آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

 

نماز جمعه 26اردیبهشت به امامت حجت الاسلام والمسلمین فیض کرمیان در مسجدجامع شهر دلبران اقامه شد

ایشان ضمن دعوت به تقوای الهی ،به رعایت آن چیزی که موجب رستگاری انسان ورضوان پروردگار است وآن چیزی که برای انسان حسن عاقبت می آورد و آن چیزی که سفارش انبیاء واولیای الهی است.تقواست دعوت کردند.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 18:10 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

سالروز وفات بزرگ بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) تسلیت باد

 

یک سال و نیم صبح و شب روضه خوان و سینه زن حسین بودی و مردم مدینه را اشک برچشم و خون به دل کرده بودی.

یک سال و نیم در مسجد النبی(ص) فریادت به آسمان بلند بود که حسینت را در مقابل چشمانت سر بریدند و به پیامبر(ص) شکایت این نامردمان را می کردی.

یک سال و نیم روبه نجف با پدرت علی (ع) درد و دل می کردی و از بی حرمتی ها سخن می گفتی.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 14:38 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

آیین عبادی سیاسی نماز وحدت بخش جمعه دلبران به امامت حجت الاسلام فیض کرمیان امام جمعه شهر در مسجد جامع برگزار گردید.
 
خطیب نماز جمعه دلبران در خطبه اول فرمودند:در این هفته نظر به مناسبت های مبارک که پیش رو داریم سزاوار است که این هفته به بیان مطالبی پیرامون این مناسبت ها بپردازیم. در روز شنبه ما میلاد سراسر نور مولایمان حضرت جواد الائمه (ع) که به پیشگاه ولی عصر (عج) تبریک عرض می کنیم.مولودی که بسیار پر برکت بود و در اهمیت برکت این آقا همین بس که حضرت رضا (ع) فرمودند: مولودی پر برکت تر از این مولود نیست ؛ به این دلیل است که حضرت رضا (ع) فرزندی نداشت و خیلی از شیعیان نگران این مسئله بودند که بعد از ایشان امامت شیعه را چه کسی بر عهده خواهد گرفت ؛ بعضی از مخالفین هم در این میان گوشه کنایه می زدند غافل از اینکه هر آنچه خدا بخواهد همان می شود .لذا در سال های پایانی عمر پر برکت امام رضا (ع) امام جواد (ع) به دنیا آمدند.

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 18:11 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

... جمعه بود، و سیزدهم ماه رجب از سال دهم قبل از بعثت. جهان با لحظه حساس تاریخ خود، هنوز ده سال فاصله داشت، باید این لحظه حساس با بعثت رسول خدا تکوین یابد و نقطه عطفی در تاریخ بشریت بوجود آورد. نقطه ای که دنیای کهنه و فرسوده را از دنیای جدیدش جدا کند. خداوند در تدارک مقدمات این جهش تاریخی بود.

جهش های عظیم تاریخی جز با دست های برومند رجال تاریخ انجام نمی گیرد. و این سنت الهی است که تحولات تکاملی، از وجود رجال برگزیده بشر، منشاء گیرند، رجالی که علی رغم شرایط نامساعد موجود، به تکاپو و تلاش بر می خیزند و فریاد خود را از اعماق اجتماع سر می دهند، و با این فریاد لرزه ای شکننده بر ارکان نظامات فرسوده و نابسامان موجود می افکنند. طنین این فریاد است که مغزها را تکان می دهد و آنها را به جنب و جوش و حرکت می اندازد، مغز های مرده، زنده می شوند و در پرتو این زندگی پرده ها را بر می درند و چشم اندازهای نوی در برابر خود مشاهده می کنند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:52 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

اعتکاف، محو خود خواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏ به امت اسلامى است. اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است. عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب مى ‏گیرد. اعتکاف، گریز از لذت گرایى و مهار حس خود محورى و برترى جوئى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است. خود سازى، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبى از دیگر برکات‏ اعتکاف است. اسلام، فکر جدایى از زندگى دنیا و گوشه نشینى و کناره گیرى از مردم و به تعبیر دیگر رهبانیت را باطل و ناپسند اعلام کرد، اما اعتکاف را بعنوان فرصتى براى بازگشت‏ به خویش و خداى خویش قرار داد، تا کسانى که از هیاهو و جنجال هاى زندگى مادى خسته مى ‏شوند، بتوانند چند صباحى با خداى خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستى ارتباط دهند .اعتکاف شرایطی را فراهم می کند تا انسانها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده ، خود را براى صحنه‏ هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند ، همیشه با یاد خدا تلاش کنند ، خود را در محضر پروردگار ببینند ، از نافرمانى او بپرهیزند و به سوى سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.


برچسب‌ها:
[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:35 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
اعتكاف، در لغت به معناى توقف در جايى است و در اصطلاح فقهى، عبارت است از ماندن در مسجد به قصد عبادت خداوند، با شرايطى كه خواهد آمد.
 
س. چه زمانى اعتكاف مستحب مؤكد است؟ و به عبارت ديگر در چه اوقاتى اعتكاف مستحب است؟
ج: اعتكاف وقت خاصى ندارد، هرچند اعتكاف در ده روز آخر ماه مبارك رمضان فضيلت بيشترى دارد.
 
س. آيا اعتكاف در ماه رجب مستحب است؟
ج: دليل خاصى بر استحباب اعتكاف در خصوص ماه رجب نيافتيم.
 
س. آيا شخص معتکف مى‌تواند در ابتداى اعتکاف هنگام نيت کردن شرط کند که اگر براى او عذرى پيش آيد حتى در روز سوم هم دست از اعتکاف بردارد؟
ج: بله مى‌تواند.
 
 
 

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:39 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد دلنوشته حضرت مهدی عج منتظر آباد

امان ... امان ... امان... و امان از غروب جمعه.

از وقتی که یادم هست غروب جمعه ها دلگیر بود. و بگویم از مهم و اهمّ غروب جمعه ها...

این مهم نیست که این غروب جمعه های بی تو ، در چه فصلی است !! بهار، تابستان ، پاییز ، زمستان ... این مهم است که این جمعه ها بی تو همگی غمبار است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:26 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

نماز جمعه  12 اردیبهشت به امامت حجت الاسلام والمسلمین فیض کرمیان در مسجد جامع شهر دلبران اقامه شد.
ایشان در خطبه اول فرمودند:در ماه تزکیه نفس ،ماه صیام وقیام ،عبادت وتحجد،ماه استغفار وقرب درگاه خداوند متعال قرار داریم  وامیدواریم ما هم جزءرجبیون قرار بگیریم .در هفته گذشته تفسیری پیرامون سوره فاتحة الکتاب آغاز کردیم وآیه شریفه"بسم الله الرحمن الرحیم"در مورد اهمیت نام خدا ،وآغاز کارها با نام خدا وعقوبت ترک یاد خدا مطالبی را عرض کردیم .اما در ترجمه این آیه 10حرف دارد که تمامی قرآن در سوره فاتحة الکتاب است وتمامی فاتحة الکتاب در "بسم الله الرحمن الرحیم"وهمهخلاصه در بای" بسم الله الرحمن الرحیم" است وآن جزء فاتحةالکتاب است .

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 10:58 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

18 اردیبهشت برابر با 8 می " روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر" است . هر ساله این روز در کشورهای مختلف جهان به امید گسترش صلح و آرامش ، گرامی داشته می شود . ما نیز ویژه برنامه ای در ارتباط با این روز تدارک دیده ایم که در این لحظه تقدیم حضورتان می شود .
تاریخ زندگانی بشر نشان میدهد که آدمی از آغاز حیات خود بر عرصه زمین در کنار کشت و کار ، زاد و ولد و برپایی اساس زندگانی ، پرچم عصیان و طغیان را هم برافراشت و آتش خانمانسوز جنگها و جدالها را برافروخت .
جدال انسانها با یکدیگر که زمانی بر سر غذا و سرپناه بود ، رفته رفته گسترش یافت و در اثر تنوع عقاید و افکار و افزایش جمعیت به جنگهای فرقه ای ، نژادی و سیاسی تبدیل شد . از قرن پانزدهم و شانزدهم با کشف باروت ، کشتار و ویرانی درجوامع بشری افزایش یافت. اینگونه است که بشر در نگاهی به گذشته تاریخ و تمدن خویش در کنار پیشرفتهای مادی و معنوی ، میدانهای جنگ و خون ، آتش و آوارگی و عرصه های مصیبت و مرگ را می نگرد .


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:23 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

دوازهم اردیبهشت روز معلم است و سمبل آن، استاد مرتضی مطهری، آیت‌الله شهید بود که به دست گروه فرقان در سال ٥٨، که گروه اندک و کم‌سواد و متحجر و تنگ‌نظر و کوته‌بین بودند و خود را ایدئولوگ و انقلابی معرفی می‌کردند. این حادثه بسیار تلخ بود و فاجعه‌آفرین، آن هم در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شد، استاد مطهری، معلم و استاد بود، و مربی بود، مؤلف بود و گوینده، مجاهد آگاه‌ساز بود و افشاگر، محقق بود و منصف، آنی قرار و سکون نداشت، یا فکر می‌کرد که متفکر شد، یا عابد بود و متعبد، و یا می‌نوشت و نوشته وی مستند بود و جامع، ناقل بود و منقولات وی، معقول و مطبوع و عمیق بود، یا می‌گفت و بیان وی روان و دل‌پذیر بود و نفوذ کلام داشت، نوشته‌های وی متنوع بود و برای بسیاری حرف و سخن داشت، کلام و فلسفه و تفسیر و تاریخ و حدیث و موعظه و مرثیه را با خود داشت، دارای توکل و توسل و تعهد بود، دقیق بود و عمیق، عواطف و خرد و حکمت و اخلاق و دیانت در قلم و کلام و عمل وی موج می‌زد، با اینکه بیش از ٣٤ سال از شهادت وی می‌گذرد، کلام وی تازه و به روز است و قلم وی نیز طراوات و شادابی و تازگی روز دارد، زیرا برخاسته از «وحی و حدیث و عقل و تجربه» بود، شاگرد و تربیت شده امام خمینی و علامه طباطبایی رحمت‌الله علیهما بود و دوستانی چون آیت‌الله بهشتی و باهنر و مفتح و هاشمی و خامنه‌ای داشت، که «فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر ، و ما بدلْوا تبدیلا» شدند. شهادت وی همراه با قلم و بیان شد و وی را به درجات رفیع رساند.

روحش شاد و مرتبه‌اش رفیع و راهش مستدام باد.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:19 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

فتاده مرغ دلم ز آشیان در این وادی

كه هر كجا رود افتد به دام صیادی

به دانه‌ای دُّر یكدانه می‌دهد برباد

نه گوش هوش و نه چشم بصیر نقّادی

چنان اسیر هوا و هوس شدم كه نپرس


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:16 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

گرچه همه زمان ها مخلوق خداست ليكن برخى از آنها از شرافت و ويژگى خاصى برخوردار است. درست است كه همه ماه هاى سال، پرتوى از قدرت جهان آفرين است; امّا سه ماه رجب، شعبان و رمضان، داراى امتياز و برجستگى ويژه اى هستند. در عصر جاهليت، مردم ماه رجب را گرامى مى داشتند.

پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله)مى فرمايد: رجب، «شهرالله الأصمّ» است; و بدان سبب آن را «اصمّ» ناميدند كه هيچ ماهى به پايه عظمت آن نمى رسد; مردم زمان جاهليت به رجب حرمت مى نهادند و آنگاه كه اسلام درخشيدن گرفت، بر حرمت آن افزود. بدانيد كه رجب، ماه خدا شعبان، ماه من و رمضان، ماه امت من است پس هركس يك روز از رجب را روزه بدارد، مستحقّ رضوان الهى گردد و روزه اش غضب الهى را خاموش كند و خداوند درى از درهاى جهنّم را بر او ببندد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:14 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

نماز جمعه 5اردیبهشت به امامت حجت الاسلام والمسلمین  فیض کرمیان در مسجد جامع شهر برگزار گردید.

ایشان در خطبه اول فرمودند :یاد خدا در همه حال اگر نباشد غفلت خواهد شد .غفلت زمینه  ایست برای ورود ابلیس ووسوسه های نفس اماره وخدایی ناخواسته ارتکاب معصیت، لذا

بزرگترین سرمایه وباارزش ترین چیزها، یاد خداست.نماز که ستون دین است برای یادآوری خداست.یکی از آیات قرآن "بسم الله الرحمن الرحیم"است که به فرمایش حضرت

امیرالمؤمنین(ع):خداوندبا این آیه رسولش را عزت وشرافت بخشید،شرافتی که هیچ یک از انبیاء را در آن شریک نکرد مگر حضرت سلیمان نبی در آن زمانی که برای بلقیس نامه نوشت

واو را دعوت به یکتاپرستی کرد لذا در هرکاری آیه فوق را بگویید از انعقاد نطفه فرزند گرفته تا غذا خوردن ،آشامیدن وانجام کارها ومعاملات و...

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 10:40 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

یکی از نمازهایی که باید به جماعت خوانده شود و به تنهایی نمی توان خواند، نماز بسیار با عظمت جمعه است.نماز جمعه زیباترین گردهمایی هفتگی مسلمانان و عالی ترین عبادت سیاسی هر هفته خداپرستان است.در این نماز، امام جمعه نمازگزاران را به تقوا و پاکدامنی توصیه می کند و آنها را با مسائل سیاسی و اقتصادی جهان اسلام آگاه می سازد.

نماز جمعه همان نماز ظهر است در روز جمعه با کیفیت خاصی و به عبارت دیگر نمازی است در روز جمعه جانشین نماز ظهر. نماز ظهر چهار رکعت است و نماز جمعه دو رکعت، ولی به جای آن دو رکعت‏ دیگر، دو خطبه قرار داده شده است ...

احکام نماز جمعه

نماز جمعه همان نماز ظهر است در روز جمعه با کیفیت خاصی و به عبارت دیگر نمازی است در روز جمعه جانشین نماز ظهر. نماز ظهر چهار رکعت است و نماز جمعه دو رکعت، ولی به جای آن دو رکعت‏ دیگر، دو خطبه قرار داده شده است. در احادیث ائمه علیهم السلام این‏ تعبیر به‏طور مکرر آمده است که فرموده‏اند: «جعلتا مکان الرکعتین» (وسائل الشیعه، ج7، ص331) دو خطبه جمعه جانشین آن دو رکعت شده است و نکته قابل توجه این است‏ که قرآن از آن دو خطبه با اینکه منبر و سخنرانی است، مانند نماز تعبیر به " ذکرالله " کرده است. نماز جمعه دو رکعت است (مانند نماز صبح) و دو قنوت مستحبی دارد؛ یکی در رکعت اول، قبل از رکوع و دیگری در رکعت دوم، پس از رکوع. نماز جمعه همانند نماز صبح است و مستحب است حمد و سوره را در آن بلند بخوانند و نیز مستحب است سوره جمعه را در رکعت اول و سوره منافقین را در رکعت دوم قرائت کنند .

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:28 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

 بقیه عکس ها در ادامه مطلب:


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:51 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

جمعه ها طبع من احساس تغزل دارد       ***        ناخودآگاه به سمت تو تمایل دارد


بی تو چندیست که در کار زمین حیرانم    ***        مانده ام بی تو چرا باغچه ام گل دارد


شاید این باغچه ده قرن به استقبالت      ***        فرش گسترده و در دست گلایل دارد


تا به کی یکسره یکریز نباشی شب و روز     ***      ماه مخفی شدنش نیز تعادل دارد


کودکی فال فروش است و به عشقت هر روز      ***      می خرم از پسرک هر چه تفأل دارد


یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت         ***         یک قدم مانده زمین شوق تکامل دارد


هیچ سنگی نشود سنگ صبورت، تنها      ***         تکیه بر کعبه بزن، کعبه تحمل دارد...

                                                                                                                          سید حمیدرضا برقعی


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 20:34 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا ( س )،روز مادر و
روز زن را به تمامی مادران وبانوان گرامی تبریک عرض می نماییم .      

 (ستاد نماز جمعه شهر دلبران)

                             

فاطمه! ای گلواژه آفرینش!

کجا زبان ما را رسد که وصف تو گوییم و کجا به اندیشه ما آید که ذکرتو آریم، و کجا توان قلم بود که نقش حسن تو نویسد و کدام آینه است که درخشش نور تو را بتاباند.

فاطمه! ای بزرگ بانو!

ای نام تو، جامع کمالاتت که گویای عصمت آتش سوز توست. ای آن که دامنت، رسالت سردار توحید را پرورد. ای آن که مهر رخت، خورشید فروزان مریم و آسیه و خدیجه را فزونتر است؛

چرا که جهان بانوان را تو سروری. ای آن که شهد شهادت سوزانت را ازچشمه صداقت و اخلاص چشیده ای. ای آن که بر گرده گیتی، دوریحانه مصطفی (ص) را مادری، پس نقش آفرین

کربلای تویی؛ آری .........

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:10 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب