آدینه دلبران

آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، بازسازی وقایع تاریخ اسلام، یکی از مهم‌ترین راهکارهای ترویج فرهنگ اسلامی است و غدیر به عنوان نقطه اشتراک همه مسلمانان، یکی از وقایعی است که کار بازسازی این واقعه عظیم همزمان با 122 نقطه کشور در شهرستان قروه نیز بازسازی شد.

نیمه راه حجة‏الوداع، آغاز بیدارى چشم‏هاى زمینیان بود، آسمان، در بلندى‏ها، توقفی ملیح کرد تا شعر شعور على، در سینه عاشقانش سروده شود، آن روز، نگاه محمد صلى‏الله‏علیه‏و‏آله، اشاره به جبروت کرد و آرامش على علیه‏السلام اشاره به ملکوت.

در این نگاه مقدس پیوند خجسته «نبوت» و «امامت» در نقطه اوجى به نام غدیر خم رقم خورد و غدیر، گره محکمى شد براى رشته دیانت.

حادثه‌ای که تمام تاریخِ از این پس تا به قیامت را آبستن است؛ حادثه‌ای به وسعت این صحرا، به حرمت حجةالوداع نبی و به قیمت اسلامِ از این پس.

پیامبر، نگاه‌هایش، قدم‌هایش، سخنانش بوی رفتن می‌دهد و در چشمانش تنها یک التهاب و دلواپسی موج می‌زند؛ دلواپسی امت پس از خود، دلواپسی اسلام پس از این.

وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَی أَعْقَابِکُمْ. (آل عمران: 144)

و خدا از این رو، صدایش کرد و او را بشارت داد به هارون پس از موسی، به تکیه گاه آتیه دین حق، به پشت و پناه امت اسلام، به چراغ فروزانی که تا قیامت یکه و تنها، در مسیر تندباد و طوفان هستی خواهد سوخت و مشعل شب‌های تار آدمیان خواهد ماند و خدا از این رو، کلمات شور و شعف و بشارت خویش را بر دل منزله محمد(ص) ریخت و در آن صحرای برهوت، دریایی از جمعیت گواه پدید آورد و اشک‌های شوق ملایک را بر سر و روی آن جماعت ریخت....

محمد، دست‌های مردی را در دست گرفت و به آسمان برد؛ محمد، مردی را شانه به شانه خویش تا فراز قله خلافت و وصایت بالا برد و به تمام خلقت نشانش داد.

محمد، مردی را به نام، صدا زد و ولایت پس از خویش را به دستان او سپرد؛ مردی که بیگانه نبود، مردی که تازه از راه نرسیده بود، مردی که نومسلمان و نوظهور نبود، آن مرد، از آغاز داستان بلند رسالت، هر لحظه سایه به سایه رسول همه جا می‌دوید، آن مرد، سپر بلای رسول خدا بود.

 

نخستین لبیک ایمان به محمد را در میان مردان او به زبان آورد، نخستین نماز اسلام را او به محمد(ص) اقتدا کرد، آن مرد، شیر دلاوری بود که روز و شب، گرداگرد رسول، اسلام را پاس می‌داشت. آن مرد، محرم اسرار مگویِ پیامبری، آیینه‌دار دانش و عصمت رسول خدا؛ آن مرد «علی» بود.

و خدا از فراز زمین و زمان، لبخند مهر خویش را بر خاک می‌بارد و عالمیان را چنین نجوا می‌کند: «امروز دینتان را کامل ساختم و نعمتم را بر شما تمام کردم».

علی چه نام برازنده‌ای است امروز که از لبان محمد شنیده می‌شود، علی چه کلمه مقدسی است که اینک تمام عالمیان به تبرک نجوایش می‌نند، علی چه راز بلندبالایی است که امروز سر می‌شاید و آشکار می‌شود.

علی، معمای عاشقانه هستی است که اینک، از اسرار قدسی خویش پرده بر می‌دارد، هستی دنیا برای بودن علی است و بودن علی، برای بودن این روز یگانه است.

امروز علی ورد زبان کائنات است، امروز علی تمام علت آفرینش است، امروز علی، محمد است که در ادامه تاریخ چهره می‌نماید. «نادَ عَلِیّاً مَظْهَرَ الْعَجائِبِ. تَجِدْهُ عَوْناً لَکَ فِی النَّوائِبِ».

اینک تمام گذشته و آینده زمین، از هر کجا که هست، سرک کشیده و غدیر را می‌نگرد، تمام چشم‌ها به چهره یگانه خورشید غدیر دوخته شده و گوش‌ها همه به صدای ماندگار غدیر سپرده شده است.

تمام دست‌ها به بیعت با امام غدیر بالا رفته‌اند، تمام قلب‌ها به شوق جاودانگی غدیر می‌تپند و تمام لبخندها، به روی عید غدیر لب می‌گشایند و شکرانه این سرور را به درگاه خدای عزیز سجده می‌برند.

عید غدیر عید پیوند و الفت و برادری میان مؤمنان است و ولایت‌مداران باور دارند که عهد اخوت از مهم‌ترین وظایف این روز است تا روابط میان غدیریان مستحکم‌تر شود و بنیان دوستی و برادری استوارتر...

و محمد صلى‏الله‏علیه‏و‏آله، دست را به سمت آسمان بالا مى‏برد تا على علیه‏السلام را به همگان نشان دهد که این، حسن ختام زیباى رسالت محمدی است. 

مشارکت 500 بازیگر در بازسازی واقعه غدیر

دبیر ستاد غدیر قروه گفت: این همایش بزرگ همزمان با 122 نقطه کشور در قروه نیز بازسازی شد که 500 بازیگر در آن شرکت دارند.

جعفرکاوه افزود: هدف اصلی از برگزاری این مراسم، تبدیل فرهنگ غدیر به عنوان فرهنگی همه‌گیر همچون فرهنگ عاشوراست.

وی با بیان اینکه کار تمرین این مراسم نمادین از 45 روز گذشته آغاز شده بود،افزود: کار بازسازی این واقعه تاریخی از صدر اسلام و در 5 بخش آغاز می‌شود و به غدیرخم منتهی می‌شود.

آنچه می‌توانست همه نقشه‌های منافقان را یک‌جا خنثی، و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود، چنان که حضرت زهرا(س) در این‌باره می‌فرمایند: «پیامبر در روز غدیر، عقد ولایت را برای علی علیه السلام محکم کرد». غدیر خم منافقان را فلج کرد و مانع اجرای نقشه‌ها و توطئه‌های شیطانی شان شد.

غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس غدیر را ثمره نبوت و میوه رسالت عنوان کرد و گفت: غدیر تعیین کننده خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیاست.

حجت‌الاسلام محسن حیدریان تصریح کرد: غدیر عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خالصه مکتب وحی است و صرفا واقعه‌ای تاریخی نیست، بلکه این نام مقدس عنوان عقیده ما و اساس دین ماست.

به گفته وی غدیر، برترین عید است و جایگاه ویژه‌اش در میان سایر مناسبت‌ها آن گاه روشن می‌شود که بدانیم پس از هزاران پیامبر الهی، آنگاه که اسلام به بشریت عرضه شد غدیر تکمیل کننده اسلام شد و حج که زمین حتی یک روز بی آن برقرار نمی‌ماند، در غدیر معنا گرفت.

حیدریان خاطرنشان کرد: غدیر که مهر صحت همه محبت‌های پیش از خود را به همراه دارد، منشأ ایجاد محبت‌های شریف بعدی شد و امروز در عصر غیبت محبت الهی، «ولایت فقیه» تجلی غدیر است.

غدیر نقطه تکامل اسلام است

امام جمعه قروه نیز درباره فلسفه عید غدیر به خبرنگار فارس گفت: حج و کعبه و روزهای دهم و هجدهم ذی‌‌الحجه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا برگزیده شدن حضرت ابراهیم به مقام امامت پس از نبوت را نشانه همراهی امام با امت برشمرد و افزود: حج بدون نماز طواف در مقام ابراهیم ناتمام است و اسلام نیز اگر امامت را نداشت ناتمام جلوه می‌کرد.

به گفته احیا، اسلام اگر مقام امامت و ولایت را نداشت، دینی ناقص به شمار می‌رفت و اهمیت و جایگاه امامت تا حدی است که خداوند، این ولایت و امامت را شرط اکمال دین و اتمام نعمت اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه عید غدیر نقطه تکامل اسلام است که اصل امامت شبهه‌های وارد بر این دین مقدس را بی‌اساس می‌کند، استقبال مردم قروه از شیعه و سنی از این مراسم نمادین را نشان دهنده پویایی مکتب ولایت عنوان کرد.

احیا با تاکید براینکه اسلام دین کاملی است که هرگاه جلوه‌ای از حقیقت آن تجلی یافته، فلسفه بیمه شدن اسلام در برابر هجمه‌ها را ناشی از امامت و ولایت عنوان و اظهار داشت: در طول تاریخ راه نجات اسلام برگرفته از این حقیقت بوده است و جلوه واضح آن در عصر حاضر انقلاب اسلامی ایران است که از اصل ولایت فقیه پیروی می‌کند.

امام جمعه قروه ، این شهرستان را مهد فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت در کردستان عنوان کرد و افزود: اهل سنت شافعی مذهب این شهرستان، امروز همپای شیعیان در این مراسم بزرگ شرکت کرده‌اند که نشان دهنده جلوه‌ای از ولایت تام و امامت عظمای ائمه اطهار است که در حال حاضر ولایت یک فقیه جامع الشرایط است.

مردمی بودن بازسازی واقعه غدیر بارزترین جلوه ولایت پذیری

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در گفت‌وگو با فارس گفت: در 3 سال گذشته یکی از رویکردهای فرهنگی سپاه بازسازی واقعه غدیر بوده است.

سردار محمدحسن رجبی تصریح کرد: همه ساله یکی از شهرستان‌های استان به عنوان منتخب استان برای برگزاری این همایش انتخاب می‌شود، که با همکاری مسئولان و مردم و پیش گامی سپاه انجام می‌گیرد.

وی افزود: این برنامه در سال‌های آتی با تجربه حاصل از برگزاری همایش، به صورت منسجم‌تر انجام خواهد شد.

 ----------------------------------



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:37 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب