آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

نماز جمعه 29فروردین به امامت حجت الاسلام فیض کرمیان در مسجد جامع شهر دلبران برگزار گردید.

ایشان ضمن دعوت به تقوای الهی ،به بیان فضائل وکرامات حضرت فاطمه زهرا (س)اشاره داشتند وفرمودند که سیره این بزرگوار باید برای ما الگو ونمونه باشد ودر همه ابعاد وزمینه ها مثل اخلاق ،رفتار،نحوه

همسرداری،تربیت فرزندان و... برای زنان ودختران جامعه ما الگو ونمونه باشند.وبخصوص در امام شناسی ودفاع از امامش سرمشق والگو بود


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ] [ 9:3 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

نخستین جلسه اعضای ستاد نماز جمعه شهر دلبران در مورخه 28فروردین 93

امام جمعه شهر دلبران در آغاز فرمایشات خویش در جلسه به بیان فضیلت های نماز جمعه پرداختند ونیز به احادیث وروایاتی در این باب اشاره کردند.در ادامه به وظایف خطیب نماز جمعه وهمچنین وظایف نمازگزار و چگونگی برگزاری نماز جمعه با حضور حداکثری و منظم پرداختند و تأکید داشتند که نسبت به مسائل و حربه های دشمن آگاه باشید همانگونه که امام صادق (ع)فرمودند :افراد هیچگاه از دشمنان ما تعریف نکنید .


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ] [ 8:58 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

  نماز جمعه 22فروردین به امامت حجت الاسلام والمسلمین فیض کرمیان در مسجد جامع شهردلبران برگزار گردید.

ایشان ضمن دعوت به تقوای الهی فرمودند:مؤمن دغدغه تقوا دارد،همت مؤمن در عبادت وبندگی خداست وهمه امور را به خدا واگذار می کند وتابع مصلحت وامر خداست وتنها دغدغه او انجام واجبات وترک محرمات است.ودر یک کلام بندگی خداست.

بررسی خصوصیت ها وویژگی های مؤمن :ما امروز متأسفانه در اموراتی دغدغه داریم که نباید داشته باشیم.دغدغه درتقوا ،ایمان،شفاعت ،محبت به اهل بیت (ع)ضمانت نشده ومؤمن باید در این مسائل دغدغه داشته باشد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, ] [ 12:34 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 22 فروردين 1393برچسب:, ] [ 11:44 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

چشم‌چرانی» و نگاه به نامحرم است. نگاه‌های آلوده، تخم شهوت را در دل بارور ساخته،صاحبش را به فتنه و انحراف مبتلا می‌كند.
گذرگاه ورود به منجلاب فساد
در مكتب انسان‌ساز اسلام، پاكدامنی از ارزش‌های والای انسانی به حساب می‌آید و در مقابل، بی‌عفّتی و بی‌بند و باری جنسی محكوم شده است. اسلام نخست با راهنمایی و هدایت،‌ جنسی و شهوانی را كنترل و تعدیل می‌كند، مسلمانان را به عفاف و پاكدامنی فرا می‌خواند، سپس با تدابیر حكمت‌آمیز و اصولی زمینه‌های انحراف را از میان بر می‌دارد. هم به پیروان خویش دستور می‌دهد بی‌عفتی نكنند و هم از آنان می‌خواهد كه اسباب لغزش و گناه دیگران را فراهم نسازندچشم، یکیاز شریف‌ترین، کارآمدترین و سودمندترین نعمت‌های الهی است که اگر مورد استفاده درستو صحیح قرار گیرد، دروازه ملکوت می‌شود و اگر در مسیر نادرست و انحرافی مصرف شود،دام شیطان و روزنه گناه و سرآغاز فتنه و لغزش خواهد شد؛ هم‌چنان‌كه در حدیث آمدهاست: «لَیْسَ فِی الْبَدَنِ شَیْءٌ أَقَلَّ شُکْرا مِنَ الْعَیْنِ فَلَا تُعْطُوهَاسُۆْلَهَا فَتَشْغَلَکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ؛ در مجموعه بدن شما،ناسپاس‌تر از چشم عضوی نیست، پس هرآنچه می‌خواهد پاسخش ندهید؛ زیرا شما را از یادخدا باز می‌دارد». (1)

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, ] [ 12:18 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 



 
بسیاری از ما تنها به فکر خوردن و پوشیدن و خوابیدنِ خود هستیم. در این حالت ما هنوز به مرحله حیوانی نرسیده‌ایم، چه ‌رسد به حیات انسانی.
ما در این مرحله صرفاً گیاه خوبی هستیم؛ زیرا به خوبی می‌خوریم، دائم به فکر ظاهر و آراسته بودن خود هستیم و دیگر هیچ.
قرآن کریم در این باره در آیات مربوط به جنگ و جهاد در راه خدا می‌فرماید: گروهی تنها به فکر خود هستند؛ یعنی روح اصلی و انسانی را فراموش کرده و خودگیاهی یا حیوانی را به یاد دارند: «... وَطَآئِفَةٌ قَدْ أَهَمَّتْهُمْ أَنفُسُهُمْ یَظُنُّونَ بِاللّهِ غَیْرَ الْحَقِّ ظَنَّ الْجَاهِلِیَّةِ ...  (1): و گروهى [تنها] درفكر جان خود بودند و درباره خدا، گمانهاى ناروا، همچون گمانهاى [دوران‏] جاهلیتمى‏بردند
 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, ] [ 12:8 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

نماز جمعه 15فروردین به امامت حجت الاسلام والمسلمین عبدی در مسجد جامع شهر دلبران اقامه شد.ایشان در خطبه اول فرمودند:خداوند در قرآن می فرماید:ای بندگان خدا ما شما را از دو جفت،گروه خلق کردیم آیا اینها امتیاز هستند ؟خیر امتیاز تقواست ،این تقوا در چه کسانی است؟وچه نشانه هایی دارد؟امام صادق (ع)فرمودند:انجام واجبات وترک محرمات از نشانه های تقواست.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:, ] [ 16:39 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 نماز وحدت بخش این هفته دلبران به امامت حجت الاسلام والمسلمین عربیان در مسجد جامع شهر برگزار گردید.

ایشان در خطبه اول ضمن دعوت به تقوای الهی به پرهیزازگناه زبان اشاره کردند و فرمودند که یکی از موارد تقوا پرهیز از گناه زبان می باشد .

در پرسشی از جهنمیان که می شود در مورد علت این عقوبتشان در جواب می گویند که گناه زبان باعث این عقوبتمان شده است .زبان جزء کوچکی از بدن است اما مهم ترین عامل گناه فرد است .محافظت از زبان اولین شرط مقابله با گناه است . 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ] [ 15:27 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

روزى حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام براى انجام كارى ، يكى از غلامان خود را صدا زد. شيطان او را وسوسه كرد كه جواب آن حضرت را ندهد. چندين بار او را صدا كرد، جواب نيامد! حضرت به جست و جو پرداخت . ديد آن غلام پشت ديوارى دراز كشيده و مشغول خرما خوردن است .
آن حضرت فرمود: اى غلام ! مگر صداى مرا نمى شنيدى كه جواب نمى دادى ؟ غلام عرض كرد: چرا. فرمود: چرا جواب نمى دادى ؟ عرض ‍ كرد: يا على ! مى خواستم تو را به غضب آورم ؟!
حضرت على فرمود: من هم كسى را كه به تو دستور داد مرا به غضب آورى ، به خشم مى آورم . من شيطانى را كه به نام ((ابيض )) است و تو را وسوسه كرد تا جوابم را ندهى و من هم از سر خشم تو را مجازات كنم به غضب مى آورم .
سپس فرمود: ((انت حر لوحه الله )) من تو را آزاد كردم ، تو را براى رضايت خداوند متعال در راه او آزاد نمودم.
شيطان نه اين كه نتوانست آن حضرت را به غضب آورد بلكه ايشان شيطان را به غضب آورد و بر آن ملعون مسلط شد.

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 8 فروردين 1393برچسب:, ] [ 11:7 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

اول ، وقتى كه حضرت آدم عليه السلام توبه كرد و خداوند توبه او را پذيرفت - هنگامى كه او از بهشت اخراج شد، دويست سال گريه كرد تا اين كه جبرئيل نازل شد و گفت : اى آدم آن اسامى كه بر ساق عرش نوشته بود بخوان و خدا را به آنها قسم بده تا توبه ات قبول شود - و آنها را به آدم ياد داد. - چون حضرت آدم خدا را نافرمانى كرد و از بهشت بيرون آمد، شيطان خوش حال كه آدم هم مانند او از بهشت رانده شده است ؛ ولى آدم با توجه به خدا توبه اش پذيرفته شد. اين شيطان ملعون از سوز دل ناله كرد كه ملائكه آسمان و زمين را متوجه كرد و همه او را لعنت كردند


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 8 فروردين 1393برچسب:, ] [ 12:7 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ
زمانى كه انسان مى خواهد نماز بخواند، شياطين دور او را مى گيرند تا نگذارند نماز برگزار شود. وعده مى دهند كه هنوز زود است و براى نماز وقت زيادى مانده ، فعلا خسته اى قدرى استراحت كن ، الان گرسنه اى قدرى غذا بخور، بعدا نماز را خواهى خواند.
بعد از اين كه مشغول نماز شد او را وسوسه مى كنند و توجه او را از نماز و اطاعت منصرف مى نمايند. و به چيز ديگرى مشغول مى دارند، فكر انسان را به همه جا مى برند به جز نماز.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 8 فروردين 1393برچسب:, ] [ 12:7 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

ابى بن كعب در حضور پيامبر گرامى صلى الله عليه و آله اين آيه شريفه را خواند: واسبغ عليكم نعمه ظاهره و باطنه ؛ و تمام كرد خدا بر شما نعمتهايش را چه آشكارا و چه پنهان .در اين هنگام رسول خدا صلى الله عليه و آله به حضار مجلس كه از جمله آنها ابوبكر و عمر و عثمان و ابوعبيده و عبدالرحمان بود فرمود: بگوييد ببينم اول نعمتى كه خداوند به شما ارزانى داشته چيست ؟


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 8 فروردين 1393برچسب:, ] [ 12:7 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

شهید علی خلیلی، شهید امر به معروف و نهی از منکر که در جریان درگیری با اشرار دچار سانحه شده بود روز سوم فروردین 1393 بعد از تحمل ماه‌ها درد و بیماری به شهادت رسید. نامه‌ای از شهید خلیلی خطاب به رهبر معظم انقلاب منتشر شده است و او در این نامه نسبت به برخی اظهارات در قبال عملی که انجام داده سخن گفته است. او در نامه خود به رهبر معظم انقلاب نوشته است که :«آقاجان!بخدا دردهایی که می‌کشم به اندازه ی این درد که نکند کاری بر خلاف رضایت شما انجام داده باشم مرا اذیت نمی‌کند. مگر خودتان بارها علت قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و از منکر تشریح نفرمودید؟مگر خودتان بارها نفرمودید که بهترین راه اصلاح جامعه تذکر لسانی است؟ یعنی تمام کسانی که مرا توبیخ کردند و ادعای انقلابی‌گری دارند حرف شما را نمی فهمند؟»

 

شهید علی خلیلی بعد از اتفاق آن شب نیمه شعبان که بر اثر پاره شدن شاهرگ گردنش به دلیل اصابت چاقو و ساعت‌ها طول کشیدن بستری شدنش در یک بیمارستان به بستر بیماری افتاد؛ در طول این چند سال با هزینه‌های عجیب درمان مواجه شد به گونه‌ای که خانواده او بخش قابل توجهی از سرمایه، خانه و وسایل زندگی خود را برای درمان او هزینه کردند.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:, ] [ 16:52 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب