آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

 

 
آمریکا برسر دوراهی توافق دولت و کنگره یا فاجعه؟


سرویس خارجی-
ایالات متحده آمریکا فقط چند ساعت فرصت دارد تا بین یک فاجعه«تمام عیار» اقتصادی یا توافق جمهوریخواهان و دموکرات ها، یکی را انتخاب کند.
دولت فدرال آمریکا از اول اکتبر به دلیل تصویب نشدن لایحه بودجه از سوی گنگره، رسما وارد فاز «تعطیلی» و گسیل صدها هزار کارمند دولتی به مرخصی اجباری بدون حقوق شد. تا اینجای ماجرا اتفاق غیر معمولی در این کشور رخ نداده چرا که این کشور طی سالیان گذشته بارها با چنین معضلی برخورد کرده است. آنچه بحران 2013 آمریکا را از بحران‌های قبلی متمایز کرده این است در سال های گذشته تقریبا همه کارشناسان به راحتی پیش بینی می کردند که طرفین در نهایت به توافق رسیده و با تصویب بودجه، مشکل را به صورت موقت هم که شده حل خواهند کرد. اما تعلل یا موضع‌گیری های محکم باراک اوباما، به نمایندگی از دموکرات ها و جان بینر به نمایندگی از جمهوری‌خواهان باعث شده، بحران بودجه امسال آمریکا جدی تر از گذشته نمود پیدا کرده و هشدارهای پی در پی بالاترین مقامات و شخصیت های سیاسی و اقتصادی جهان را در پی داشته باشد.
آخرین دور مذاکرات جمهوریخواهان و دموکرات ها دیروز (چهارشنبه) در حالی برگزار شد که چشم بسیاری از مردم آمریکا به آن دوخته شده بود.
تاکنون خبری از نتایج این نشست منتشر نشده، اما موضع‌گیری‌های اخیر اوباما که گفته بود، تنها به شرطی به مذاکرات ادامه می دهد که طرف مقابل بدون «هیچ پیش شرطی»، سقف بدهی ها را افزایش دهد، نشان می دهد این بار آمریکایی ها بر خلاف دوران قبل، شرایط سختی را خواهند داشت.
تا این لحظه اکثر ادارات دولتی در واشنگتن به حال تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند و برگزاری تظاهرات گسترده مقابل کنگره و کاخ سفید برای «پایان لج بازی‌های سیاسی» نیز نتوانسته مقامات این کشور را مجاب کند. قانونگذاران کنگره روز سه‌شنبه با ایما و اشاره‌ اعلام کردظطه بودند که رهبران سنا در صدد برآمده اند توافقنامه‌ای را برای افزایش سقف بدهی و بازگشایی دولت فدرال آمریکا ارائه کنند تا بدین ترتیب با به تعویق انداختن بحران، دولت فدرال نفسی تازه کند!
شبکه تلویزیونی «سی ان ان» در آخرین ساعات روز سه شنبه اعلام کرد، سناتورهای آمریکا برای آماده کردن پیش‌نویس لایحه تلاش زیادی کرد ه اند و یکی از سخنگویان رئیس اکثریت دموکرات‌های سنا اعلام کرده که «هری رید» و «میچ مک کونل» رئیس جمهوری‌خواهان سنا امیدوارند که به زودی به توافق دست پیدا کنند.
سنا تا ظهر چهارشنبه به وقت محلی جلسه نداشت اما رسانه های آمریکایی خبرهایی «احتمال» توافق درباره افزایش سقف بدهی را مطرح کردند، احتمالی که طی چند روز گذشته بارها و بارها تکرار شده بود!
با تمام این تفاسیر اگر لایحه جدید سناتورهای آمریکا برای افزایش سقف بدهی باز هم تصویب نشود، آمریکا برای اولین بار با کسری بودجه و بحران بدهی نزدیک به 17تریلیون دلاری سقوط می‌کند.
این اوضاع حتی چین، رقیب جدی آمریکا را هم به طمع انداخته طوری که انتشار تحلیل‌ها و گزارش‌های متعدد در رسانه‌های دولتی این کشور به خوبی از خوشحالی آنها حکایت دارند، چرا که معتقدند با سقوط امپراتوری اقتصادی آمریکا، آنها می توانند نظم نوین جدیدی تعریف کنند که در آن آمریکا به اصطلاح همه کاره نیست.
انتشار چنین تحلیل هایی، از دید رسانه های آمریکایی نیز دور نمانده طوری که «واشنگتن تایمز» روز گذشته طی گزارشی با عنوان «چین به جهانیان یادآور شد: وقت آمریکازدایی فرا رسیده است» به مخاطبان خود نوشت که چینی ها از اوضاعی که آمریکا در آن گرفتار شده خوشحالند.
یادآور می شود، آنچه آمریکا را این روزها دچار بحران کرده، به توافق نرسیدن جمهوریخواهان و دولت دموکرات بر سر نحوه تصویب بودجه و طرح بیمه های درمانی رایگان اوباما است. جمهوریخواهان می گویند حاضر به تصویب بودجه به شکل افزایش سقف بدهی نیستند و تصویب طرح بیمه رئیس جمهور را هم فعلا به صلاح نمی دانند. اوباما اما اولین قدم برای رسیدن به توافق را تصویب بودجه از سوی کنگره برای بازگشایی دولت می داند.
سرنوشت بحران بودجه 2013 آمریکا، امروز معلوم می شود. این کشور یا با رسیدن به یک توافق بحران را به تعویق می اندازد یا آنطور که رئیس بانک جهانی چند روز پیش اعلام کرد، با خود و سایر کشورها را با یک فاجعه اقتصادی تمام عیار درگیر می کند.
آخرین خبرها
شب گذشته، منابع خبری از توافق اولیه سناتورهای آمریکا برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال و افزایش سقف بدهی دولت خبر دادند. آنطور که شبکه خبری
بی بی سی نوشته، رهبران جمهوریخواه و دموکرات آمریکا برسر تهیه یک لایحه جهت خروج موقت از بحران تعطیلی به توافق رسیده‌اند. این لایحه برای تصویب نهایی به مجلس نمایندگان فرستاده می شود. احتمالا گروه کوچکی از جمهوریخواهان با پیوستن به دموکرات ها این لایحه جدید را تقدیم اوباما خواهند کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:35 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب