آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

کجایند گناهکارانی که به بهانه گناه و معصیت، از امام مهـربانـشان می ترسند و ظهورش را به ضرر خود می دانند ؟!

ببینید حضرت صاحب(ارواحنا فداه) چطور برای ما شیعیان دعا می کنند و تا چه حد به فکرمان هستند ولی ما از دعایی ساده برای ایشان دریغ می کنیم...!!!؟
و حتی این را بهانه می کنیم که ایشان که دیگر به ما توجهی ندارند!
ولی غافل از اینکه حضرت روی تک تک ما حساب باز کرده اند...

سید بن طاووس(رحمةالله علیه) می فرماید:
سحرگاهی در سرداب مقدس سامراء بودم، ناگاه صدای مولایم امام زمان(روحی فداه) را شنیدم که برای شیعیان خود دعا می کردند و عرضه می داشتند :

« خدایا شیعیان ما را از شعاع نور ما و باقیمانده طینت(گِل) ما خلق کرده ای ، آنها گناهان زیادی با اتکاء بر محبت و ولایت ما انجام داده اند؛ اگر گناهان آنها گناهی است که در ارتباط با توست از آنها بگذر که ما را راضی کرده ای و آنچه از گناهان آنها در ارتباط با خودشان هست خودت بین آنها را اصلاح کن و آنها را از آتش جهنم نجات بده و آنها را با دشمنان ما در خشم و غضب خود جمع نفرما.»
(برکات حضرت ولی عصر(سلام الله علیه) ، ص۳۹۹)

گرچه امام زمان(عجل الله فرجه) از گناهان و خطاهای ما آزرده خاطر می شوند، همچنان که در نامه ای مرقوم فرمودند:
« جاهلان و احمق های شیعه و کسانی که بال پشه از دینداری آنان برتر و محکم تر است ما را آزار می دهند. »
(الإحتجاج ، شیخ مفید ، ج2 ، ص474)

اما باز هم مانند پدری مهربان برای گناهکاران شیعه دعا می کنند و از خدا برای آنان طلب آمرزش می نمایند ؛ و جالب تر این که به خداوند متعال عرضه می دارند:
                     « اگر آنها را بیامرزی ، ما را راضی کرده ای. »

خدایا به بزرگی خودت، مارا شرمنده لطف امام زمانمان(ارواحنا فداه) مگردان!

هـر چـنـد گــنـاه مـا دلـــت  آزارد  /  لـطـف و کرم تـو بـر سـر ما بـارد
یک چیز ز نـوکـری  خود فهمیدم  /   اربـــاب هـوای نــوکــرش را دارد


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 20:14 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
مدیر مسوول کیهان نوشت: اعلام محرمانه بودن مذاکرات از یکسو دست طرف مقابل را که دشمن تابلودار اسلام و مردم ایران است برای انتشار خبر به گونه‌ای که مطلوب خود باشد، باز می‌گذارد و به آنها اجازه می‌دهد افکار عمومی را مطابق خواست و نظر 5+1 مدیریت کنند و از سوی دیگر، دست رسانه‌های خودی را برای بیان واقعیات و مقابله با عملیات روانی حریف می‌بندد و این مصداق همان گلایه سعدی در گلستان است که «سگ‌ها را گشاده‌اند و سنگ‌ها را بسته»!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان در یادداشتی نسبت به مذاکرات ژنو اظهار نگرانی کرد. متن این یادداشت را از نظر می گذرانید:

1- اگرچه آقای ظریف، وزیر محترم امور خارجه کشورمان تاکید کرده است مذاکرات ژنو محرمانه است!- که به آن خواهیم پرداخت- ولی ذوق‌زدگی بی‌سابقه حریف و اظهارنظر مقامات رسمی کشورهای طرف مذاکره که بعد از پایان دور دوم مذاکرات در بیانیه‌ها و یا کنفرانس‌های خبری مطرح شده و حجم انبوهی از اخبار مربوط به مذاکرات ژنو را به خود اختصاص داده است، حکایت از آن دارد که در مقابل امتیازهایی که داده‌ایم و یا قول داده‌ایم و قرار است بدهیم، هیچ امتیازی نگرفته‌ایم. این واقعیت تلخ واضح‌تر از آن است که «محرمانه» بماند! به بیان دیگر، ذوق‌زدگی بی‌سابقه حریف نشان می‌دهد در جریان مذاکرات ژنو، امتیازات برجسته‌ای که برای آنها غیرمنتظره بوده است، دریافت کرده و یا قول دریافت آن را گرفته‌اند.

از سوی دیگر، مقامات رسمی کشورهای 5+1 با صراحت اعلام کرده‌اند که هیچ امتیازی به جمهوری اسلامی ایران نداده‌اند و تاکید کرده و می‌کنند که ایران اسلامی ابتدا، بایستی «اعتماد» آنها را جلب کند و گام‌های عملی و موثری در این زمینه بردارد و سپس درباره امتیازاتی که قرار است به ایران داده شود، مذاکراتی صورت پذیرد! بنابراین آنچه با جرات درباره مذاکرات ژنو می‌توان گفت این است که حریف امتیاز- و یا قول امتیاز- گرفته و در مقابل هیچ امتیازی نداده است. اگر اینگونه باشد- که شواهد از آن حکایت می‌کنند- با پوزش باید پرسید؛ غیر از امتیازاتی که احتمالا به حریف داده و یا قول آن را داده‌ایم، چه نکته و بخش درخور توجه دیگری هست که باید محرمانه بماند؟!
2- به این اظهارنظرها که مقامات رسمی کشورهای گروه 5+1 بر آن تاکید ورزیده‌اند توجه کنید.
- خانم «وندی شرمن» رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا بعد از پایان مذاکرات در پاسخ به سؤال خبرنگار CNN که پرسیده بود؛ آیا هیئت ایرانی در این مذاکرات دستاوردی داشته است؟ می‌گوید؛ «آنها باید خودشان به این سؤال پاسخ بدهند. آنها معتقدند که در این مذاکرات دستاوردهایی داشته‌اند» و سپس تاکید می‌کند؛ «تا وقتی ایران، اقداماتی را که ما می‌خواهیم انجام ندهد هیچ تعدیلی در تحریم‌ها ایجاد نخواهد شد. هنوز اتفاقی نیفتاده که بخواهد تحریم‌ها تعدیل شود. زمان بسیار طولانی خواهد بود. اختلافات زیادی هست و هیچ توافق فوری در میان نیست».
شرمن در همان مصاحبه می‌گوید؛ «با صراحت کامل موضع خود را بیان کرده‌ایم، ایران باید به همه تعهدات و مسئولیت‌های خود بر اساس NPT و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل کند».
- ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس می‌گوید؛ باید گام اول را ایران بردارد و اعتمادسازی کند، ما به گام ایران پاسخ خواهیم داد.
- یک مقام رسمی و عالی‌رتبه آمریکایی- که نخواسته نامش فاش شود و حدس زده می‌شود که همان خانم شرمن باشد- به خبرنگاران گفته است؛ سیاست ایالات متحده آمریکا این است که فشار اقتصادی بر ایران را در طول دوران مذاکرات حفظ کند.
- سخنگوی کاخ سفید تاکید می‌کند، طرح ارائه شده از سوی ایران در ژنو، به لحاظ جدیت و عمل‌گرایی بی‌سابقه بود.
- وزیر خارجه فرانسه می‌گوید؛ پاریس با نگاهی محتاطانه پذیرای رویکرد دیپلماتیک جدید ایران است.
- جی کارنی می‌گوید؛ من در این مدت هرگز شاهد چنین مذاکرات فشرده، مفصل، مستقیم و صریحی با هیئت ایرانی نبوده‌ام.
- وزیر خارجه آلمان تصریح می‌کند؛ مذاکرات ژنو امید ما را برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک با ایران تقویت کرده است.
- کاترین اشتون، مذاکرات ژنو را مفصل‌ترین و پرمحتواترین مذاکرات برگزار شده بین دو طرف معرفی می‌کند.
... و ده‌ها نمونه مشابه دیگر که در گزارش خبری امروز کیهان آمده است و تکرار آن به درازا می‌کشد و ضرورتی ندارد.
3- از مجموع اظهارنظر مقامات رسمی حریف می‌توان نتیجه گرفت که؛
- تمامی اعضای گروه 5+1 و مقامات عالی‌رتبه کشورهای متبوعشان از نتیجه مذاکرات خشنود هستند و طرح ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران را، «بی‌سابقه»، «امیدوارکننده»، «جدی» و در صورتی که عملیاتی شود، تامین کننده خواست و نظرات خود می‌دانند.
- اعضای گروه حریف تاکید می‌کنند که هیچ امتیازی به ایران نداده‌اند.
- نمایندگان و مقامات بلندپایه کشورهای عضو 5+1 تصریح دارند که جمهوری اسلامی ایران باید به تعهدات بین‌المللی خود- که قطعنامه‌های باج‌خواهانه شورای امنیت سازمان ملل نیز بخشی از آن است- عمل کند.
- مقامات آمریکایی و اروپایی و مخصوصا اوباما به عنوان بالاترین مقام رسمی آمریکا، رویکرد جدید ایران را که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در ژنو نمایندگی کرده است، ناشی از فشار تحریم‌ها ارزیابی می‌کنند و...
اکنون و با توجه به موارد فوق جای این سؤال است که غیر از «نرمش نقد» و دادن امتیاز- یا قول امتیاز- به حریف، چه دستاوردی داشته‌ایم؟! حریف حتی «وعده نسیه» هم نداده است و اقدام متقابل را به تامین کامل نظرات و خواسته‌های خود مشروط کرده است!
4- در این میان، تاکید بر محرمانه بودن مذاکرات ژنو! تعجب‌آور است؛ چرا که؛
اولا؛ مذاکرات با حضور نمایندگان گروه 5+1 و هیئت‌های همراه آنان صورت پذیرفته که هیچیک از آنها نمی‌توانند محرم اسرار جمهوری اسلامی ایران باشند و تنها در یک حالت، به تعهد خویش پای‌بند خواهند بود که محرمانه ماندن مذاکرات را به نفع خود ارزیابی کنند. یعنی به زیان ایران اسلامی.
ثانیا؛ اعضای 5+1 و رسانه‌های نزدیک به آنها در مصاحبه‌ها و گزارش‌های خود تقریبا هیچ نکته محرمانه‌ای را باقی نگذاشته‌اند و روند مذاکرات را- اگرچه به صورت احتمالا ناقص و با حذف یا تحریف برخی موارد- انتشار داده‌اند. به عنوان مثال؛
سایت دبکا فایل وابسته به سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، گزارشی با 7 محور را به عنوان پیشنهاد ایران- گام اول- منتشر کرده است، وبسایت «المانیتور» طی گزارشی از سوی خانم «باربارا اسلاوین» نیز گزارش تقریبا مشابهی را روی خروجی خود گذارده است، روزنامه نیویورک‌تایمز در شماره دیروز خود طی مقاله‌ مبسوطی به قلم «مارک رندلر»، متن پیشنهاد ایران به 5+1 را انتشار داده است و....
ثالثا؛ اعلام محرمانه بودن مذاکرات از یکسو دست طرف مقابل را که دشمن تابلودار اسلام و مردم ایران است برای انتشار خبر به گونه‌ای که مطلوب خود باشد، باز می‌گذارد و به آنها اجازه می‌دهد افکار عمومی را مطابق خواست و نظر 5+1 مدیریت کنند و از سوی دیگر، دست رسانه‌های خودی را برای بیان واقعیات و مقابله با عملیات روانی حریف می‌بندد و این مصداق همان گلایه سعدی در گلستان است که «سگ‌ها را گشاده‌اند و سنگ‌ها را بسته»!
رابعا؛ خودداری از اعلام آنچه در مذاکرات گذشته است، به این تلقی - و شاید توهم- در افکار عمومی داخل کشور دامن می‌زند که اگر مذاکرات آنگونه که آقای ظریف در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرده است «با استحکام» صورت پذیرفته چرا باید محرمانه باشد؟! به بیان دیگر، تیم محترم هسته‌ای کشورمان با اعلام محرمانه بودن مذاکرات، این تردید را در افکار عمومی پدید می‌آورد که مبادا، امتیازات «نابه‌جایی» به حریف داده‌اند که از اعلام آن بیم دارند؟!
گفتنی است که وزارت خارجه آمریکا بعد از پایان مذاکرات ژنو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، «هیچ اقدامی که نگرانی اسرائیل را در پی داشته باشد، انجام نخواهیم داد»! و مسئولان ارشد مذاکره‌کننده آمریکا، از جمله، ویلیام برنز- در گذشته- و خانم وندی شرمن- مسئول ارشد کنونی- بلافاصله بعد از مذاکرات به تل‌آویو رفته و رسما اعلام کرده بودند که هدف از سفر آنها، ارائه گزارش نشست 5+1 با ایران به مقامات رژیم صهیونیستی است.
5- و اما، با توجه به مسائلی که در چالش 10 ساله هسته‌ای کشورمان با طرف مقابل در میان بوده است، و نیز با استناد به اظهارات رسمی حریف، محتوای مذاکرات ژنو چندان دور از دسترس نیست که پرداختن به آن در این وجیزه به درازا می‌کشد و تنها به این نکته اشاره می‌کنیم که؛ هرچند به نظر می‌رسد انگیزه مسئولان محترم دولت از نرمش در مذاکرات، بهره‌گیری تاکتیکی برای پیشبرد اهداف فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اسلامی بوده است ولی این «تغییر لحن» از نگاه حریف به «تغییر استراتژی» ترجمه شده است به عنوان مثال، مقامات رسمی آمریکا تاکنون با صراحت ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای متهم نکرده بودند و با توجه به داده‌های- هرچند مغرضانه- بازرسان آژانس، از تعبیر «احتمال تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای» استفاده می‌کردند، ولی اوباما در نطق اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل برای اولین بار ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد!

و یا اینکه، گرایش جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با آمریکا- اشاره به مکالمه تلفنی آقای روحانی با اوباما- را ناشی از فشار تحریم‌ها دانست و تعجب‌آور آن که رئیس جمهور محترم کشورمان نیز با اشاره به اینکه «خزانه کشور خالی است»! آنهم در حالی که تیم هسته‌ای عازم ژنو بود، به گونه‌ای ناخواسته ادعای اوباما را تایید کرد! و... و بالاخره باید به این نکته توجه داشت که در دنیای امروز، سهم هر کشوری را- بخوانید حق هر کشوری را- متناسب با اقتدارش می‌دهند و نه نرمش نابه‌جا در سر میز مذاکره. بدیهی است در این یادداشت، بخشی از روند مذاکرات به تناسب موضوع دنبال شده است و صد البته باید گفت در پی نادیده گرفتن تلاش بی‌وقفه تیم مذاکره‌کننده کشورمان و نقاط مثبت آن نبوده و نیستیم.


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 20:11 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

شهردار جديد شهر دلبران معرفي شد.

با حکم استاندار کردستان شهردار دلبران منصوب شد
با حکم علیرضا شهبازی استاندار کردستان عباس سنتی به سمت شهردار شهر دلبران منصوب شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری در این حکم آمده است؛

 

جناب آقای عباس سنتی

باتوجه به پیشنهاد شورای اسلامی شهر دلبران  به موجب این حکم جنابعالی به سمت شهردار دلبران منصوب می شوید.

امید است با اتکال به نیروی لایزال الهی و بر مبنای اصول  چهارگانه دولت  اسلامی( عدالت گستری،مهرورزی،خدمت به بندگان خدا و تعالی مادی و معنوی کشور )  با استفاده از کلیه امکانات موجود در جهت توسعه و عمران شهری گام  برداشته و در حفظ  و حراست از اموال  عمومی، بهبود وضعیت رفاهی شهروندان، اعتلای فرهنگ  شهرنشینی با هماهنگی و همکاری متقابل با مسئولین محلی در ایفای کامل مسئولیت های محوله کوشا باشید.


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 20:0 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

مرحوم حاج میرزا اسماعیل دولابی از علمای برجسته و از بزرگان اهل معرفت می باشد که در روضه ها و مجالس ذکر اهل بیت(سلام الله علیهم) از ایشان و تمثیل های زیبایشان بسیار یاد می شود ، ایشان درخصوص انتظار فرج تمثیل بسیار زیبایی دارند که نقل آن خالی از لطف نیست.

پدری چهار بچه خود را درون اتاقی گذاشت و گفت اینجا‌ را مرتب کنید تا من برگردم، خودش هم رفت پشت پرده.
از آنجا نگاه می کرد و می دید هر بچه چکار می ‌کند و داخل کاغذی یادداشت می کرد که بعدا حساب و کتاب کند .

یکی از بچه ها که گیج بود ، حرف پدر یادش رفت. سرش گرم شد به بازی . یادش رفت که آقاش گفته خانه را مرتب کنید .
یکی از بچه‌ ها که شرور بود شروع کرد خانه را به هم ریختن و داد و فریاد که من نمی گذارم کسی اینجا را مرتب کند.
یکی که بسیار نا امید بود و روحیه خوبی نداشت ، ترسید . نشست وسط و شروع کرد به گریه که آقا بیا ، بیا ببین این نمی گذارد مرتب کنیم .


اما آنکه زرنگ بود و دلش پر از امید ، نگاه کرد از پشت پرده رد تن آقاش را دید. سریعا شروع کرد به مرتب کردن و می دانست آقاش دارد توی کاغذ می‌نویسد .
نگاه می کرد سمت پرده و می‌خندید. می‌دانست که آقاش همین ‌جاست، توی دلش هم گاهی می‌ گفت اگر یک دقیقه هم دیر‌تر بیاید باز من کارهای بهتر می کنم .

آن بچه‌ شرور هم هرچه همه جا را به هم می ریخت، ولی می دید این خوشحال است، ناراحت نمی شود، وقتی همه جا را به هم ریخت، آن وقت آقا آمد

آنکه نا امید بود، و فقط گریه و زاری کرد و چیزی را اصلاح نکرد خیلی چیزی  گیرش نیامد ولی آن دیگری که زرنگ بود و دلش سرشار از امید، کلی چیز گیرش آمد 

زرنگ باش . شرور که نیستی الحمدلله . گیج و نا امید هم نباش .

نگاه کن پشت پرده رد آقا را ببین و کار خوب کن، خانه را مرتب کن، تا آقا امام زمان(عجل الله فرجه) بیاید، او هم دارد می بیند و همه چیز را یادداشت می کند


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:52 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:51 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

به نام پروردگار زیبایی ها ، خداوند منّان ، آفریننده ی من و تو و تمامی کاینات که طاعت و عبادتش واجب ولازم گردید.

به نام خدایی که برای هدایت بندگانش حجت پنهان و آشکار قرار داد تا در زمین سرگردان نمانند.

ابتدا پیامبری عظیم الشأن فرستاد ، پیامبری که رحمتٌ للعالمین است و رسالت خود را با ولایت امیرالمؤمنین علی به کمال رساند و سپس امامانی را قرار داد که با تحمل سختی های فراوان ، آن اسلام ناب محمدی را حفظ کردند و در زمان وانفسای کنونی آن حجت و هدایتگر الهی ، مولا و پدر مهربانمان مهدی صاحب زمان است که در زندان گناهان ما ایام سختی را سپری می کند.

به راستی او در زندان است یا ما ؟!

آیا ما نیز زندانی نفس و دنیای خود نیستیم ؟!

به قول بزرگانی همچون آیت الله بهجت ، نبود و غیبت حضرت از ماست و کلید آن زندان غیبتی که برای حضرت درست کرده ایم در دستان خودمان است.

به یاد دارید که چگونه با ولایت و امامت حضرت علی مخالفت کردند و تنها حامی او ، همسر شجاع و مهربانش حضرت فاطمه بود که بارها فرمود علی یار نداشت وگرنه قیام بر او واجب می شد وعلی از طرف خدا و پیامبرفقط مأمور به صبر بود و چه صبر تلخی ... کسی که درب قلعه خیبر را به دوش کشید حال باید صبر کند و مهدی فاطمه نیز مأمور به چنین صبری است.

نکند که ما خود حجاب گردیم و ندانسته باعث تأخیر در ظهور شویم !

پیامبراکرم(ص) فرمودند :

امام مانند کعبه است که مردم باید به سمت او روند ، نه اینکه او به سوی مردم آید.  (بحارالأنوار ج36)

حضرت برای ما بسیار دعا می کند ، ما چقدر به یاد ایشانیم و برایشان دعا و کار می کنیم؟

به راستی ما منتظر اماممان هستیم یا ایشان منتظر ما ؟!

امام زمان آمـدنـی است یا آوردنــــی ؟!

همانقـدر که در غیبتش مقصریم، در ظهورش مؤثریم... او می آید، اگر مــا بخواهیم.

 

أللّهُمَ عَجّل لِوَلیّکَ الفَرَج بِحَقِّ فاطمَه وَ أبیها وَ بَعلَها وَ بَنیها وَ سِرِّ المُستَودَعَ فیها(مهدی)


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:30 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

حجت الاسلام محمدی

رادیو معارف

پرسش و پاسخ اعتقادی مجموعه اول

   
پرسش و پاسخ اعتقادی مجموعه اول


 

 

 


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 18:5 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

دو ركعت است و مثل نماز صبح مى باشد. اين نماز داراى دو قنوت است . قنوت اول قبل از ركوع ركعت اول و قنوت دوم پس از ركوع ركعت دوم است . نماز جمعه داراى دو خطبه است كه مانند اصل نماز، واجب بوده و بايد توسط امام جمعه ايراد شود. بدون اين دو خطبه ، نماز جمعه محقق نمى شود و واجب است دو خطبه را قبل از نماز جمعه بخواند.(376)

آداب و مستحبات نماز جمعه عبارتند از:

1 - مستحب است كه در هنگام خطبه نماز جمعه ، مردم ساكت باشند و از حرف زدن بپرهيزند، كه صحبت كردن در وقت خطبه ها مكروه است .(377)

2 - مستحب است كه امام حمد و سوره را با صداى بلند بخواند.(378)

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 18:0 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
 

 

 
 
سازش در دقیقه 90
فاجعه اقتصادی آمریکا را به تعویق انداخت


بحران «تعطیلی دولت فدرال» آمریکا پس از 16 روز با عقب‌نشینی دقیقه 90 جمهوریخواهان موقتا پایان یافت و این عقب‌نشینی فاجعه اقتصادی آمریکا را به تعویق انداخت.
پس از 16 روز تعطیلی «پرهزینه» دولت فدرال آمریکا بر سر تصویب بودجه دولت و پافشاری باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور بر مواضع خود سرانجام چند ساعت مانده به وقوع «فاجعه اقتصادی» جمهوریخواهان مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود شدند. بدین ترتیب یک توافق «شکننده» بحران بودجه این کشور را موقتا به تاخیر انداخت. این توافق به دولت اوباما این امکان را می‌دهد که تا 15 ژانویه (اواسط دی ماه) به منابع مالی مورد نیاز دسترسی داشته باشد. به گزارش «مهر» این توافق پیشتر در سنا توسط «هری رید» رهبر اکثریت دموکرات و «مایکل مک کانل» همتای جمهوریخواه وی مورد بحث قرار گرفته و با اکثریت


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:55 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

امضای قرارداد تسلیحاتی پنتاگون با عربستان و امارات
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از امضای قرارداد 11 میلیارد دلاری فروش سلاح به امارات و عربستان سعودی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از شبکه روسیاالیوم، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا تسلیحاتی به ارزش 11 میلیارد دلار به عربستان سعودی و امارات می‌فروشد.قرارداد فروش سلاح این هفته به کنگره می‌رود و بر اساس آن واشنگتن 1000 بمب از نوع «جی‌پی‌یو 39» ضد اهداف زیرزمینی به عربستان و 5000 بمب از همین نوع به امارات و نیز موشک‌های دوربرد به این دو کشور تحویل می‌دهد.عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس از مشتریان تسلیحات آمریکا هستند و در سال 2010 عربستان به تنهایی قراردادی به ارزش 60 میلیارد دلار برای خرید جنگنده و هلی‌کوپتر به امضا رساند.


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:55 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
   
ايران و روسيه بر ضرورت برگزاري كنفرانس ژنو2 تاكيد كردند


رضا سجادي سفير ايران در روسيه و ميخاييل بوگدانف نماينده رئيس جمهوري روسيه در امور خاورميانه بر ضرورت برگزاري كنفرانس ژنو2 براي حل و فصل مسالمت آميز بحران سوريه تاكيد كردند.
به گزارش وزارت امور خارجه روسيه، سجادي و بوگدانف روز جمعه ديدار كرده و درباره مسايل مهم منطقه خاورميانه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
موضوع سوريه در مركز توجه مذاكرات طرف‌هاي ايراني و روس قرار داشت و دو طرف به تفصيل در باره وضعيت و مسايل سوريه گفتگو كردند.
در اين ديدار بر تشريك مساعي همه طرف‌هاي مساله سوريه براي پايان دادن به بحران اين كشور و آغاز روند حل و فصل سياسي اين بحران تاكيد شد.
دو طرف همچنين از برگزاري كنفرانس ژنو2 براي حل و فصل مسالمت آميز بحران سوريه حمايت كرده و خواستار تلاش بين المللي براي برگزاري اين كنفرانس شدند. روسيه در ماه هاي اخير تلاش هاي ديپلماتيك گسترده اي را براي برگزاري كنفرانس بين المللي در باره سوريه به عمل آورده است.
مسكو در راستاي تلاش هاي خود در اين زمينه موافقت دولت سوريه براي مشاركت در كنفرانس ژنو2 را كسب كرده است اما معارضان سوري در باره مشاركت در اين كنفرانس اختلاف دارند و تعدادي از گروه هاي معارض، با شركت در كنفرانس ژنو2 مخالفت كرده‌اند.
به گزارش ایرنا،روسيه و ايران در مساله سوريه و به ويژه برگزاري كنفرانس ژنو2 مواضع يكسان دارند و مقامهاي ارشد روس در ماههاي اخير بار‌ها بر لزوم مشاركت تهران در اين كنفرانس تاكيد كرده‌اند.


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:52 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

ویورک تایمز: آمریکا در حال بررسی پیشنهاد آزادسازی دارایی‌های ایران است


روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد این کشور ادعا کرد دولت اوباما در حال ارزیابی پیشنهاد کاهش شدت تحریم‌های ضدایرانی با ارائه پیشنهاد دسترسی به میلیاردها دلار دارایی‌های مسدود شده تهران در آمریکاست.
یک مقام بلندپایه آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد دولت اوباما در حال سنگین و سبک کردن پیشنهادی برای کاهش شدت تحریم‌ها علیه ایران با ارائه پیشنهاد دسترسی به میلیاردها دلار دارایی‌های مسدود شده تهران در آمریکاست. به نوشته این روزنامه آمریکایی این پیشنهاد در صورتی است که ایران گام‌های مشخصی برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای خود بردارد.
یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی با اعلام این خبر گفت: که در این زمینه دسترسی به میلیاردها دلار از دارایی‌های مسدود شده دولت ایران بررسی می‌شود.
وی افزود: «چنین طرحی که بنابر آن آمریکا دارایی‌های خارجی ایران را آزاد می‌کند، از بروز تنش‌های سیاسی و دیپلماتیک در لغو تحریم‌ها که مورد توافق شماری از کشورها بود، جلوگیری می‌کند.»
این سیاستمدار آمریکایی در ادامه گفت که این اقدام به اوباما امکان انعطاف‌پذیری در واکنش به پیشنهادهایی که ایرانی‌ها در جریان مذاکرات داده‌اند را فراهم می‌کند بدون اینکه به تحریم‌هایی که برای سالها علیه ایران اعمال شده، لطمه وارد کند. پیش از این خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ همزمان با پایان مذاکرات ژنو گزارش داده بود که دولت اوباما به دنبال آن است که به جای رفع تحریم‌ها به ایران اجازه دسترسی به بخشی از دارایی‌های مسدود شده خود در بانک‌های خارجی را بدهد.


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:51 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

واکنش نمایندگان مجلس به مذاکرات ژنو: مردم و مجلس به پذیرش پروتکل الحاقی حساسیت دارند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مذاکرات هسته‌ای در ژنو واکنش نشان داده و بر حفاظت از حقوق قانونی ایران در این زمینه تاکید کردند.
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص دلایل محرمانه بودن محتوای مذاکرات ژنو گفت: با توجه به سیاست تخریبی رژیم صهیونیستی و این که به دنبال این هستند تا موضوع هسته‌ای کشورمان به پایان نرسد و به عنوان یک اهرم فشار استمرار پیدا کند، به همین دلیل عدم اطلاع آن‌‌ها از ریز مذاکرات و توافقات می‌تواند محرمانه بودن محتوای مذاکرات را توجیه کند.
بروجردی با بیان این که البته هیچ‌گاه در این خصوص به غربی‌‌ها  اعتماد نداشته ایم، گفت: بار‌ها شاهد بودیم که مطالب از سوی غربی‌‌ها درز پیدا کرده و در نشریات آن‌‌ها منتشر شده است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:50 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

محرمانه(گفت و شنود)
گفت: آقای ظریف قبل از سفر به ژنو در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود با دیدن تیتر روزنامه کیهان تحت فشار عصبی قرار گرفته و به کمردرد مبتلا شده و کارش به بیمارستان کشیده شده است!
گفتم: خب! مگر غیر از این بود؟!
گفت: بر فرض که کمردرد وزیر خارجه کشورمان در تهران به خاطر کیهان بوده است، درباره کمردرد ایشان در ژنو که خیلی هم شدیدتر بود و آقای ظریف را ویلچرنشین کرد چه می‌گویند؟!
گفتم: آن هم کار کیهان بوده است!
گفت: چرا؟! به چه دلیل؟! آنجا که دیگر پای کیهان در میان نبود!
گفتم: اولا که دلیل و علت آن «محرمانه» است.
گفت: مگر دانستن حق مردم نیست؟! پرسیدن که عیب نیست، ندانستن عیب است!
گفتم: این روزها، ندانستن عیب نیست، پرسیدن عیب است! و ضمنا هر وقت خواستی با من حرف بزنی دهنت را ببند!


برچسب‌ها:
[ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:49 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

عکس‌هایی از جاهایی روی زمین که بیشتر شبیه دنیاهای موجودات فرازمینی هستند تا مناظر طبیعی!

ما معمولا از دیدن عکس‌های سیارات و اقمار منظومه شمسی که توسط کاوشگرها گرفته می‌شوند، به هیجان می‌آییم، بشر هرگز بخت آن را نداشته است که منظره سطح یک سیاره خارج از منظومه شمسی را ببیند، اما همواره سعی می‌کرده در خیال تصور کند که مناظر سیارات دیگر، چقدر می‌تواند با زمین متفاوت باشد.

اما در این پست، در پی آن هستیم که جاهایی روی زمین را به شما نشان بدهیم که ظاهرشان بسیار عجیب است و با مناظر طبیعی غالب بسیار متفاوت است، آنقدر متفاوت که اگر کسی را به ناگاه در این محل‌ها رها کنند، تصور می‌کند که پا به سیاره دیگری گذاشته است!

۱- چشم صحرا یا ساختمان ریچات

یک ساختار مدور در صحرایی نزدیک به کوادان در موریتانی است.

Richat Structure 2

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 12:4 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
وزیر کشور با اشاره به اینکه قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم اظهار کرد: بالاتر از آن هدایت یارانه‌ها است.
 
به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید گیلان کارآمدی و نحوه چگونگی در حوزه‌های مختلف استانداری را مهم خواند و متذکر شد: در حوزه اقتصاد باید اقتصاد را فعال کنیم و مقام معظم رهبری دهه کنونی را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند و بر موضوع تولید و علم تأکید دارند.
 
وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها یادآور شد: با توجه به اعمال تحریم‌ها 50 درصد پیش‌بینی در بودجه با صادرات نفت انجام می‌شود و به راحتی نمی‌توانیم ارز را انتقال دهیم و همین مسئله موجب کمبود منابع شده و در رشد تولید ناخالص ملی تأثیر گذاشته است.
 
رحمانی‌فضلی متذکر شد: اگر تحریم را برطرف کنیم میزان صادرات نفت نمی‌تواند بیش از 3 درصد در اقتصاد کشور نقش ایفا کند بنابراین تجهیز منابع بخش خصوصی و مردم بسیار مهم است.
 
قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم
عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به اینکه قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم اظهار کرد: بالاتر از آن هدایت یارانه‌ها است.
 
وی با بیان اینکه سالانه 40 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌کنیم افزود: اگر یارانه را بتوانیم با سود 30 درصد به مردم دهیم می‌توان آن را تبدیل به سرمایه‌گذاری کرد.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه کارخانه چوکای تالش 150 هزار تن ظرفیت دارد گفت: باید این کارخانه با ظرفیت کامل فعالیت کند.
 
 وی با تأکید بر اینکه در گیلان سالانه 1500 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود، افزود: این مبلغ قابل سرمایه‌گذاری است و باید به نحو مطلوبی مصرف شود.
 
وی صرفه‌جویی در حوزه مصرف را مهم دانست و گفت: 20 درصد صرفه‌جویی می‌تواند در اقتصاد منازل صورت گیرد.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه مصرف باید منابع ایجاد کند خاطرنشان کرد: اکنون زیر یک درصد بهره‌وری داریم و توسعه بهر‌وری از موضوعات مهم است.
 
 وزیر کشور با اشاره به اینکه با رشد منفی نمی‌توانیم الگوی حکومتی در دنیا ارائه کنیم یادآور شد: وزارت کشور برنامه مدیریت سیاسی را دنبال می‌کند اما سیاسی کاری نمی‌کند.
 
 وی افزود: دفتر سیاسی باید شفاف، مسئولیت‌پذیری و تعمیق بینش سیاسی در جامعه باشد.
 
وزیر کشور پیگیری تقویت گروه‌های قانونمند را از برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: اگر احزاب رقیب اصلی در انتخابات باشند رفتار آنها مشخص است و حوزه امنیت پایدار جامع باید در حوزه سیاسی و اجتماعی پیگیری شود.
 
 رحمانی فضلی، وجود برخی ناهنجاری‌ها مانند مواد مخدر را از مشکلات حوزه اجتماعی و فرهنگی نامید و تصریح کرد: این امر در شأن جمهوری اسلامی نیست اما با افزایش معتاد و مواد مخدر مواجه هستیم و باید این معضل را با کمک مردم برطرف کنیم.
 
وی، ناهنجاری، طلاق و عفاف و حجاب را از دیگر موضوعات حوزه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: ناهنجاری‌های طلاق، عفاف و حجاب با دستور بخشنامه برطرف نمی‌شود و قانون حجاب و عفاف 23 دستگاه را مکلف کرده و باید مردم ضامن قانون باشند.
 
 وی با اشاره به اینکه، نگاه مسئولان با محوریت مردم در تمام حوزه‌ها است خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با انتخاب استاندار بومی گیلان را یک سال جلو بیندازیم و تمام مردم و مسئولان این استان باید متحد شوند و مشکلات موجود را برطرف کنند.
 
وزیر کشور درباره مذاکره اخیر متذکر شد: مذاکره با انجام می‌دهیم اما دل به مذاکره نمی‌بندیم.
 
 وی یادآور شد: انقلاب اسلامی عزت دوباره در دنیا پیدا کرده و در جهان پیشرونده است و این امر به دلیل درایت رهبری و انتخاب مردم است.
 
 محمدعلی نجفی با عنوان استاندار جدید گیلان معرفی و از تلاش‌های کیهان هاشم‌نیا قدردانی شد.

برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 12:2 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
۱۴ تشکل انجمن‌ اسلامی دانشجویان فرآیند انتخابات دفتر تحکیم وحدت توسط 9 انجمن اسلامی برگزار می شود را غیر قانونی دانسته اند و در بیانیه ای خطاب به دکتر روحانی رییس‌جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار دخالت در این مورد شده اند.
 
به گزارش فرارو، در این بیانیه همچنین خطاب به مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها آمده است: «اخبار تأسف‌باری شنیده می‌شود مبنی بر آنکه حجت‌الاسلام محمدیان نیز به عنوان مسئول محترم نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در نشست انجمن اسلامی ۹ دانشگاه مذکور به عنوان نشست دفتر تحکیم وحدت شرکت خواهد کرد. حال سوال اینجاست که آیا مسئولان نهاد محترم رهبری در دانشگاه‌ها از قوانین مصرح بی‌اطلاع هستند؟ یا آنکه آشکارا نظر اقلیت را به اکثریت ترجیح داده‌اند که در آن برنامه غیرقانونی شرکت خواهند کرد؟ و آیا ایشان قصد دارند با سوءاستفاده از عنوان «نمایندگی رهبری» به آن اقدام غیرقانونی مشروعیت دهند؟»
 
متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید:
 
بسمه تعالی
 
بیانیه دوم ۱۴ انجمن‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور
 
درباره فرآیند غیرقانونی انتخابات دفتر تحکیم وحدت
 
خطاب به رییس‌جمهور محترم و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، جناب آقای دکتر روحانی
 
انتخابات ۲۴ خرداد ماه که با حضور حماسی مردم نقطه عطفی را در تاریخ انقلاب پدید آورد، پیامی شفاف با خود به همراه داشت و آن فراگیر شدن اعتراض مردم به افراط، بی‌اخلاقی و قانون‌گریزی بود. در حالی که صدای اعتدال را مردم ایران به گوش همه جهانیان رساندند متأسفانه عده‌ای در داخل کشور همچنان به افراط گری‌های خویش ادامه داده و همچون سال‌های گذشته به دنبال آن هستند که با حذف دیدگاه‌های مخالف، حرف خود را به کرسی بنشانند. عجیب آنکه هنوز چند ساعتی از صحبت‌های امیدوارکننده‌ی جنابعالی در دانشگاه تهران نگذشته است که رویکردی کاملا متضاد را در مهمترین تشکل دانشجویی کشور شاهد هستیم و دخالت آشکار و پنهان فشارهای محفلی را با تمام وجود حس می‌کنیم.
 

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 12:0 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
وزیر انرژی ترکیه در "کنگره جهانی انرژی" در کره جنوبی اظهار کرد که کشورش در سال 2014 حداقل پنج میلیون تن نفت خام از ایران وارد خواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا، تانر ییلدیز گفت: ترکیه در سال 2014 مشابه امسال حداقل پنج میلیون تن نفت خام (صد هزار بشکه در روز) از ایران وارد می‌کند و اگر بیشتر از این واردات نفت از ایران را کاهش دهد، امنیت تامین انرژی کشور به خطر خواهد افتاد.
 
به گفته وی، تقاضای انرژی ترکیه در 10 سال گذشته دو برابر شده و در 10 سال آینده نیز مجددا دو برابر خواهد شد.
 
ییلدیز گفت: ترکیه همچنین 10 میلیارد متر مربع گاز از ایران وارد می‌کند و خرید گاز را در صورتیکه میزان بیشتری موجود باشد، افزایش خواهد داد.
 
وزیر انرژی ترکیه در ادامه افزود: ترکیه آماده است در صورتی که عراق تولید گاز را افزایش دهد، گاز بیشتری از این کشور خریداری کند.
 
آمریکا در ژوئن معافیت تحریم‌های ایران برای ترکیه و هشت اقتصاد دیگر را در قبال موافقت آنها برای کاهش خرید نفت از ایران تمدید کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، ترکیه میزبان نشست آینده "کنگره جهانی انرژی" در سال 2016 خواهد بود.

برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 12:0 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
بهای طلا و انواع سکه نسبت به آخرین روز کاری در هفته جاری افزایش یافت.
 
این افزایش بهای طلا و انواع سکه با افزایش اونس جهانی و ثبات قیمت دلار همراه بوده است.
 
در حال حاضر روند قیمت طلا کاهشی بوده اما هم‌چنان از قیمت روز سه‌شنبه بیشتر است.

برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:59 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
فرارو- بازدهی بورس تهران در معاملات هفته منتهی به 23 مهرماه جاری به 6.29 درصد رسید تا سرمایه‌گذاران از ابتدی سال 92 بیش از 91 درصد سود کسب کنند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، روند صعودی بازار سهام در معاملات هفته گذشته ادامه یافت اما مسئولان بازار سرمایه به سهامداران توصیه می کنند که همچنان در خرید و فروش های خود اسیر جو روانی بازار نشوند و با تحلیل و دقت کافی معاملات خود را انجام دهند.
 
رشد بازار سهام در ماه های اخیر باعث ورود سرمایه گذاران و نقدینگی جدیدی به این بازار شده است به طوریکه برخی از سهامداران شتابزده اقدام به خرید و فروش سهم در بازار می کنند که این امر نگرانی مسئولان را در پی داشته است.
 
در همین رابطه، کارشناسان به سهامداران توصیه می کنند با تشکیل سبد سهام ، ریسک خود را کاهش دهند و یا از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه شوند.
 
بازدهی بورس تهران در معاملات هفته منتهی به 23 مهرماه جاری به 6.29 درصد رسید تا سرمایه گذاران از ابتدی سال 92 بیش از 91 درصد سود کسب کنند.
 
در معاملات هفته گذشته ، در مجموع در تالارهای بورس تهران ، چهار میلیارد و 191 میلیون سهم به ارزش 23 هزار و 54 میلیارد ریال معامله شد.
 
معاملات هفته گذشته در 391 هزار و 635 دفعه معامله انجام شد که ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته 9 درصد رشد داشت.
 
نگاهی به جزییات معاملات نشان می دهد که حجم معاملات این هفته در قیاس با مدت مشابه قبل، 6.8 درصد کاهش و ارزش معاملات 9 درصد افزایش داشته است. تعداد دفعات معاملات نیز 5.6  درصد و تعداد خریداران7.6 درصد کاهش یافتند.
 
همچنین از ابتدای امسال، 96 میلیارد و 570 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 542 هزار و 408 میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد دو میلیون و 584 هزار سرمایه گذار، در 7 میلیون و 543 هزار دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته ای که گذشت با رشد 6.29 درصدی به 72 هزار و 766 واحد رسید.
 
بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان هفته منتهی به 23 مهر، 34 هزار و 726 واحد رشد کرد تا بازدهی 91 درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.
 
شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد 296 هزار و 54 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز به عدد 82 هزار و 538 واحد رسید.
 
در عین حال شاخص صنعت در پایان هفته، بر روی عدد 62 هزار و 662 واحد ایستاد که در قیاس با مدت مشابه قبل،7.16 درصد رشد را نشان می داد.
 
همچنین در معاملات هفته گذشته بورس تهران، 76 هزار و 572 برگه اوراق مشارکت به ارزش 77 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد.

برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:58 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
صادق زیباکلام در گفتگو با فرارو

فرارو- یک استاد دانشگاه گفت: «مسئله هسته ای ایران در ریل حل و فصل قرار گرفته است؛ مگر اینکه فشار اسرائیلی ها و جمهوری خواهان تندرو از یکسو و فشار تندروهای ایران از سوی دیگر مانع انجام کار شود. در غیر این صورت من فکر می کنم مسئله هسته ای ایران روی غلتک افتاده است.»

مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 در 4 دور گفتگو در ژنو انجا شد. پس از پایان مذاکرات طرفین برای اولین بار بیانیه ای مشترک منتشر کردند. صحبت های طرفین پس از پایان مذاکرات نشان دهنده فضای مثبت این دور از مذاکرات است. هرچند معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داده که نباید خوش بینی شتاب زده به مذاکرات داشت.

دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با فرارو گفت: «من مذاکرات ژنو را یک گام مثبت می دانم. مسئله مهم در مذاکرات هسته ای به هیچ وجه جزئیات نیست و هنوز نیز کارشناسان وارد جزئیات نشده اند و قرار است طی ماههای آینده درباره آن بحث کنند.»

وی ادامه داد: «آنچه در این 48 ساعت اتفاق افتاد و به نظر من سرنوشت ساز و تاریخی خواهد بود این است که دو طرف برای اولین بار و بعد از گذشت یک دهه توانستند نشان دهند که حسن نیت دارند و واقعا قصد دارند این مسئله را به صورت مرضی الطرفین حل کنند.»

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: «تیم مذاکره کننده ایران توانست به طرف غربی نشان دهد که ایران واقعا قصد دارد این مسئله را به صورتی حل کند که نظرات آنها هم تا حدود زیادی تامین شود و طرف غربی نیز نشان داد که نمی خواهد ایران برنامه هسته ای خود را تعطیل کند.»

وی ادامه داد: «لذا به نظر من طرفین متوجه شدند گره کور در این مسئله عدم اعتماد به یکدیگر بوده و به نظر می رسد برای اولین بار و با مقدار زیادی احتیاط ایران قصد دارد به غربی ها اعتماد کند و غربی ها هم برای اولین بار قصد دارند به ایران اعتماد کنند.»

وی افزود: «البته تمام کسانی که یا به لحاظ عقیدتی از غرب ستیزی و آمریکا ستیزی نفع می برند مانند افراطیون در داخل کشور و یا کسانی که نفع ژئوپولیتیک، استراتژیک و اقتصادی می برند مانند روسیه، ترکیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیز صهیونیست ها و جمهوری خواهان تندرو، از مذاکرات ژنو راضی نیستند؛ چون اینها احساس خطر می کنند که مذاکرات هسته ای ایران روی ریل منطقی بیفتد.»

زیباکلام خاطرنشان کرد: «البته صحبت های من به هیچ وجه به این معنا نیست که کار تمام شده است و ما می توانیم با فعل ماضی در مورد مسئله اختلاف با 1+5 صحبت کنیم؛ چرا که ممکن است کار در جزئیات به بن بست کشیده شود.»

وی تصریح کرد: «اما آنچه که من تاکید می کنم این است که غربی ها در ژنو به ایران گفتند در اصول با غنی سازی 3 تا 5 درصد که برای مصارف صلح آمیز باشد مخالفتی ندارند و این کلیدی ترین و اصلی ترین خواسته ایران است که حق غنی سازی به رسمیت شناخته شود.»

وی افزود: «در مقابل ایران تلویحا پذیرفته که غنی سازی بیش از 5 درصد را انجام ندهد و آن مقدار از 200 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده ای که انجام داده و برای رآکتور تهران نیاز دارد را بردارد و مابقی را زیر نظر آژانس بگذارد.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «نکته دیگری که ایران تلویحا پذیرفته این است که اگر حق غنی سازی ایران در حد 5 درصد رسما از سوی 1+5 پذیرفته شود، ایران هم حاضر است پروتکل الحاقی را بپذیرد.»

وی افزود: «پذیرش پروتکل الحاقی به این معناست که ایران عملا نمی تواند هیچ کاری را به صورت مخفی از نظر غربی ها انجام دهد؛ چون یکی از اصول اولیه پروتکل الحاقی این است که آژانس می تواند هر لحظه و بدون اطلاع قبلی هر مکانی که اراده کند را بازرسی کند.»

زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا طرفین درباره زمان پذیرش پروتکل الحاقی توسط ایران و رابطه آن با لغو تحریم ها اختلاف ندارند؟، گفت: «من فکر می کنم در این باره طرفین در اصول با هم تفاهم دارند.»

وی ادامه داد: «این مسئله مانند آپارتمانی است که هم مالک، مستاجر را پذیرفته و هم مستاجر آپارتمان را پذیرفته و روی قیمت هم توافقات اولیه در حال انجام است و فقط جزئیات مانده که پول اجاره یک سال را یکجا بدهند یا ماهیانه و تعمیرات با کدام طرف باشد که اینها مواردی است که باید در جزئیات و با چانه زنی حل شود.»

این استاد دانشگاه تصریح کرد: «مسئله هسته ای ایران در ریل حل و فصل قرار گرفته است؛ مگر اینکه فشار اسرائیلی ها و جمهوری خواهان تندرو از یکسو و فشار تندروهای ایران از سوی دیگر مانع انجام کار شود. در غیر این صورت من فکر می کنم مسئله هسته ای ایران روی غلتک افتاده است.»

زیباکلام در پایان گفت: «من بازهم تاکید می کنم که تندروهای دو طرف می توانند توافق کلی که در ژنو صورت گرفته را متوقف کنند.»


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:57 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
سیف بخشی از تیم اقتصادی دولت روحانی است که در عین ناباوری در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری انتخاب شد؛ آن هم در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب به بن‌بست رسیده بود.
 
 

قانون آنلاین-ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران می گوید دولت حسن روحانی به دنبال ایجاد استقلال بیشتری است تا بتواند یکی از بالاترین نرخ های تورم جهان را کنترل کند.

به گزارش ایسنا، افکارنیوز به نقل از بلومبرگ نوشت: سیف در اولین مصاحبه خود با یک سازمان خبری بین‌المللی از زمان استقرارش در بانک مرکزی گفت، کابینه حسن روحانی قبول کرده‌ است که سیاست‌های پولی و مالی از یکدیگر جدا شده و به بانک مرکزی استقلال بیشتری بدهند. این موضوع اجازه می‌دهد که نقدینگی کنترل شود و تورم پایین بیاید. به گفته سیف، تنظیم اولین اولویت اوست.

روحانی اقتصاد در حال رکودی را به ارث برد که تحریم‌های بین‌المللی ارزش پولی را کاهش داده بود و تورم را به ۴۰درصد رسانده بود. سیف در ۱۲ اکتبر تایید کرد که اقتصاد به رکود تورمی گرفتار شده است. سیف روز گذشته در واشنگتن، که برای شرکت در دیدار سالیانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در آنجا بسر می‌برد، گفت: "در دولت پیش اختصاص اعتبار برای بسیاری از بخش‌ها بر پایه تحلیل و تخصص نبود؛ یکی از آنها پروژه خانه‌سازی برای فقرا بود که منابع زیادی به آن اختصاص داده شد؛ حدود ۴۰ درصد از نقدینگی."

در حالیکه بانک مرکزی در حال تلاش برای کاهش اثرات تحریم‌های بین‌المللی هستند، تحلیلگران گروه اوراسیا و واحد اطلاعات اکونومیست گفته‌اند که سیف می‌تواند در مقابل سیاست‌های دولت برای اعتبارات ارزان مقاومت کند، سیاستی که در دولت احمدی‌نژاد دنبال شد و موجب تضعیف بانک‌های کشور شد.

روحانی در دور اول انتخابات به پیروزی رسید و وعده داد که برای پایان دادن به بن‌بست با قدرت‌های غربی، که ایران را به تلاش برای بدست آوردن سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند، مذاکرات را ادامه دهند. ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است.

به گزارش تحقیقی که توسط شرکت اقتصادی روبینی و مارک دوبوویتز رئیس سازمان دفاع از دموکراسی‌ها انجام گرفته، تحریم‌ها ذخیره ارزی ایران را تا پایان سال تا ۷۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

سیف می گوید: "در دولت قبلی تخصیص اعتبار به بسیاری از بخش‌ها در نتیجه تجزیه و تحلیل‌های کارشناسان انجام نگرفته بود ... پروژه مسکن مهر که برای فقرا ساخته شده است نقدینگی را به بیش از ۴۰درصد افزایش داده است.

سیف بخشی از تیم اقتصادی دولت روحانی است که در عین ناباوری در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری انتخاب شد؛ آن هم در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب به بن‌بست رسیده بود.

به گفته مارک دبوویتز، رییس بنیاد دفاع از دموکراسی و شرکت روبینی، موسسه تحقیقات اقتصادی جهان، تحریم‌ها ذخایر ارزی ایران را تا پایان سال جاری به ۷۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد. طبق این تحقیقات، از کل این میزان، ایران احتمالا فقط به ۲۰ میلیارد دلار آن دسترسی دارد که کمتر از سه ماه واردات این کشور را پوشش می‌دهد. حدود ۵۰ میلیارد دلار در کشورهایی نظیر چین و ترکیه است که از ایران نفت می‌خرند و تحت تحریم‌های موجود، تنها می‌توان آنها را در آنجا خرج کرد. بانک مرکزی ایران در ماه ژوئیه گفت که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد. سیف از افشای ارزش ذخیره این بانک خودداری کرد.

در ۱۲ ماه پیش از انتخاب روحانی، ریال ایران نیمی از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داد که البته از آن زمان ۲۰ درصد آنرا جبران کرده است. سیف گفته است: "بازار ارز تقریبا ثابت است."

اولویت اصلی بانک مرکزی کاهش تورم و میزان نقدینگی است. وی گفت: "ما اکنون با تورم رکودی روبرو هستیم. سیاست‌های انبساطی پولی و مالی کمکی به رشد نمی‌کند."

وی گفت، برای کاهش تاثیر سیاست‌های پولی بسته‌تر بر آینده رشد، بانک مرکزی به دنبال تخصیص منابع به فعالیت‌های سازنده و تلاش برای بهبود فضای تجارت است.

بانک مرکزی تخمین می‌زند که رشد اقتصادی ایران در سال ایرانی منتهی به مارس صفر باشد. سیف می‌گوید ممکن در سال آینده رشد اقتصادی به ۳ درصد برسد.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:53 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

چالش‌های جدیداوبامادرباره ایران

اعضای دمکرات‌ اما مخالف دولت در کنگره و همچنین لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک)، مهم‌ترین چالش‌های دولت آمریکا در این مسیر هستند.
 
 

قانون آنلاین-برای نخستین بار پس از چندین سال، مذاکرات هسته‌ای دو روز اخیر در ژنو با استقبال همه طرف‌ها روبه‌رو شده و بحث از ‌پیشرفت و چشم‌انداز توافق در آن، به ترجیع‌بند موضع‌گیری‌های همه طرف‌ها تبدیل شده است. در این میان، به نظر می‌رسد آمریکا ‌یکی از اصلی‌ترین ستون‌های گروه ۱+۵، با موانعی جدی در راه عملی کردن توافقات احتمالی با ایران روبه‌روست.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از «تابناک»، نشریه «فارن پالیسی» در مطلبی به بررسی موانع داخلی باراک اوباما برای رسیدن به توافقی هسته‌ای با ایران پرداخته و می‌نویسد، اعضای دمکرات‌ اما مخالف دولت در کنگره و همچنین لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک)، مهم‌ترین چالش‌های دولت آمریکا در این مسیر هستند.

فارن پالیسی اشاره می‌کند‌، هم‌اکنون یک بلوک پرشمار از نمایندگان دمکرات در کنگره آمریکا وجود دارد که به صراحت اعلام می‌کنند در موضوع ایران‌ در مقابل کاخ سفید قرار دارند و در برابر هر تلاشی برای کاهش تحریم‌های کنونی علیه ایران خواهند ایستاد.

این در حالی است که موضوع آینده تحریم‌های ایران، موضوعی کلیدی در مذاکرات جدید با ایران به شمار می‌رود. در همین راستا، گفته می‌شود در پیشنهاد‌ روز سه‌شنبه از سوی ایران به گروه ۱+۵، اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای این کشور در مقابل کاهش تحریم‌های آمریکا مطرح شده است.

کاخ سفید پیش از این موافقت اصولی خود را با چنین توافقی اعلام کرد، اما صف طویلی از دمکرات‌های قدرتمند، از جمله اعضای اصلی کمیته‌های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان، به شدت با برداشته شدن تحریم‌های فعلی مخالفند و می‌گویند اقدامات ایران باید بسیار فرا‌تر از آن چیزی برود که در مذاکرات ژنو از سوی محمد جواد ظریف پیشنهاد شده است.

افزون بر این، لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) که یکی از قدرتمند‌ترین لابی‌ها در واشنگتن به شمار می‌رود، وعده داده که از هیچ تلاشی برای حفظ تحریم‌های موجود فروگذار نکند.

‌«استیو اسرائیل»، از نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا می‌گوید: «اگر رئیس جمهور درخواست برداشته شدن تحریم‌های موجود را مطرح کند، حمایت از آن در مجلس نمایندگان و سنا بسیار سخت خواهد بود. من مایل به شنیدن هستم، اما فکر می‌کنم درخواست از کنگره برای کاهش تحریم‌های موجود، با استقبال مواجه نخواهد شد».

سناتور «باب کیسی» نیز در پاسخ به پرسشی در این زمینه می‌گوید: «من می‌گویم نه. آن‌ها راه درازی در پیش دارند تا چنان اعتباری ‌به ما نشان دهند که متقاعد شویم باید در مسیر آشتی‌جویانه حرکت کنیم. تحریم‌ها‌ همان چیزی است که موضع دولت را تقویت کرده است».

مخالفت نمایندگان دمکرات، چیزی بیش از یک دردسر صرف برای دولت است. کنگره این قدرت را دارد که بی‌توجه به نظر دولت، اقدام به وضع، اصلاح و یا برداشتن تحریم‌ها کند و در گذشته نیز نشان داده که می‌تواند دولت را نادیده بگیرد؛ برای نمونه، در سال ۲۰۱۱ سناتورهای دمکرات و جمهوری خواه تحریم‌های شدیدی ‌علیه بانک مرکزی ایران وضع کردند که دولت با آن مخالف بود.

در اوضاع کنونی نیز مدتی پیش، وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکایی از سنا خواست ‌در صورتی که ایران در مذاکرات پیش رو حاضر به برداشتن گام‌های معتبر و مشخص باشد، بخشی از تحریم‌ها علیه این کشور کاهش یابد. وی همچنین از نمایندگان خواست از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کنند.

اما این درخواست‌ با مخالفت شدید جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها در کنگره مواجه شد و این افراد، دولت را به تسلیم و سازشکاری در مقابل ایران متهم کردند. این افراد همچنین مدعی هستند باید تحریم‌های شدیدتری علیه ایران وضع کرد تا این کشور مجبور به تعطیلی کامل برنامه هسته‌ای خود شود.

افزون بر این، در شرایط کنونی، دمکرات‌هایی که موضع نرم‌تری در موضع ایران داشته و با دولت همسو‌تر هستند نیز راه سکوت در پیش گرفته‌اند. برخی از این افراد، سکوت خود را به موضوع تعطیلی دولت آمریکا نسبت می‌دهند. «دیوید پرایس»، از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان می‌گوید: «ما بر سر موضوع تعطیلی در چنان وضعیت عجیب و غریبی هستیم که همه توانمان صرف مبارزه در این حوزه می‌شود».

به هر حال، موضوع تحریم‌های ایران، یکی از معدود موضوعاتی است که دمکرات و جمهوری‌خواهان کنگره در مورد آن اتفاق‌نظر دارند. به همین دلیل، «آیپک» کار چندان دشواری برای پیشبرد اهداف خود در این زمینه ندارد و ‌گاه اصلاً دلیلی نمی‌بیند که وارد لابی‌گری شود!


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:53 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
در حالی که در شبانه‌روز گذشته، به نقل از منابعی غربی جزئیاتی از پیشنهاد ایران به 5+1 در رسانه‌ها منتشر شده است، ال مونیتور مدعی است جزئیات را از منبعی ایرانی دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، «تابناک»  به نقل از ال مانیتور نوشت: در حالی که در شبانه‌روز گذشته، به نقل از منابعی غربی جزئیاتی از پیشنهاد ایران به 5+1 در رسانه‌ها منتشر شده است، ال مونیتور مدعی است جزئیاتی در باره پیشنهاد ارائه شده از سوی ایران را از منبعی ایرانی دریافت کرده است.

پیشنهاد ایران مواردی از جمله تعلیق غنی‌سازی بیست درصدی، قول تبدیل ذخایر بیست درصدی به میله‌های سوخت و دست کشیدن از اورانیوم مصرف شده در راکتور آب سنگینی که قرار است در اراک ساخته شود را در بر می‌گیرد. ال مانیتور مدعی است که این اطلاعات را از منبعی ایرانی دریافت کرده است که در گذشته اصالت خود را ثابت کرده است.

این تعهدات در کنار پذیرش افزایش بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باعث خواهد شد که غرب بتواند به این اطمینان برسد که ایران ناگهان به سمت ساخت سلاح اتمی خیز بر نمی‌دارد.

طرف ایرانی که به سبب درخواست محرمانه ماندن مذاکرات ژنو خواسته است نامش فاش نشود به ال مانیتور گفته است که وزیر خارجه ایران، پیشنهاد خود را در قالب دو مرحله شش ماهه ارائه کرده است.

در مرحله اول، ایران تولید اورانیوم بیست درصدی را متوقف می‌کند و تلاش می‌کند که ذخایر موجود خود را به میله‌های سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران تبدیل کند. ایران تاکنون بخشی از این 370 کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا بیست درصد را به میله‌های سوخت تبدیل کرده و یا ذخایر خود را به این کار اختصاص داده است ولی در مورد توانایی فنی ایران برای انجام این کار تردیدهایی وجود دارد.

بنا به گفته این منابع، دیگر بخش‌هایی که در این پیشنهاد ارائه شده است، عبارتند از:

- ارائه اطلاعات بیشتر در مورد راکتور آب سنگین اراک و از جمله دسترسی آژانس برای نظارت بر ساخت آن. تکمیل این راکتور بارها به تاخیر افتاده است و اخیرا برای پایان سال 2014 برنامه‌ریزی شده است. در گذشته دسترسی آژانس به این راکتور محدود بوده است. بنا به گفته این منبع، می‌توان در زمان تکمیل این راکتور توافقی را با آژانس برای مدیریت سوخت مصرف شده در آن به سرانجام رساند. سوخت مصرف شده در این راکتور حاوی پلوتونیوم خواهد بود که می‌توان با آن هم بمب هسته‌ای ساخت. این توافق شبیه به توافقی خواهد بود که اکنون ایران با روسیه دارد و سوخت مصرف شده در نیروگاه بوشهر را به این کشور باز می‌گرداند.

- نظارت کامل بر تاسیسات غنی‌سازی در فردو که به یک مرکز تحقیقاتی تبدیل خواهد شد و مذاکره بر سر محدود کردن میزان تولید در تاسیسات هسته‌ای نطنز

- تصویب پروتکل الحاقی پیمان عدم اشاعه که امکان بازرسی‌های سرزده را فراهم خواهد کرد.

نمایندگان طرف مقابل به سوالات ال مانیتور در مورد جزئیات ادعایی در مورد پیشنهاد ایران پاسخی نداده‌اند و قول خود در مورد محرمانه نگاه داشتن مذاکرات در این مرحله حساس را یادآور شده‌اند.

این پیشنهاد هرچند ایده‌های جدیدی را در بر می‌گیرد ولی شامل درخواست‌های پیشین 5+1 برای خروج اورانیوم بیست درصدی از ایران، تعلیق فعالیت فردو و توقف کار تکمیل راکتور اراک نمی‌شود و اشاره‌ای هم به حجم ذخایر رو به افزایش اورانیوم غنی شده با غلظت پایین‌تر ایران نمی‌کند که اکنون به حدود ده تن رسیده است.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:52 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


اخوان‌المسلمین مصر در ایام عید قربان در میان تدابیر شدید امنیتی تظاهرات ضددولتی برگزار کردند.
به گزارش پایگاه «الیوم السابع»، همزمان با آغاز ایام عید قربان در مصر شمار زیادی از طرفداران مرسی و اخوان‌المسلمین به رغم حضور گسترده نیروهای امنیتی، پس از شرکت در مراسم این روزها، در حمایت از «مرسی» تظاهرات کردند.
این گزارش می‌افزاید، ارتش مصر با تجهیزات کامل زرهی و شمار زیادی نیرو در مناطق مهم و حساس شهرهای مختلف به ویژه قاهره به حال آماده‌باش درآمده بود تا در صورت وقوع شورش آن‌را در همان «نطفه» خفه کند!
کسانی که قصد ورود به میادین «طلعت حرب»، عبدالمنعم ریاض» و برخی دیگر از مناطق مهم قاهره را داشتند، پیش از ورود مورد بازرسی بدنی قرار می‌گرفتند.
پیش از این ائتلاف حمایت از مشروعیت که از طرفداران مرسی است اعلام کرده بود طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، مصادف با ایام عید قربان علیه «کودتاچیان» و ارتش تظاهرات خواهد کرد. طرفداران دولت موقت و ارتش نیز در همین ایام در حمایت از حاکمان فعلی کشورشان راهپیمایی کردند.
برخلاف دفعات قبل، به رغم برگزاری دو راهپیمایی همزمان از سوی دو طیف مختلف مصر، این راهپیمایی به خشونت کشیده نشد.خبر دیگر اینکه جنبش «تمرد» ضمن حمایت از ژنرال «السیسی»، وزیر دفاع مصر اعلام کرد در صورتی که وی برای ریاست‌جمهوری نامزد شود، از او حمایت می‌کند.
«محمود بدر»، موسس این جنبش که مقدمات سقوط مرسی را فراهم کرد افزود: اگر اوضاع امنیتی در کشور به همین منوال باشد، آنها از ژنرال السیسی برای رسیدن به ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنند در غیر این‌صورت از یک فرد غیرنظامی حمایت خواهند کرد. «بدر» یکی دیگر از دلایلی که باعث حمایت جنبش تمرد از السیسی شده است را نیز اینگونه عنوان کرد: «السیسی فردی است که نشان داده می‌تواند مقابل اخوان‌المسلمین بایستد» !
اظهارات ضد آمریکایی قاهره
دو تن از چهره‌های بلندپایه مصری طی اظهاراتی ضد آمریکایی علیه این کشور موضع‌گیری کردند. عمروموسی، رئیس کمیته پنجاه نفره تدوین قانون‌اساسی مصر با اعلام اینکه «آمریکا درحال حمایت از اخوان‌المسلمین است» از این کشور به شدت انتقاد کرد. نکته جالب توجه این است که اخوان‌المسلمین مصر نیز آمریکا را به حمایت از نظامیان حاکم بر این کشور متهم می‌کنند. مواضع ضد‌آمریکایی دو طیف سیاسی مصر می‌تواند به دلیل رویکرد ریاکارانه و متناقض آمریکا در برخورد با تحولات مصر باشد.
«نبیل فهمی» وزیرخارجه مصر نیز روابط «قاهره واشنگتن» را «آشفته خواند و گفت: این آشفتگی می‌تواند بر کل منطقه اثر بگذارد.
یادآور می‌شود چند روز پیش آمریکا بخشی از کمک‌های نظامی خود به مصر را قطع کرد.
«نقض حریم هوایی مصر از سوی جنگنده‌های اسرائیلی» یکی دیگر از خبرهای مهم اخیر این کشور مهم آفریقایی است.
یک روزنامه مصری از تجاوز 18 فروند جنگنده رژیم صهیونیستی به حریم هوایی مصر خبر داد. به گزارش پایگاه اینترنتی المختصر، روزنامه المصریون به نقل از شاهدان در «العریش»، «رفح» و «شیخ زوید» در شمال منطقه سینا اعلام کرد 18 فروند جنگنده اف 16 اسرائیل دوشنبه شب حریم‌هوایی مصر را نقض کردند و در آسمان این شهرها به پرواز درآمدند. شاهدان تاکید کردند هواپیماهای اسرائیلی را در آسمان منطقه سینا و در ارتفاع پایین مشاهده کردند. این روزنامه افزود: «منابع امنیتی مصر از تایید یا رد این خبر خودداری کرده‌اند.»

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:36 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

 
آمریکا برسر دوراهی توافق دولت و کنگره یا فاجعه؟


سرویس خارجی-
ایالات متحده آمریکا فقط چند ساعت فرصت دارد تا بین یک فاجعه«تمام عیار» اقتصادی یا توافق جمهوریخواهان و دموکرات ها، یکی را انتخاب کند.
دولت فدرال آمریکا از اول اکتبر به دلیل تصویب نشدن لایحه بودجه از سوی گنگره، رسما وارد فاز «تعطیلی» و گسیل صدها هزار کارمند دولتی به مرخصی اجباری بدون حقوق شد. تا اینجای ماجرا اتفاق غیر معمولی در این کشور رخ نداده چرا که این کشور طی سالیان گذشته بارها با چنین معضلی برخورد کرده است. آنچه بحران 2013 آمریکا را از بحران‌های قبلی متمایز کرده این است در سال های گذشته تقریبا همه کارشناسان به راحتی پیش بینی می کردند که طرفین در نهایت به توافق رسیده و با تصویب بودجه، مشکل را به صورت موقت هم که شده حل خواهند کرد. اما تعلل یا موضع‌گیری های محکم باراک اوباما، به نمایندگی از دموکرات ها و جان بینر به نمایندگی از جمهوری‌خواهان باعث شده، بحران بودجه امسال آمریکا جدی تر از گذشته نمود پیدا کرده و هشدارهای پی در پی بالاترین مقامات و شخصیت های سیاسی و اقتصادی جهان را در پی داشته باشد.
آخرین دور مذاکرات جمهوریخواهان و دموکرات ها دیروز (چهارشنبه) در حالی برگزار شد که چشم بسیاری از مردم آمریکا به آن دوخته شده بود.
تاکنون خبری از نتایج این نشست منتشر نشده، اما موضع‌گیری‌های اخیر اوباما که گفته بود، تنها به شرطی به مذاکرات ادامه می دهد که طرف مقابل بدون «هیچ پیش شرطی»، سقف بدهی ها را افزایش دهد، نشان می دهد این بار آمریکایی ها بر خلاف دوران قبل، شرایط سختی را خواهند داشت.
تا این لحظه اکثر ادارات دولتی در واشنگتن به حال تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند و برگزاری تظاهرات گسترده مقابل کنگره و کاخ سفید برای «پایان لج بازی‌های سیاسی» نیز نتوانسته مقامات این کشور را مجاب کند. قانونگذاران کنگره روز سه‌شنبه با ایما و اشاره‌ اعلام کردظطه بودند که رهبران سنا در صدد برآمده اند توافقنامه‌ای را برای افزایش سقف بدهی و بازگشایی دولت فدرال آمریکا ارائه کنند تا بدین ترتیب با به تعویق انداختن بحران، دولت فدرال نفسی تازه کند!
شبکه تلویزیونی «سی ان ان» در آخرین ساعات روز سه شنبه اعلام کرد، سناتورهای آمریکا برای آماده کردن پیش‌نویس لایحه تلاش زیادی کرد ه اند و یکی از سخنگویان رئیس اکثریت دموکرات‌های سنا اعلام کرده که «هری رید» و «میچ مک کونل» رئیس جمهوری‌خواهان سنا امیدوارند که به زودی به توافق دست پیدا کنند.
سنا تا ظهر چهارشنبه به وقت محلی جلسه نداشت اما رسانه های آمریکایی خبرهایی «احتمال» توافق درباره افزایش سقف بدهی را مطرح کردند، احتمالی که طی چند روز گذشته بارها و بارها تکرار شده بود!
با تمام این تفاسیر اگر لایحه جدید سناتورهای آمریکا برای افزایش سقف بدهی باز هم تصویب نشود، آمریکا برای اولین بار با کسری بودجه و بحران بدهی نزدیک به 17تریلیون دلاری سقوط می‌کند.
این اوضاع حتی چین، رقیب جدی آمریکا را هم به طمع انداخته طوری که انتشار تحلیل‌ها و گزارش‌های متعدد در رسانه‌های دولتی این کشور به خوبی از خوشحالی آنها حکایت دارند، چرا که معتقدند با سقوط امپراتوری اقتصادی آمریکا، آنها می توانند نظم نوین جدیدی تعریف کنند که در آن آمریکا به اصطلاح همه کاره نیست.
انتشار چنین تحلیل هایی، از دید رسانه های آمریکایی نیز دور نمانده طوری که «واشنگتن تایمز» روز گذشته طی گزارشی با عنوان «چین به جهانیان یادآور شد: وقت آمریکازدایی فرا رسیده است» به مخاطبان خود نوشت که چینی ها از اوضاعی که آمریکا در آن گرفتار شده خوشحالند.
یادآور می شود، آنچه آمریکا را این روزها دچار بحران کرده، به توافق نرسیدن جمهوریخواهان و دولت دموکرات بر سر نحوه تصویب بودجه و طرح بیمه های درمانی رایگان اوباما است. جمهوریخواهان می گویند حاضر به تصویب بودجه به شکل افزایش سقف بدهی نیستند و تصویب طرح بیمه رئیس جمهور را هم فعلا به صلاح نمی دانند. اوباما اما اولین قدم برای رسیدن به توافق را تصویب بودجه از سوی کنگره برای بازگشایی دولت می داند.
سرنوشت بحران بودجه 2013 آمریکا، امروز معلوم می شود. این کشور یا با رسیدن به یک توافق بحران را به تعویق می اندازد یا آنطور که رئیس بانک جهانی چند روز پیش اعلام کرد، با خود و سایر کشورها را با یک فاجعه اقتصادی تمام عیار درگیر می کند.
آخرین خبرها
شب گذشته، منابع خبری از توافق اولیه سناتورهای آمریکا برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال و افزایش سقف بدهی دولت خبر دادند. آنطور که شبکه خبری
بی بی سی نوشته، رهبران جمهوریخواه و دموکرات آمریکا برسر تهیه یک لایحه جهت خروج موقت از بحران تعطیلی به توافق رسیده‌اند. این لایحه برای تصویب نهایی به مجلس نمایندگان فرستاده می شود. احتمالا گروه کوچکی از جمهوریخواهان با پیوستن به دموکرات ها این لایحه جدید را تقدیم اوباما خواهند کرد.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:35 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

در اعتراض به نابرابری‌های اجتماعی
مردم خشمگین در آفریقای‌جنوبی ساختمان‌های دولتی را به آتش کشیدند
اعتراضات ضددولتی هزاران نفری در دو شهر «مالاموله‌له» و «ژوهانسبورگ» آفریقای‌جنوبی به خشونت کشیده شد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، حدود 20 هزار نفر درشهر «مالاموله‌له» واقع در 450 کیلومتری «پرتوریا» پایتخت آفریقای‌جنوبی تظاهرات ضددولتی برپا کردند. در این تظاهرات مردم علیه مقامات و مسئولان شهرداری شعار دادند. مردم به بی‌توجهی مسئولان شهرداری نسبت به خواسته‌های خود اعتراض داشتند.
در این تظاهرات معترضان خشمگین چندین ساختمان دولتی و مغازه را به آتش کشیدند. دیروز غرب شهر ژوهانسبورگ نیز شاهد آشوب‌های خیابانی بود و مردم در اعتراض به نبود خدمات شهری، اقدام به آتش زدن لاستیک و بستن خیابان‌ها کردند.
پلیس برای متفرق کردن مردم، از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد.نابرابری اجتماعی و فساد اعتراضات زیادی را طی سال‌های اخیر در آفریقای‌جنوبی به دنبال داشته است. این اعتراضات هرچه زمان می‌گذرد گسترده‌تر می‌شود.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:34 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد
استثمار بومیان کانادا از سوی دولت اوتاوا
سازمان ملل از دولت کانادا به خاطر نقض حقوق بومیان این کشور به شدت انتقاد کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد، دولت کانادا بومیان این کشور را به شدت استثمار می‌‌کند.
براساس این گزارش، بومیان که حدود یک میلیون و 400 هزار نفر (3/4 درصد) از جمعیت کانادا را تشکیل می‌‌دهند، به شدت از وضعیت خود ناراضی هستند و با مشکلات درمانی، بیکاری و آوارگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
آنها همواره نسبت به نقض حقوق شهروندی خود معترض بوده و بارها علیه دولت «اوتاوا» به سازمان ملل شکایت کرده‌اند. بومیان که صاحبان اولیه و اصلی سرزمین کانادا هستند، از طرف سفیدپوستان مهاجر مورد انواع و اقسام خشونت و جنایت قرار می‌گیرند. رسانه‌‌‌های غربی اعتراضات بومیان کانادایی را منعکس نمی‌کنند.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:33 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

سئول مدعی شد
پیونگ‌یانگ آماده انجام آزمایش هسته‌ای جدید
کره‌جنوبی اعلام کرد اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ آماده انجام یک آزمایش هسته‌ای جدید است.
واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه کره‌ای «آریرانگ نیوز» نوشت، نماینده ارشد هسته‌ای کره‌جنوبی هشدار داد پیونگ‌یانگ آماده انجام یک آزمایش هسته‌ای جدید است و در این راستا فعالیت‌هایی را نیز آغاز کرده است.این مقام کره‌جنوبی که در یک کنفرانس خبری در «سئول» سخن می‌گفت افزود: نشانه‌هایی وجود دارد که کره‌شمالی رآکتور پنج مگاواتی خود را در تاسیسات هسته‌ای «یانگ بیونگ» مجددا راه‌اندازی کرده و مراحل ساخت یک رآکتور آب سبک را نیز ادامه می‌دهد. مقام کره‌ای افزود: «صراحت کره شمالی در جاه‌طلبی‌های هسته‌ای‌اش باعث شده بزرگترین متحد این کشور یعنی چین نیز به آن پشت کند و احتمالا پکن رسیدگی‌های ویژه خود به پیونگ‌یانگ را متوقف کند.»


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:33 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت یازدهم به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت یازدهم با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران در خصوص آخرین وضعیت اشتغال کشور گفت: این آمارها می‌تواند تحلیل روشنی از وضعیت اشتغال کشور را به همراه داشته و منجر به سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری برای کاهش بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی شود.
جهانگیری خاطرنشان کرد: شورای عالی اشتغال باید صیانت از مشاغل موجود را در اولویت سیاست‌های خود قرار دهد و مانع از بروز بیکاری در کشور شود و در کنار آن به ایجاد فرصتهای شغلی جدید نیز بپردازد.
وی با بیان اینکه طرحها و سرمایه‌هایی در اختیار بخش خصوصی کشور قرار دارد که می‌تواند اشتغالزایی را به همراه داشته باشد، افزود: بخش خصوصی نیازمند حمایت است و دبیرخانه شورای عالی اشتغال باید این طرحها را شناسایی کند تا با حمایتی که دولت از بخش خصوصی به عمل می‌آورد بتوان به اشتغالزایی و فضای کسب و کار کشور رونق بخشید.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به مشکلات برخی واحدهای تولیدی و صنعتی که به دلایلی بخشی از نیروهای کار خود را تعدیل کرده‌اند، اظهار داشت: فعال شدن ظرفیت این واحدها نیازمند اتخاذ تدابیر و یافتن راهکارهایی است که باید از طریق گفتگو با مدیران این واحدها نسبت به رفع موانع پیش روی آنها و بازگشت کارگران و کارکنان آنها اقدام کنیم.جهانگیری همچنین با اشاره به مشکلات اشتغال زنان سرپرست خانوار و ضرورت توجه به وضعیت معیشتی این خانواده‌ها بر لزوم توجه به این قشر و اولویت دادن به اشتغالزایی برای آنها تاکید کرد.
در این جلسه که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند گزارشی از وظایف و ماموریت‌های شورای عالی اشتغال و تکالیف موجود در قانون پنجم توسعه ارائه شد.
در این نشست همچنین رئیس مرکز آمار ایران گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و بیکاری و سیمای بازار کار کشور ارائه کرد.
رفع مشکل بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارها و دیدگاه‌های کارشناسی متعددی برای برون رفت از وضعیت فعلی و کاهش نرخ بیکاری در کشور مطرح شد.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:32 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

تا پایان سال انجام می‌شود
واگذاری 110 هزار واحد مسکن مهر روستایی
رئيس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واگذاری 110 هزار واحد مسکن مهر روستایی تا پایان سال جاری خبر داد.
علیرضا تابش در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه این مسکن‌ها ملکی است و زمین آنها نیز به متقاضیان واگذار می‌شود، افزود: برای ساخت این واحدها 20 میلیون تومان توسط متقاضیان، 20 میلیون تومان نیز تسهیلات و 3 میلیون تومان هم کمک بلاعوض پرداخت شده است.
وی سپس تصریح کرد: در کشور ساخت 8 هزار واحد از واحدهای مسکن مهر به صورت خود مالک آغاز و سال آینده نیز برای ساخت 10 هزار واحد مسکن مهر خود مالک برنامه‌ریزی شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: ساخت 40 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در استان تهران آغاز شده بود که تاکنون هفت هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده است.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:30 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی آزاد شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آزاد شدن واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی با تعرفه 2 برابری خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده تکلیف قیمت‌گذاری خودرو روشن می‌شود.
محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی به دلیل قرار گرفتن در اولویت 9 کالایی وارد کشور می‌شدند که براساس آمارها در 5 ماهه ابتدای امسال 17 هزار دستگاه خودرو با این حجم موتور وارد کشور شده است.
نعمت‌زاده افزود: بر اساس تصمیم دولت واردات کالاهای اولویت 10 با شروطی آزاد شده است که بر این اساس، واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی نیز که در این گروه قرار می‌گرفتند آزاد است که البته شروطی دارد، وی تصریح کرد: تعرفه واردات این خودروها دو برابر شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره که آیا تعرفه واردات خودرو 90 درصد محاسبه می‌شود؟ خاطرنشان کرد: تعرفه واردات خودرو با حجم موتور حدود 3 هزار سی‌سی 70 درصد است که بر این اساس واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی با تعرفه 140 درصد امکان‌پذیر است.نعمت‌زاده در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال لغو ممنوع‌المعامله کردن فعالان اقتصادی است که ظرف 3 سال گذشته و به دلیل مشکلات تحریم‌ بدهکار بانکی شده‌اند، گفت: این موضوع با رئیس کل بانک مرکزی در دولت در میان گذاشته شده که امیدواریم پس از بازگشت سیف از سفر نهایی شود.
وی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی از وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت یک‌ماه فرصت خواسته تا بر روی این موضوع کار کارشناسی انجام دهد و بر همین اساس امید می‌رود که به‌زودی این موضوع تعیین تکلیف شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پیشنهاد این وزارتخانه این بود که واحدهای تولیدی که ظرف 3 سال گذشته نتوانسته‌اند بدهی و تعهدات خود را به بانک پرداخت کنند، از فهرست ممنوع‌المعامله‌ها خارج شوند که البته این موضوع مشمول آن دسته از تولیدکنندگانی است که ناشی از مشکلات داخلی و شرایط تحریم دچار بدهی معوق شده‌اند.نعمت‌زاده ادامه داد: تقاضای وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که این بخشنامه حذف شود و تشخیص ارائه تسهیلات بانکی براساس خوشنامی فعالان اقتصادی به بانک‌ها واگذار شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در خصوص وضعیت تولید و صادرات مرغ و تخم‌مرغ توضیح داد: با جلوگیری از صادرات تخم‌مرغ ظرف مدت کوتاهی مشکل قیمت تخم‌مرغ متعادل شده و هم‌‌اکنون نیز صادرات این کالا آزاد است که البته با نظارت معاون بازرگانی داخلی و معاون بازرگانی خارجی وزارت صنعت صورت خواهد گرفت.وی ادامه داد: دولت تصمیم گرفته که ارز نهاده‌‌های دامی را از مرجع به مبادله‌ای تغییر دهد که این امر ممکن است به طور مقطعی در قیمت‌گذاری تاثیرگذار باشد اما کالا و نهاده‌های دامی به اندازه کافی در گمرکات، انبارها و کشتی‌ها وجود دارد و جای نگرانی نیست و با افزایش عرضه قیمت نیز متعادل خواهد شد.
این عضو کابینه یازدهم با بیان اینکه پیش از لغو تخصیص ارز مرجع به نهاده‌‌های دامی قیمت نهاده‌ها در بازار بر مبنای ارز مبادلاتی بود که بر این اساس، به نظر می‌رسد این تصمیم دولت تغییر چندانی در قیمت نهاده‌های دامی ایجاد کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص برگزاری جلسه با شورای رقابت نیز خاطرنشان کرد: این اطلاعات و ضوابط به شورای رقابت منتقل شده که امیدواریم به زودی تعیین تکلیف لازم صورت گیرد.به گفته نعمت‌زاده، شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف دو هفته آینده تکلیف خودرو را مشخص خواهند کرد.وی همچنین در خصوص تلاش دولت برای لغو پیمان‌سپاری ارزی خاطرنشان کرد: در گذشته مصوبه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده که بر مبنای آن، صادرکنندگان باید نوعی پیمان‌سپاری ارزی را می‌پذیرفتند در حالی که دولت یازدهم معتقد است هر نوع فشار اداری و غیرطبیعی نباید به صادرکنندگان وارد شود بنابراین تلاش داریم که موضوع پیمان‌سپاری ارزی را تا قبل از روز ملی صادرات اصلاح کنیم.
نعمت‌زاده همچنین در خصوص اصلاح قیمت حامل‌های انرژی از سوی دولت گفت: هنوز تصمیم مشخصی در رابطه با حامل‌های انرژی گرفته نشده و این موضوع در درست بررسی است.وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خواسته ما این است که 30 درصد از آنچه که از درآمد ناشی از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در فازهای پیشین هدفمندی یارانه‌ها حاصل شده، به تولید و صنعت برگردد، این در شرایطی است که معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای اقتصاد اشاره کرد که آنچه از افزایش قیمت حامل‌های انرژی تاکنون حاصل شده حتی جوابگوی پرداخت یارانه‌‌های نقدی خانوار نیست و دولت 100 درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را به مردم باز‌می‌گرداند.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:30 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

از سوی معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری
راهبردها و سیاست‌های بودجه سال آینده تشریح شد
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نخستین بخشنامه بودجه دولت جدید برای سال 93 را پس از تصویب شورای اقتصاد و تأیید رئیس‌جمهور در تاریخ 21 مهرماه ابلاغ کرد.
در قسمتی از این بخشنامه درباره اهداف کلی بودجه سال آینده آمده است: باتوجه به شرایط اقتصاد ایران و محیط پیرامونی آن، هدف کلی بودجه سال 1393، تحقق رشد اقتصادی مثبت و کننترل تورم و کاهش نرخ بیکاری با اتکاء به فرصت‌ها و نقاط‌قوت کلیدی پیش‌رو از جمله حضور فعال‌تر بخش غیردولتی در سایه ایجاد ثبات کلان اقتصادی و انضباط مالی همراه با بهبود شاخص‌های اجتماعی و علمی تعیین می‌گردد. از این‌رو لازم است تمام دستگاه‌های اجرائی با حسن تدبیر و با درک مناسب از فرصت‌های پیش‌رو و با محوریت کمک به حضور فعالتر بخش غیردولتی در اقتصاد و استفاده کارا از منابع محدود و تقویت انضباط مالی، مناسب‌ترین برنامه عمل و بودجه دستگاه مربوطه را پیشنهاد نمایند.
علاوه بر این، بودجه زمانی می‌تواند مؤثر و اثربخش باشدکه اولا در جهت تحقق اهداف پیش‌بینی شده طراحی گردد و ثانیا براساس یک سازوکار نظارتی دقیق به اجرا درآید. لذا ضروری است که دستگاه‌های اجرائی مطابق ماده (32) سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه و ماده (219) قانون برنامه پنجم توسعه و براساس روش بودجه‌ریزی عملیاتی و مبتنی بر عملکرد، بودجه خویش را ارائه نموده و با برقراری سیستم دقیق نظارتی، نسبت به تحقق اهداف و تخصیص منابع اقدام نمایند.
در این بخشنامه بر استمرار اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأکید شده و آمده است: استمرار اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با تکیه بر نتایج حاصل از آسیب‌شناسی وضع موجود و تأکید بر روش‌های جدید در اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و بازنگری در رویه‌های باز توزیع هدفمندسازی یارانه‌ها با رویکرد بهبود وضع رفاهی خانوارهای دهک های پایین‌تر جامعه و حمایت از بنگاه‌های تولیدی در جهت افزایش کارایی، از جمله سیاست‌ها و اقدامات مهم دولت در سال 1393 خواهد بود.
در ادامه این بخشنامه، اهتمام به انضباط مالی و بودجه‌ای، ارتقاء کوشش برای افزایش سهم درآمدهای مالیاتی از منابع بودجه، استقرار مدیریت هزینه با رعایت اصل صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف و شناسایی اموال منقول و غیرمنقول مازاد دستگاه‌ها از جمله سیاست‌ها و راهبردهای بودجه 93 عنوان شده است.
اصلاح نظام مالی و افزایش بهره‌وری شرکت‌های دولتی، توسعه و ارتقای رقابت‌پذیری فعالیت‌های اقتصادی، کاهش انحصار و افزایش رقابت و بهبود محیط کسب و کار به منظور گسترش فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری، حمایت از حضور فعال بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد، اصلاح نظام اداری در جهت افزایش کارآیی، کوچک‌سازی دولت، تمرکززدایی از حوزه‌های اداری و اجرایی با جهت‌گیری کاهش تصدی‌گری دستگاه‌های اجرایی به منظور ایجاد ساختارهای مناسب برای ایفای وظایف حاکمیتی، تعمیق ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی، ارتقاء کمی و کیفی بازارهای مالی، توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات، حرکت به سوی یکسان‌سازی نرخ ارز، شتاب‌بخشی به رشد علم و فناوری، کاهش فاصله طبقاتی بین دهک های درآمدی و شغل‌آفرینی پایدار و کاهش بیکاری از دیگر راهبردها و سیاست‌های تدوین بودجه 93 است که در بخشنامه ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی بر آن‌ها تأکید شده است.
در پایان بخشنامه بودجه 93 آمده است:
تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند در چارچوب راهبردها و سیاست‌های مندرج در این بخشنامه و پیوست‌های آن نسبت به تهیه برنامه سالانه و بودجه سال 1393 خود (و اخذ مصوبه مجمع عمومی یا شورای عالی در مورد بودجه تفصیلی برای شرکت‌های دولتی) اقدام و حداکثر تا دو هفته پس از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ارسال نمایند. در صورت عدم ارائه بودجه پیشنهادی توسط دستگاه‌های فوق‌الذکر در موعد مقرر، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نسبت به تنظیم بودجه سال 1393 آنان اقدام خواهد کرد.
همچنین در این بخشنامه تأکید شده که ارائه پیشنهاد برای استفاده از احکام درآمد- هزینه‌ای سایر دستگاه‌های اجرایی ممنوع می‌باشد و پذیرش و بررسی این نوع از احکام منوط به تأیید کتبی دستگاه اجرایی اصلی ردیف درآمد- هزینه‌ای می‌باشد.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:28 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


* واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت دو برابر شد. به گزارش رویترز، کره‌جنوبی در ماه سپتامبر واردات نفت خود از ایران را نسبت به ماه اوت دو برابر کرد اما برای اینکه کره‌جنوبی بتواند از تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران معاف شود، سطح واردات این کشور همچنان نزدیک به سطح مورد نظر آمریکا پس از کاهش 15 درصدی قرار دارد. خریداران نفت ایران برای معافیت از تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران باید خرید نفت از ایران را به طور مرتب کاهش دهند. ژاپن ماه گذشته برای چهارمین دوره متوالی شش ماهه از این تحریم‌ها معاف شد اما چین، هند و کره‌جنوبی باید در ماه دسامبر منتظر تمدید معافیت خود از این تحریمها باشند.
* عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت سهام به جای یارانه نقدی می‌تواند به نفع مردم باشد. جعفر قادری اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی، دولت می‌تواند به جای یارانه نقدی، سهام به مردم واگذار کند و درآمد حاصل را صرف احداث واحدهای صنعتی کند.
* مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اقدامات این اداره کل با توجه به نزدیک شدن فصل سرما، گفت: تعریض محور پیشوا- شریف‌آباد تا پایان پاییز امسال به افتتاح می‌رسد. فریبرز واحدی درباره عملیات تکمیلی میدان سپاه شهریار، گفت: با تکمیل عملیات خاکی، آسفالت و ابنیه فنی، دسترسی‌های این میدان کاملاً اصولی خواهد شد، هزینه‌های عملیات تکمیلی نزدیک به 3 میلیارد تومان شده که قسمت بزرگی از آن مربوط به رفع معارض (تیرهای برق و زمین‌های شخصی) است.
* بازار فرابورس ایران در داد و ستدهای روز سه‌شنبه خود شاهد رشد 37/2 درصدی شاخص بود. در معاملات این روز، شاخص با رشد 03/18 واحدی توانست از 821 واحد عبور کند و رشد 37/2 درصدی را به ثبت برساند. در این روز بیش از 103 میلیون و 192 هزار اوراق بهادار دست به دست شد که ارزش این معاملات بیش از 943 میلیارد ریال بود و در 17 هزار و 824 نوبت انجام گرفت.
* بانک مرکزی اعلام کرد: به مناسبت عید غدیر، توزیع اسکناس نو و مسکوک از طریق 24 شعبه بانکی در شهرستان تهران از تاریخ 27 مهر تا اول آبان‌ماه سال جاری انجام می‌شود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد به مناسبت عید سعید غدیرخم و به منظور رفاه حال متقاضیان از طریق شعب منتخب بانک‌های صادرات ایران، ملت و کارآفرین، نسبت به توزیع اسکناس نو و مسکوک نیکل در شهرستان تهران اقدام نماید. متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل از تاریخ 27 مهر ماه سال جاری لغایت اول آبان‌ماه به 24 شعبه منتخب مراجعه نمایند.
* تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از آن است که ارزش صادرات صنعت سیمان ایران در نیمه‌نخست امسال با رشد قابل ملاحظه 37 درصدی به بیش از 622 میلیون دلار رسید. بر این اساس، وزن محصولات صادراتی صنعت سیمان ایران نیز در شش ماهه 1392 با رشد نزدیک به 52 درصدی بالغ بر 8/8 میلیون تن شد. از کل صادرات صنعت سیمان ایران در مدت زمان یاد شده 7/52 میلیون دلار آن مربوط به سیمان‌های پودر نشده موسوم به کلینکر و حدود 503 میلیون دلار نیز مربوط به سیمان پورتلند (به استثنای سفید) بوده است، مابقی صادرات صنعت سیمان کشور نیز مربوط به سایر انواع سیمان مانند سفید، آلومینیو، کوره‌بلند، پوزولانی و هیدرولیک بوده است.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:28 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


وزیر خارجه انگلیس در واکنش به مذاکرات دو روزه ایران و گروه 1+5، ابراز امیدواری کرد این مذاکرات هرچه زودتر به نتایج عملی منجر شود.
مذاکرات ایران و گروه 1+5 روز گذشته در حالی پایان یافت که طرفین گفت‌وگوها را «با جزئیات بی‌سابقه» توصیف کرده‌اند. «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در واکنش به این مذاکرات، با صدور بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده است گفت‌وگوها هرچه زودتر به نتایج عملی منجر شود.
هیگ بار دیگر مدعی شده است که این ایران است که باید گام اول را در روند مذاکرات بردارد. با این حال وی اعلام آمادگی کرده است که 1+5 گام‌های ایران را با «گام‌هایی متناسب» پاسخ دهد

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:26 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برای ارتباط بهتر و دریافت گزارش‌ها و شکایات مردم از نهادها و سازمانهای مختلف پنج سامانه در کشور ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، ناصر سراج روز سه‌شنبه در جلسه معارفه محمود صلبی مدیرکل جدید سازمان بازرسی استان قم با بیان اینکه باید همیشه کسانی باشند که بر عملکرد مقامات و دستگاه‌های مسئول نظارت کنند، افزود: این سامانه حداکثر ظرف یک ماه به گزارش یا شکایت افراد رسیدگی و پاسخ را ارسال می‌کند.
وی ادامه داد: نظارت و بازرسی بر عملکرد دستگاه‌ها و طرح‌های مختلف باید قبل، حین و بعد از انجام عملیات باشد، چرا که این کار مشکلات را کم می‌کند.
سراج گفت: سازمان بازرسی به دنبال برنامه‌ای است که در آن مدیران سالم، سازمان را دوست و یاور خود بدانند.
وی گفت: با صحت عمل مدیران سالم و نظارت صحیح سازمان بازرسی، ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه نیز کم خواهد شد.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:26 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) به استان بوشهر منتقل شد
ضریح مطهر خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) که برای تکمیل در استان بوشهر از شیراز به این استان منتقل شده است، وارد شهر دالکی شد.
این ضریح مطهر در ورودی استان بوشهر از سمت دشتستان مورد استقبال پرشور مردم شهر دالکی و مناطق اطراف آن و مسئولان قرار گرفت.
جمع کثیری از مردم با عطر و گلاب و دود کردن اسپند، در دست داشتن علم‌های سبز، نوحه‌خوانی، زنجیرزنی و قربانی از این ضریح مطهر استقبال کردند و عشق و دلدادگی خود را به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) نشان دادند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) هم‌اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باقی مراحل ساخت آن در بوشهر انجام می‌شود.
عبدالرضا مطاف افزود: چارچوب این ضریح در استان فارس ساخته شده است و همزمان با روز عرفه برای تکمیل، نقره و طلاکاری وارد استان بوشهر شد.
وی اضافه کرد: کارگاه ساخت این ضریح در یکی از سالن‌های مجموعه ورزشی آزادگان است و مراحل تکمیل آن شش ماه به طول می‌انجامد.
مطاف بیان کرد: ساخت این ضریح 15 تا 20 میلیارد ریال هزینه دارد که همه این مبلغ از کمک‌های مردمی تامین می‌شود.
وی گفت: برای ساخت ضریح خمیه‌گاه حضرت‌ابوالفضل العباس(ع) 250 کیلوگرم نقره و نزدیک به دو کیلو طلا استفاده خواهد شد.
لازم به ذکر است هشت نفر استادکار از استان‌های فارس و اصفهان کار ساخت این ضریح را انجام می‌دهند.


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:25 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


بررسی طرح مدیریت یکپارچه شهری در مجلس


رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح مدیریت یکپارچه شهری به منظور اتخاذ تصمیم‌گیری‌های همسو و بدون موازی کاری توسط این کمیسیون خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا از ساری، امیر خجسته سه شنبه در نخستین همایش مهندسی ساختمان، مدیریت شهری و توسعه پایدار که باحضور شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای مازندران در آمل برگزار شد، گفت: متاسفانه نبود این طرح باعث برخی تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های غلط در مدیریت شهری شده است اما در صورت قانونی شدن مدیریت یکپارچه شهری، قدرت اختیارات و تصمیم‌گیری شهرداران در ارائه خدمات متنوع به شهروندان بیشتر و با برنامه‌تر خواهد شد.
وی، وجود قانون جامع و کامل برای شوراهای شهر و روستاها را ضروری دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون کمیته‌ای از سوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در حال آسیب‌شناسی از نوع نیازها و نیز عملکرد دوره چهارم شورا با هدف برطرف شدن نقص‌های موجود در دوره پنجم است.
خجسته، سیاسی شدن شوراهای شهرها و اختلاف و چند سلیقه‌ای برخی اعضای شورا با شهرداران را از چالش‌های پیش‌روی شوراها دانست و تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شوراها باید به جای دامن زدن به این اقدام‌ها و اختلاف‌ها به رایی که مردم به آنان داده‌اند، وفادار باشند و برای خدمت به آنها تلاش کنند.

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:25 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


درآمد 50 هزار میلیاردتومانی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها


عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد امسال دولت از محل طرح هدفمندی یارانه‌ها 500 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
ابراهیم آقامحمدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، از این میزان 420 هزار میلیارد ریال به مردم پرداخت و مابقی برای سایر فعالیت‌های دولت از جمله بحث درمان، اقتصاد و تولید هزینه خواهد شد.
وی اظهار داشت: درآمد دولت از محل فروش حامل‌های انرژی در سال گذشته نیز 660 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که از این میزان تنها 280 هزار میلیارد ریال محقق شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته دولت موظف به پرداخت 400 هزار میلیارد ریال یارانه به مردم شده بود، علاوه بر 280 هزار میلیارد ریال درآمد سال گذشته، 120 هزار میلیارد ریال نیز از سایر درآمدهای دولت و یا قرض از بانک مرکزی جذب و در قالب یارانه به مردم پرداخت شد و اعتباری به منظور انجام فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در دسترس نماند.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به رغم فعالیت سه دولت در حوزه هدفمندی یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی اصلاح نشد و امروز نیز گران و یا ارزان کردن بنزین تبعات خاصی به همراه دارد. آقامحمدی با بیان اینکه پرداخت یارانه قطع نمی‌شود، گفت: در صورت قطع یارانه‌ها، قیمت‌ها به نرخ گذشته بازنمی‌گردد اما باید برخی دهک‌ها را از سیستم دریافت یارانه حذف کنیم.

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:24 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


ظریف: آمریکا حسن‌نیت خود را در عمل نشان بدهد
مذاکرات ایران و گروه 1+5 طی دو روز گذشته در ژنو سوئیس در حالی انجام شد که رئیس و سخنگوی تیم مذاکره‌کننده کشورمان، هر چند فضای مذاکرات را مثبت دانستند اما رسیدن به توافق را زمان‌بر و دشوار ارزیابی کردند.
مذاکرات ژنو در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در 4 نوبت در محل دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزار شد.
در جلسه صبح روز سه‌شنبه این مذاکرات محمدجواد ظریف طرح پیشنهادی ایران را با عنوان «پایانی بر یک بحران غیرضروری آغازی بر افق‌های جدید» به صورت پاورپوینت و به زبان انگلیسی ارائه کرد.
دقایقی بعد از شروع مذاکرات بود که مایکل‌ مان، سخنگوی کاترین اشتون همچون دوره‌های قبلی با برگزاری کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد تا ضمن پاسخگویی به پرسش خبرنگاران، مواضع 1+5 و خواسته‌های آنها را در قالب پاسخ به خبرنگاران، تشریح و تبیین کند. از این رو بود که او در جای‌جای کنفرانس خبری 20 دقیقه‌ای خود، از هر فرصتی بهره جست تا بارها بر این نکته تاکید کند که طرف غربی منتظر رویکرد سازنده ایران و گام‌های عملی تهران برای اعتمادسازی و شفاف‌سازی درباره صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.
مثبت‌ترین نکته‌ای که در سخنان سخنگوی اشتون بیان شد، این بود که او گفت، تیم مذاکره‌کننده 1+5، با «خوشبینی محتاطانه‌ای» طرح ایران را بررسی می‌کند.
بعد از مذاکرات نوبت صبح روز سه‌شنبه سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه در مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی ژنو حضور یافت و صرفا در جمع خبرنگاران داخلی به تشریح چارچوب‌های طرح ایران پرداخت. وی تاکید کرد که این طرح محرمانه است و محرمانه باقی خواهد ماند تا مذاکرات به نتیجه برسد.
تشریح طرح پیشنهادی ایران


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, ] [ 11:21 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: مشورت کردن با خردمند خیرخواه، مایه هدایت و میمنت است و توفیقی است از جانب خداوند؛ پس هر گاه خیرخواه خردمند، تو را راهنمایی کرد، مبادا مخالفت کنی که موجب نابودی می‌شود.

 


مشورت کردن

امام علی (علیه‌السلام) فرمودند:

رأی و نظر کسی برتر است که خود را از رأی مشاور، بی نیاز نداند. (غررالحکم و دررالکلم، ح 3152)

امام علی (علیه‌السلام) فرمودند:

بهترین مشاوران، دارندگان عقل، علم، تجربه و دوراندیشی‌اند. (غررالحکم، ح 4990.)

امام حسن (علیه‌السلام) فرمودند:

هیچ گروهی در کارهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... با یکدیگر مشورت نکرده‌اند مگر آن که به رشد فکری و عملی و ... رسیده‌اند. (بحارالأنوار، ج 75، ص 105، ح 4)

امام علی (علیه‌السلام) فرمودند:

وظیفه مشورت شونده، کوشش در ارائه نظر [درست] است؛ امّا ضمانت پیروزی بر عهده او نیست. (غررالحکم و درر الکلم، حدیث 6194)

امام علی (علیه‌السلام) فرمودند:

هیچ بخیلی را به مشورت خود درنیاور، که تو را از میانه‌روی بازمی‌گرداند و از فقر می‌ترساند. (غررالحکم و درر الکلم، حدیث 10348)

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:30 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

 


یکی از شبهاتی که از گذشته به قرآن وارد می گردیده و پیوسته مورد انکار و رد علما و محققین بزرگ اسلام بوده، شبهه تحریف قرآن است.

با توجه به اهمیت این موضوع به بررسی آن می پردازیم.

 


تحریف

تحریف از ریشه «حرف» به معنای کناره می باشد، و تحریف کلام، کناره زدن از مسیر طبیعی آن است و اگر چیزى یا كلمه‏اى از مورد خود تغییر داده شود و در غیر مورد و معناى واقعى‏اش استعمال شود، این عمل را نوعى تحریف مى‏نامند.

لذا تحریف کلام را چنین وصف نموده اند: «تفسیره علی غیروجهه، تفسیر نمودن آن بر خلاف آنچه ظاهر آن است.»

این گونه تفسیر نوعی تأویل نارواست، یعنی دگرگون ساختن کلام و برگرداندن آن به سوی دیگر است.

این گونه تحریف را تحریف معنوی گویند و در قرآن هر کجا واژه تحریف آمده به همین معنا (تحریف معنوی) آمده است.

مرحوم طبرسی در تفسیر آیه "یُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِهِ " می گوید: (ای یفسرونه علی غیر ماانزل و هو سوء التأویل، آن را بر خلاف آنچه خداوند اراده کرده تفسیر می کنند و آن بد تأویل کردن است.)

اینکه در قرآن تحریف رخ داده باشد، به معنای اضافه شدن به قرآن و یا کم شدن از قرآن و یا تبدیل کلمات و آیات در قرآن به دلایل ذیل متنفی است:

1-گواهی تاریخ قرآن از روز نخست به طور ویژه مورد توجه همه مردم به خصوص مسلمین بوده است.

پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله) شخصاً محافظ قرآن بود و پیوسته دستور حفظ ، ثبت و ضبط آن را می داد و مسلمانان موظف بودند آن را ثبت و حفظ کنند .

به همین دلیل از آن نسخه های متعدد تهیه می کردند و در خانه های خود در میان صندوق یا کیسه های مخصوص نگهداری می کردند.

از همان زمان مسأله حفظ قرآن رواج یافت و عده زیادی حافظ قرآن بودند.

علاوه بر این، بزرگان و دانشمندان توجه خاصی به این کتاب داشتند و در علوم مختلف اسلامی پایه و اساس شمرده می شده است.

سید مرتضی می گوید:"یقین به صحت نقل قرآن، مانند یقین به شهرهای بزرگ جهان و حادثه های بزرگ تاریخ و...است، زیرا قرآن معجزه اسلام و دلیل صدق نبوت است و نیز منبع و مأخذ همه معارف دینی و احکام شریعت است..."

 

2-ضرورت تواتر قرآن

دیگر دلیل مهم دفع شبهه تحریف، مسأله ضرورت تواتر قرآن است.

شرط پذیرفتن قرآن، چه در کل و چه در بعض، متواتر بودن آن است. قرآن در هر حرف و هر کلمه و حتی در حرکات و سکنات نیز باید متواتر باشد، یعنی همه ی مسلمانان آن را نقل کرده باشند.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:25 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

گفت‌و‌گو با «ابوالفضل جلیلی» كارگردان سینما

 


روزهای رونق فیلم كودك و نوجوان و بحث داغ اینكه محتوای مناسب برای این قشر سنی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و به‌دنبال آن برگزاری بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم كودك و نوجوان در اصفهان باعث شد تا به سراغ «ابوالفضل جلیلی» فیلمساز و مستندسازی برویم كه تا به حال كارگردانی 14 اثر در حوزه كودك و نوجوان را برعهده داشته، هیچ كدام از فیلم‌های جلیلی نتوانسته اكران عمومی داشته باشد اما اكران آثارش چه در جشنواره‌های داخلی و چه جشنواره‌های مختلف خارجی همراه با جایزه بوده و البته برخی آثار این فیلمساز در تلویزیون به نمایش در آمده است. جلیلی از جمله سینماگران موفق در حوزه فیلم‌های كودك و نوجوان است.

ابوالفضل جلیلی

جلیلی تاكنون جایزه‌های بین‌المللی متعددی از جمله جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز، جایزه پلنگ نقره‌ای جشنواره لوكارنو و جایزه بهترین فیلم جشنواره دوربان را به‌دست آورده است.آثار متعددی متناسب با گروه سنی كودكان و نوجوانان در كارنامه كاری او به ثبت رسیده است. گال، درنا، میلاد،‌دان، قصه‌های كیش، شطرنج، رقص خاك، دت یعنی دختر، ابجد، یك داستان واقعی و... از جمله آثاری است كه باید كارگردانی آن را به وی نسبت داد. وی به تازگی سخنگوی جشنواره فیلم شاپرك‌های شهر شده، جشنواره‌ای در حوزه كودك و نوجوان كه قرار است آذر ماه در برج میلاد برگزار شود. به بهانه برگزاری جشنواره كودك و نوجوان و همچنین جشنواره فیلم شاپرك‌های شهر به سراغ جلیلی رفتیم تا از فیلمسازی با موضوع كودك و نوجوان و نوع نگاه این فیلمساز به سینمای كودك و نوجوان صحبت كنیم.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:23 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


تولید آزمایشی بنزین یورو 5
تولید آزمایشی بنزین با استاندارد بین‌المللی یورو 5 در پالایشگاه نفت تبریز با ظرفیت روزانه 4/2 میلیون لیتر آغاز شده و مراسم بهره‌برداری رسمی از این طرح مهم به‌زودی انجام خواهد شد.
مدیر مهندسی اجرای طرح‌های پالایشگاه نفت تبریز در گفت‌وگو با شانا افزود: تولید آزمایشی این کالای استراتژیک که حاصل بهینه‌سازی فرایند و بهبود کیفیت فرآورده در این پالایشگاه است با 60 درصد ظرفیت اسمی آغاز و در برخی روزها تا 90 درصد نیز رسیده است.
صمد شهری با بیان این که پالایشگاه نفت تبریز این تولید آزمایشی را از 30 شهریور امسال آغاز کرده تصریح کرد: از آن زمان تاکنون به طور متوسط 5/1 میلیون لیتر در روز بنزین به تولید پالایشگاه موجود اضافه شده است.
وی ظرفیت کنونی پالایشگاه موجود را 7/2 میلیون لیتر در روز اعلام و اظهار کرد: با اجرای طرح بهینه‌سازی فرایند و بهبود کیفیت فرآورده، ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه تبریز به 3/5 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
به گزارش شانا، طرح بنزین‌سازی پالایشگاه تبریز سه زیر پروژه دارد که نیروگاه جدید با مشخصه دو دستگاه ژنراتور گازی، سیستم بازیافت حرارتی و ایستگاه برق، زیر پروژه نخست آن است.
گوگردزدایی از نفتا، واحد افزایش عدد اکتان بنزین، احیاء کاتالیست مداوم و اکستروکشن بنزین زیر پروژه دوم و زیر پروژه سوم نیز مخازن ذخیره، تجهیزات جانبی و تکمیلی را شامل می‌شود.
افزایش تولید بنزین موتور به میزان روزانه یک میلیون لیتر و قابل افزایش تا سه میلیون لیتر در روز (در صورت تامین خوراک) امکان تولید بنزینی با اعداد اکتان 90، 92 و 95 براساس استاندارد یورو 5، همچنین تولید روزانه 750 هزار بشکه محصول بنزن با درجه خلوص 9/99 درصد و کاهش هزینه‌های عملیاتی از جمله اهداف پیش‌بینی شده در طرح بهینه‌سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده پالایشگاه تبریز است.
طرح بهینه‌سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه نفت تبریز با سرمایه‌گذاری 265 هزار یورو به ثمر نشسته است.
بر پایه این گزارش: سرمایه‌گذاری بخش نیروگاهی پالایشگاه تبریز 640 میلیارد ریال و بخش فرایندی این پالایشگاه نیز 230 میلیون یورو بوده است.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:20 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]


تازه‌ترین قبض آب صادر شده توسط وزارت نیرو از افزایش 100 ریالی قیمت هر متر مکعب آب مشترکان شهری در سکوت کامل خبری حکایت دارد.
به گزارش مهر، در تازه‌ترین قبض آب صادر شده توسط وزارت نیرو (7 مهرماه 92)، بندهای جدید اضافه شده که نرخ مصرف آب مشترکان شهری را با افزایش مواجه کرده است.
بررسی‌ها حکایت از آن دارد که وزارت نیرو، هر متر مکعب آب مصرفی مشترکان شهری را در سکوت کامل خبری، به ازای هر متر مکعب 100 ریال در قالب «بند 76 قانون بودجه» گران‌تر کرده است.
در همین حال، جالب‌تر آن‌که وزارت نیرو بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی، مابه‌التفاوت این افزایش قیمت در نیمه اول سال را در قبض مشترکان در قالب‌بندی به نام «مانده قبلی» محاسبه کرده است.
در بند 76 قانون بودجه سال 92 کل کشور آمده است: «وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ یکصد (100) ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. 100 درصد وجوه دریافتی تا سقف 390 میلیارد ریال از محل حساب مذکور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی اختصاص می‌یابد. اعتبار مذکور براساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع 3 ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین معاونت برنامه‌ریزی استانداری‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی استان‌ها هزینه شود. اعتبار مذکور حسب وصولی‌ها 100 درصد تخصیص یافته و وجوه فوق به عنوان درآمد شرکت ذیربط محسوب نشده و مشمول مالیات نمی‌شود.»
یک مقام آگاه در این باره به مهر گفت: دو ماه پیش اجرای بند 76 قانون بودجه 92 به شرکت‌های آبفای شهری کشور ابلاغ شد و براساس همین قانون شرکت‌ها تغییرات جدیدی را در قبوض آب مشترکان شهری اعمال کرده‌اند.
وی بیان داشت: برای گسترش خدمات‌رسانی به آب و فاضلاب روستایی کشور، قرار است از ماه جاری که در واقع آخرین قبض صادر شده برای شهروندان اعمال شده است، برای هر متر مکعب آب مصرفی مشترکان 100 ریال اضافه دریافت صورت گیرد و منابع حاصل از آن به توسعه آبرسانی در روستاها اختصاص یابد.
این مقام آگاه خاطرنشان کرد: بنابراین دو بند جدید در قبوض دوره جدید مشترکان شهری کشور وارد شده که یکی مربوط به مانده بدهی‌ مشترکان در 6 ماه اول سال از محل اجرای بند 76 قانون بودجه 92 است که تا اکنون اعمال نشده بود و دیگری نیز اجرای این بند در ماه جاری و دریافت مبلغ 100 ریال برای هر متر مکعب مصرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این باره گفت: براساس بند 76 قانون بودجه، بابت هر متر مکعب مصرف آب شهری 10 تومان به نرخ آب افزوده شده است.
محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: براساس بند 76 قانون بودجه بابت هر متر مکعب مصرف آب شهری 10 تومان افزایش یافته است که این مبلغ از مشترکان دریافت و به حساب شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی واریز می‌شود، بنابراین این افزایش 10 تومانی را نباید به حساب شرکت‌های آب و فاضلاب شهری گذاشت.
وی تاکید کرد: سرجمع این افزایش 10 تومانی مبلغی حدود 40 میلیارد تومان خواهد شد که آن را شرکت‌های آب و فاضلاب شهری از مشترکان دریافت و به حساب آب و فاضلاب روستایی واریز می‌کنند.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:20 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب