آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

 

 

 

سلام ای سرباز كوچك عاشورا

ای بزرگترین سند مظلومیّت پدر
سلام ای سنگین ترین وزنه تاریخ شهادت
ای سوره‌ی كوچك قرآن كربلا
تو را نمی‌توان گفت مگر با بغضی غیور كه حنجره را می فشرد و سوزی غریب كه شعله‌ورمان می سازد .

پدر قنوت گرفته ترا برای خدا

سنگ هم كه باشی برای گریستن می توانی بهانه داشته باشی

گوش كن! این صدا صدای بی‌قراری رودخانه است

ای مظلوم! ای پسر مظلوم! قرن‌هاست كه قرار قلب‌ها را برده‌ای و جگرها را گداخته ای

پدر قنوت گرفته ترا برای خدا
وشیاطین تاب دیدن هیچ صحنه ی عبادتی را ندارند

واین گرمی امضای رنگین توست بر صحیفه‌ی كربلا

که هنوز جاری است گاه و بیگاه از گلوی شیرخوارگان و کودکان، در بمباران‌ها و حملات یزیدیان زمان


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:32 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

آشنایی با کتابخانه

 

کتابخانه عمومی دهخدا واقع در شهر دلبران در سال ۱۳۷۷ با هدف گردآوري منابع علمي و آموزشي و اشاعه اطلاعات مورد نیاز مراجعه کنندگان در جهت تقويت برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي و اوقات فراغت اين شهر تأسیس شده است.

مجموعه کتابخانه عمومی دهخدا شامل 8669 عنوان و 11000 نسخه کتاب فارسی می باشد.

کتابخانه در بخش های مختلف (امانت، سازمان دهی منابع چاپی) از نرم افزار جامع کتابخانه ای پیام مشرق استفاده می کند.

 

 

افراد

1. سرکار خانم قبادی

مدرک تحصیلی: لیسانس الهیات

سمت: مسؤل کتابخانه

2. آقای ستوده راد

مدرک تحصیلی: لیسانس کتابداری در شاخه پزشکی و دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی

سمت: کتابدار

 

 

ساعات کار

از آنجا که نرم افزار کتابخانه کاملا تحت وب می باشد، کاربران محترم می توانند در تمامی ساعات شبانه روز  از طریق اینترنت به امکاناتی که نیاز به کادر اداری کتابخانه ندارد، دسترسی داشته باشد.
به عنوان مثال، کاربران محترم می توانند در طول 24 ساعت شبانه روز در مدارک موجود در کتابخانه جستجو کرده و مدرک مورد نظر خود را رزرو نمایند یا حتی اگر مدرکی را که هم اکنون در اختیار دارند و  توسط فرد دیگری رزرو نشده است تمدید نمایند. ساعت کاری وحد امانت: شیفت صبح: از  ۸الی 14:30 شیفت بعدازظهر: از ۱۴ الی ۲۰ کتابخانه در ایام تعطیل رسمی تعطیل می باشد
 
 
همچنین وبلاگ کتابخانه عمومی دهخدا شهر دلبران با هدف اطلاع رسانی و خدمت دهی به تمام  مراجعه کنندگان ایجاد شده است.

برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:52 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به وجود مسیرهای متعدد و متفاوت برای تأثیرگذاری و تأثیرپذیری، اظهار کرد: ‌برخی از انسان‌ها خود به برپایی مراسم عزاداری اقدام می‌کنند و می‌خواهند ثواب برگزاری مراسم عزاداری را ببرند برخی هم شرکت‌کننده در این مراسم هستند که هر کدام ثواب خود را می‌برند.

گروه اجتماعی: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با تأکید بر اینکه یکی از فلسفه‌های عزاداری تأثیر و تأثر است، گفت: عزاداری و تماشای عزاداری که منجر به تأثیر و تأثر شود مقبول است به شرطی که از محدوده شرع خارج نشویم

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگذاری بین المللی قرآن(ایکنا)در تبیین این مسئله که آیا تماشای عزاداری مردان توسط بانوان موجب بهره‌مندی بانوان از ثواب عزاداری می‌شود یا خیر، گفت: یکی از فلسفه‌های عزاداری تأثیر و تأثر است.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:12 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
 

 

 

دستیابی به سعادتمندی، کامیابی و خوشبختی، عظمت بالایی دارد و حضرت علی(ع) از خداوند متعال آن را درخواست می کند. ایشان می فرماید:

«نسأل ا... منازلَ الشُّهَداءِ و معایش السّعداء و مرافقه الانبیاء»: «از خداوند متعال درجات شهیدان و زندگی سعادتمندان و همنشینی با پیامبران را

درخواست می کنیم.» (خطبه ۲۳ نهج البلاغه)...

 

 

توجه به عوامل خوشبختی و تصمیم به استفاده از یکایک آنها، یقینا پایانی جز آرامش و شادی و نشاط نخواهد داشت، گرچه در این مسیر دشواری هایی

وجود دارد اما همراه با شادکامی خواهد بود. به همین دلیل لازم است به اسباب سعادت و خوشبختی در زندگی از دیدگاه دین اشاره کنیم:

اولین عامل خوشبختی از نگاه دین، آگاهی است. عمر طولانی، دارایی و تمام امکانات رویایی و غیررویایی، در صورتی زمینه ساز خوشبختی و سعادت خواهند بود که در راه روشن و انگیزه ای الهی به کار گرفته شوند. این مهم هم بدون بینش و بصیرت که همان آگاهی و بصیرت و شناخت است، میسر نخواهد بود. با این مشعل روشنگر معرفت و شناخت، تمام لحظه های انسان، روشن خواهد شد و همه نعمت ها، کیمیایی ارزشمند در راه رسیدن به خوشبختی و سعادت خواهد بود.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:12 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

فلسفه زیارت عاشورا موضع‌گیری صریح در مقابل کفار است

گروه اجتماعی: مدرس دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره اینکه زیارت عاشورا حدیثی است که از قول امام باقر(ع) نقل شده است، گفت: فلسفه زیارت عاشورا موضع‌گیری صریح در مقابل کفار و مشرکان است.                           

مهدی خوشدونی، مدرس دانشگاه‌های استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، در رابطه با فلسفه زیارت عاشورا، گفت: زیارت عاشورا از جمله احادیث قدسی است.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن کریم معنا و لفظ هر دو از سوی خداست، اظهار کرد: در حدیث قدسی معنا از سوی خدا القا شده است ولی لفظ از رسول(ص) است؛ بدین معنا که خداوند باریتعالی به‌‌واسطه پیغمبر(ص) روایتی را برای مردم نقل می‌کند.

خوشدونی با اشاره اینکه زیارت عاشورا حدیثی است که از قول امام باقر(ع) نقل شده است، ادامه داد: فلسفه زیارت عاشورا موضع‌گیری صریح در مقابل کفار و مشرکان است، همانطور که در قرآن کریم این موضع‌گیری قابل مشاهده است.

 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:12 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

خواب دیدم در خواب با خدا گفتگویی داشتم

خدا گفت:پس میخواهی بامن گفت و گو کنی

گفتم اگر وقت داشته باشید

خدا لبخند زد

وقت من ابدی است

چه سوالاتی در ذهن داری که میخواهی بپرسی

چه چیز بیش از همه شما را در مورد انسان متعجب میکند؟

خدا پاسخ داد...

اینکه آنها از بودن در دوران کودکی ملول میشوند

عجله دارند که زودتر بزرگ شوند وبعد حسرت دوران کودکی را میخورند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:12 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

 

از اوصاف خدای تعالی

خدای متعال در اولین آیاتی که بر رسول گرامی اش نازل کرده، خود را چنین معرفی فرموده است: الذی علّم بالقلم؛ پروردگاری که با قلم آموخت. این آیه شریفه گواه روشنی بر اهمیت آموزش و نیز نگارش و نیز ارزش والای کتاب و کتابت در تفکر اسلامی است. پس هرگز روا نیست که کتاب را سبک بشماریم و خود را از آن بی نیاز بدانیم بلکه باید قدر کتاب را بشناسیم و آن را ارج بنهیم.

ساحل بی کران

در دنیای امروز که با پیشرفت دانش، آنچه چند سال قبل تهیه و تدوین شده، امروز رنگ و بوی کهنگی از آن بر می آید و قواعد و قوانین آن دیگر استواری سابق خود را ندارد، در دست ما مسلمانان کتابی است که هرگز کهنه نمی شود و هر وقت که آن را بگشایی عطر تازگی به مشامت می رسد. قوانین آن جاودانه است و همان گونه که مخاطبان اولیه آن از زلال بی کرانش سیراب می شدند، انسان امروزی در سایه سار آن به آرامش می رسد. کتابی که کسی را توان آوردن مانند آن نبوده و نیست و این معجزه ای است که عجز بشر را به نمایش می گذارد. آری قرآن این کتاب آسمانی مسلمانان زیباترین، دلنشین ترین و پرمحتواترین نوشته هستی در جریده خلقت است.

وظیفه اسلامی

در جهان رو به پیشرفت امروزی که دانش ملاک برتری است، ما مسلمانان مفتخر به داشتن کتابی ژرف، عمیق، بی پایان و پرگهریم. پس بر ماست که ماهرانه در این دریای با عظمت فرو رویم و گوهرهای ناب را هماره از آن استخراج کنیم و به سپاس ایزد متعال در اعطای چنین تحفه ای آسمانی، به آن انس گیریم و از آن بهره جوییم که راه نجات و پیروزی ما در انس با قرآن است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:53 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

سوال-ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج براى آشنايى با همديگر چگونه است؟

جواب : آشنايى دختر و پسر اگر براساس ضوابط شرعى باشد اشكالى ندارد البته اسلام دوستى مخفيانه دختر و پسر را ولو به بهانه ازدواج نهى مى‏كند چه اين كه آسيب‏هاى جبران ناپذيرى را بدنبال دارد بنابراين اگر دختر و پسرى همديگر را مى‏پسندند بهتر آنست كه بصورت غير مستقيم در مورد خانواده همديگر تحقيق كنند و بعد از آن با اطلاع خانواده با همديگر صحبت كنند و در صورت تفاهم ازدواج كنند.

بسيارى از اين ارتباطات دختر و پسر قبل از ازدواج جنبه احساسى دارد و نيازهاى جنسى در واقع پشت صحنه است منتها براى اينكه جنبه مثبتى به آن ارتباط بدهند مى‏گويند براى رسيدن به تفاهم براى ازدواج است.

لذا توصيه مى‏شود ابتدا خانواده همديگر را شناسايى كنيد بعد از اينكه به اين نتيجه رسيديد كه خانوده‏ها از ابعاد مختلف به هم نزديك هستند و وصلت بين اين دو خانواده مناسب است آنگاه از طريق آنچه عرف است و در جامعه ما مرسوم مى‏باشد به خواستگارى رفته و صحبتهاى ابتدايى براى تفاهم بيشتر انجام بگيرد .

زيرا بيشتر اوقات آن صحبت‏هاى دختر و پسر موجب مى‏شود قبل از تفاهم علاقه شديد در طرفين به وجود يايد و آنگاه همه چيز را تحت‏الشعاع قرار دهد و قدرت انتخاب را از آنها بگيرد كه معمولاً نيز چنين مى‏شود و بيشتر ازدواج‏هاى اين چنينى نيز با شكست مواجه مى‏شود.

منابع: تحريرالوسيله امام خمينی(ره)، اجوبه الاستفتاات مقام معظم رهبری، رساله های علميه مراجع


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:57 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

سوال: بعضى از افراد دچار ضايعات مغزى غير قابل درمان و برگشت مى‏شوند که بر اثر آن، همه فعاليت‏هاى مغزى آنان از بين رفته و به حالت اغماى کامل فرو مى‏روند و همچنين فاقد تنفس و پاسخ به محرّکات نورى و فيزيکى مى‏شوند، دراين گونه موارد احتمال بازگشت فعاليت‏هاى مذکور به وضع طبيعى کاملاً از بين مى‏رود و ضربان خودکار قلب مريض باقى مى‏ماند که موقّت است و به کمک دستگاه تنفس مصنوعى انجام مى‏گيرد و اين حالت به مدّت چند ساعت و يا حداکثر چند روز ادامه پيدا مى‏کند، وضعيت مزبور در علم پزشکى مرگ مغزى ناميده مى‏شود که باعث فقدان و از دست رفتن هر نوع شعور و احساس و حرکتهاى ارادى مى‏گردد و از طرفى بيمارانى وجود دارند که نجات جان آنان منوط به استفاده از اعضاى مبتلايان به مرگ مغزى است، بنا بر اين آيا استفاده از اعضاى مبتلا به مرگ براى نجات جان بيماران ديگر جايز است؟

 

جواب: اگر استفاده از اعضاى بدن بيمارانى که در سؤال توصيف شده‏اند براى معالجه بيماران ديگر، باعث تسريع در مرگ و قطع حيات آنان شود جايز نيست، در غير اين صورت اگر عمل مزبور با اذن قبلى وى صورت بگيرد و يا نجات نفس محترمى متوقف بر آن عضو مورد نياز باشد، اشکال ندارد.

 

سوال : علاقمند هستم اعضاى خود را هديه کرده و از بدن من بعد از مردنم استفاده شود و تمايل خود را هم به اطلاع مسئولين رسانده‏ام. آنان نيز از من خواسته‏اند که آن را در وصيّت‌نامه خود نوشته و ورثه را هم از خواست خود آگاه کنم، آيا چنين حقّى را دارم؟

 

جواب: استفاده از اعضاى ميّت براى پيوند به بدن شخص ديگر براى نجات جان او يا درمان بيمارى وى اشکال ندارد و وصيّت به اين مطالب هم مانعى ندارد مگر در اعضايى که برداشتن آنها از بدن ميّت، موجب صدق عنوان مثله باشد و يا عرفاً هتک حرمت ميّت محسوب شود.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:29 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

چهره و تصویری که امروزه از حضرت ابو الفضل یا امام حسین و امامان دیگر وجود دارد، واقعی نیست، زیرا ترسیم چهره آنان مبتنی بر آن است که با بهره گیری از وسیله و ابزاری مانند دوربین عکاسی یا دوربین فیلمبرداری، به تصویر کشیده شود؛ و حال آن که در آن زمان این گونه ابزار و وسایل وجود نداشت . هم چنین وجود نقاشانی چیره دست در آن زمان که بتوانند چهره و شمایل ایشان را ترسیم و نقاشی کنند، ثابت نشده است و دلیلی بر این مسئله وجود ندارد.

 

به نظر می رسد چهره پردازی و تصاویری که از وجود ایشان دارند، با استفاده از متون تاریخی به وجود آمده است. برخی با مطالعه کتاب های تاریخی که شکل و قیافة ظاهری ابو الفضل العباس را تدوین نموده اند و با بهره گیری از خلاقیت و خیالات خود ،‌ چهره پردازی و تصویر سازی کرده اند..


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:29 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

یکی از ویژگی‌های انسان که آثار آن متناسب با موضوع، متفاوت است غفلت می باشد؛ گاهی موضوع غفلت امری جزئی و قابل جبران، و گاهی امر مهمی از قبیل خدا، خود یا مرگ و حیات اخروی است. با وجود اینکه در دین اسلام  بر لزوم مرگ‌آگاهی و توجه به مرگ  تأکید شده  تا انسان‌ها را از طریق شناخت درست حقیقت مرگ به شناخت خود و به‌تبع آن، به فهم معنای زندگی رهنمون سازد.

 

اما می بینیم که بیشتر انسان ها از این اتفاق بزرگ غافلند و آن را به فراموشی سپرده اند! اسباب غفلت از یاد مرگ می‌تواند متفاوت باشد؛ گاهی خستگی مفرط، عصبانیت یا تندخویی و گاهی دیگر جهل و دنیاطلبی و به تعبیر امام علی علیه السلام، حب دنیا سبب غفلت می‌گردد. در مجموع می‌توان جهل و زیاده‌روی در حب دنیا را سبب اصلی غفلت از مرگ و حیات اخروی دانست. این دو سبب است که بذر آرزوهای بلند را در دل بشر می‌کارد و تقویت می‌کند. از این‌رو گاهی در تعابیر حضرت حب دنیا، گاهی آرزوهای بلند و گاهی دیگر ندانستن قدر خویشتن یا خودناشناسی سبب غفلت از آخرت دانسته شده است.

 

 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:44 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

.تمام سعی شیطان این است تا با ایجاد وسوسه و یأس موجبات دوری بندگان صالح را از خداوند متعال، مهربان و بخشنده فراهم نموده و آنها را چنان غرق در گناه و معصیت نماید که از رحمت و هدایت خداوند دور شوند.
توبه حقیقی استعانت از لطف و عنایتی است که خداوند نسبت به توبه کنندگان دارد؛ زیرا توبه واقعی همه مبغوضیت های گناه و عقوبات اخروی و آثار منفی آن را در پیشگاه خداوند از بین می برد.

گناه و معصیت، مانند لجن زار متعفنی است که انسان، هر چه بیشتر در آن فرو می رود، خود را به نابودی نزدیک می کند، اما توبه و تصمیم جدی انسان به ترک گناه حرکت به سوی نجات و خود یک پیروزی بزرگ است که درهای رحمت الهی را به روی انسان می گشاید

 

 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:29 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 اطعام برای تكریم عزادار است اما نحوه خدمت رسانی با شأن این مجالس سازگار نیست. نبود فرصت كافی و امكانات لازم همچنین مدیریت ضعیف برای پذیرایی از عزادار، نوعی بی‌نظمی و حرص و ولع را ناخواسته تزریق می‌كند. این گونه اطعام به تكریم انسان‌ها لطمه می‌زند. ضمن بهره‌مند شدن از سفره امام ـ علیه السّلام ـ باید به گونه‌ای عمل كرد كه آسیبی به شخصیت عزادار وارد نشود. علاوه بر آن این گونه پذیرایی فرهنگ جامعه را به سوی اسراف، آلوده سازی محیط، ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی سوق داده و باید مدیران هیئات فكری برای این نقیصه نمایند.
از نكات مهم پیرامون این مجالس كه باید مورد دقت قرار ‌گیرد نحوه اطعام عزاداران است.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:29 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 تکلیف در لغت از کلفت به معنای مشقت گرفته شده است، و در اصطلاح تکلیف در دین به معنای موظف کردن در مقابل تعالیم الهی و تبعیت از امر و نهی پروردگار است. مکلّف انسانی است که تابع طلب الهی (امر و نهی) باشد، حیات چنین انسانی محدود به حدود شریعت الهی است.
قوانین از آن نظر که از سوی خداوند بر انسان وضع شده و انجام آنها همراه با نوعی زحمت و مشقت است «تکلیف» نام دارد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:29 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

باغبان ایستاده و نگاه میکند. باغ پر از درختان سبز با غنچه های سرخ است.باغبان با شور وشوق به آبیاری و حراست از باغ همت میگمارد.غنچه ها میبالند و کم کم میشکفند.  دیری نمیپاید که درختان پر از شکوفه میشوند .عطر شکوفه ها همه جا را پر میکند. باغبان بیش از گذشته به باغ می اندیشد .فردا که بیاید شکوفه ها به میوه  تبدیل خواهند شد. وپس از آن تمام زحمت ها و مراقبت های باغبان از باغ ثمر خواهد داد .

 

باغبان باغ را به روی دختران وپسران آسمان میگشاید. دختران وپسران به باغ میآیند و لابه لای پر شکوفه  گردش میکنند  واز زیبایی با سخن میگویند


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:16 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]









برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:9 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

اگر دعا از سر نیاز و و اخلاص به درگاه الهی شود بی  تردید مورد توجه او قرار می گیرد اما برخی اعمال ما را از آن یکتای بی همتا دور می  سازد و امید به استجابت دعا را تضعیف می کند .

امام سجاد علیه السلام به هفت  گناه اشاره می فرمایند که موجب می شود دعای انسان مستجابت نگردد.

ایشان می  فرمایند:

گناهانی که دعا را رد می کنند (و باعث می شوند که دعا مستجاب نشود  عبارتند از):

نیت بد***

ناپاکی باطن***
 نفاق و دو رویی با  برادران***


 عدم اعتقاد به اجابت دعا***

تاخیر نمازهای واجب به نحوی  که وقت آن بگذرد***

 ترک تقرب به خداوند عزو جل به وسیله ترک احسان و  صدقه***

و استعمال سخنان زشت و فحش دادن در هنگام صحبت***


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:25 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

قروه آذربایجان و بیجار آذربایجان از جمله شهرهای ترك نشین و آذربایجانی استان كردستان می باشد

منطقه گروس آذربایجان:

 

منطقه گروس در 1325 شمسی همزمان با شکست « فرقه دموکرات آذربایجان» و تشدید فشارهای حکومت پهلوی ملعون به مردم آذربایجان و شدت یافتن اعمال استعماری بر علیه آذربایجان، از استان چهارم « آذربایجان غربی» منفک گردیده و به استان همدان واگذار گردید و نهایتاْ در 1337 با تشکیل استان  کوردستان گروس به این استان ضمیمه شد و این در حالیست که با بررسی تاریخی مشخص میگردد که این منطقه همواره جزو  منطقه آذربایجان بوده  و خواهد بود.

 

مردم  گروس در جریان انقلاب مشروطه با 300 سوار به یاری و کمک « ستارخان» و دیگر دلیران مشروطه آذربایجان شتافتند.

1- - بایجار Baycar (بیجار، بیجر، ....): كلمه ای تركی برگرفته از نام یكی از فرماندهان دوره امپراتوری تركی سلجوقی و به معنی شخص قدرتمند و ثروتمند.

 

2- قوروا Qurva (قروه، قروا، قوربا، ....): كلمه ای تركی به معنی نهال نو، برگ تازه جوانه زده و نیز ظرفی چرمی برای حمل آب (قوروا به زبان مغولی به معنی عدد سه است).

 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:46 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

نماز جمعه 24 آبان در دلبران به امامت امام جمعه موقت حجةالاسلام والمسلمین عربیان در مسجد جامع دلبران برگزار شد .

ایشان در خطبه اول اشاره ای داشتند به کنترل زبان از غیبت،تهمت و...  که تأثیر زیادی در حالات انسانی دارد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:17 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

آیا می دانید خدا چه موقع حیا می کند وخجالت می کشد؟

 

شاید بار اولی است که این مطلب را می شنوی!

امام صادق (ع)فرمودند:

«هر گاه بنده ای دست خود را به سو خدا بلند بنماید خداوند خجالت می کشد که دست او را خالی برگرداند.»

آری،وقتی که تو دست گدایی خود را به سوی او (که مهربان ترین مهربانان است )بلند کرده ای،آیا می شود که او تو را ناامید کند؟

مگر نه این است که خدا به ما دستور داده است که اگر گدایی به درب خانه ما آمد ما او را ناامید نکنیم پس چطور می شود که او گدایان خود را ناامید کند؟

برای همین است که امام صادق(ع)به ما دستور داده اند که چون دستهای خود را به سوی آسمان گرفتید ودعا نمودیدپس آن دست ها را به سر وصورت خود بکشید .

آیا علت این دستور را می دانی؟

زیرا خداوند رحمت خود را بر دستهای تو نازل می کند،آری،دست های تو پر از مهربانی او شده است ،آیا نباید مهربانی را به چشم ها کشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:9 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

«یا ایها الذین امنو ا اطیعوا الله واطیعوالرسول واولی الامر منکم»

  

سخنرانی مقام معظم رهبری در8دی1388

    ای سید ما!ای مولای ما!ما آنچه باید بکنیم ،انجام می دهیم،آنچه باید گفت ،هم گفتیم هم خواهیم گفت.من جان ناقابلی دارم ،جسم ناقصی دارم ،اندک آبرویی هم دارم که این را هم شما به ما دادید ،همه ی اینها را من کف دست گرفته ام ،در راه این انقلاب ودر راه اسلام فدا خواهم کرد ،اینها هم نثار شما باشد.سید ما،مولای ما،دعا کن برای ما،صاحب ما تویی.صاحب این کشور تویی،صاحب این انقلاب تویی.پشتیبان ا شما هستید.ما این را ه را ادامه خواهیم داد،با قدرت هم ادامه خواهیم داد.در این راه ما را با دعای خود،با حمایت خود،با توجه خود پشتیبانی بفرما!

 

  ناگهان در نماز جمعه ی شهر                  عطر محراب جمکرا ن گل کرد

  بغض تو تا شکست بر لب ها                   ذکر یا صاحب الزمان(عج)گل کرد

                                  ****

جان ایران!چه شد که جانت را                    جان ناقابلی گمان کردی؟! 

 آبروی همه مسلمانان                               اشک ما را چرا درآوردی؟! 

                                  ****

جسم تو کامل است،ناقص نیست            می دهدعطریک بغل گل یاس

                           دستت اما حکایتی دارد...

 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 17:58 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

خدای من...

آن روزی که همه مرا فراموش می کنندوهیچ اثری از من نیست با من مهربان باش!

من که از همه جا دل کنده وبه در خانه تو رو آورده ام ،امید وارم که در خانه ات را به رویم بگشایی ،چرا که خود میدانی دل شکستن هنر نمی باشد!

اکنون که دلم را با عشق به خود زنده کرده ای ،چگونه به عذابت گرفتارم خواهی نمود؟

اگر چه به خاطر گناهانم از کاروان خوبان عقب مانده ام ولی به خوبی ومهربانی تو دل بسته ام که مرا در زمره بندگان خوب خود قرار دهی!

از تو می خواهم که راز ونیاز با خودت را در نظرم زیبا جلوه دهی تا شب وروز با تو خلوت کنم وبا تو سخن بگویم .

نور ایمان را در قلبم ثابت قرار ده.

عاقبت امر همه مارا ختم به خیر بفرما!

عکس ها در ادامه مطلب:


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 17:53 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

نهاد خانواده کهن ترین وریشه ای ترین نهاد بشری است .چرا که خانواده همزاد آدمیان است وزندگی بشر با آن معنا می یابد آدمی در خانواده چشم به هستی می گشاید در آن رشد می کند وبا آن به کمال می رسد .

اگر پیوند انسانها در مجموعه خانواده پیوندی ایمانی باشد محدود به این جهان نخواهد بود ودر جها ن باقی وبهشت سرمدی ادامه خواهد یافت افراد یک خانواده ایمانی در بهشت نیز می توانند در کنار هم باشند واز انس با یکدیگر لذت ببرند .


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 17:47 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

آرزوی همیشگی خانواده های شیعی این بوده است که فرزندانشان ،از محبان ویاران امام زمان (عج)محسوب شوند،اما برای تحقق این خواسته چه کرده ایم؟شاید علت بیشتر کارهایی که باید می کردیم ونکردیم نداشتن الگویی در تربیت فرزندان باشد .

داستان تولد حضرت ابوالفضل العباس (ع)حاوی نکات قابل ملاحظه ای است که می تواند سرمشقی نیکو برای تربیت مهدوی فرزندان باشد.

بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)امیر مؤمنان با ام البنین ازدواج کرد تا در رویارویی عظیم حق وباطل ،فرزندانش یارویاور امام دوران،حسین بن علی(ع)باشند ومسیر هدایت را تا ابد زنده وروشن بدارند.در حقیقت امام علی (ع)فرزند دلبندش را برای واقعه کربلا ذخیره گذاشت ونام بلندش را عباس نهاد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 17:44 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

امیر المؤمنین حضرت علی (ع):

«انما قلب الحدث کالارض الخالیة مهما القی فیها من کل شیء قبلة»

قلب نوجوان ،همچون زمین ناکشته است که هر چه در آن افکنده شود،می پذیرد.  (غرر الحکم ودررالحکم,حدیث3901 )

 

آیاتو همان گم شده ام هستی ای شهید  

      


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 17:37 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

 

خواب دیده بود در ساحل دریا در حال قدم زدن با خداست
.روبه رو در پهنه آسمان ،صحنه هایی از زندگیش به نمایش در آمد.متوجه شد که در هرصحنه دو جای پا در ماسه فرو رفته است ،یکی جای پای او ودیگری جای پای خدا !وقتی آخرین صحنه از زندگیش به نمایش در آمد ،متوجه شد که خیلی از اوقات ،در سخت ترین وناراحت کننده ترین لحظات زندگی تنها بوده است واین موضوع او را رنجاند.واز خدا سؤال کرد:


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 16:59 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

برنامه وارنیش فلورایدتراپی از برنامه های مؤثر در پیشگیری از پوسیدگی دندان می باشد. در این برنامه فلوراید بر روی دندان ها مالیده می شود که باعث افزایش استحکام دندان هاوکمک به پیشگیری از پوسیدگی دندان می گردد.این خدمت به صورت رایگان در مدارس به دانش آموزان ارائه شده است .


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 16:48 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
از ظهر روز گذشته، موضوع حمله انتحاری به سفارت ایران در لبنان و اخبار و تحلیل‌های مربوط به این موضوع، بخش مهمی از مطالب مطبوعات جهانی را از آن خود کرده است. به جز این، موضوع، گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس جمهور ایران و نخست وزیر انگلیس و برگزاری جلسه‌ای میان اوباما و سناتورهای آمریکایی درباره ایران، از جمله دیگر مطالب مهم امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 14:51 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

    دریغ وافسوس!!غیرت جامعه اسلامی ما را که شهره جهانیان بود ،دشمنان داخلی وخارجی با ترویج خزنده ی فرهنگ بیگانه والقای شبهه وترویج افکار روشن فکر مآبانه در هم شمکستند .تا آنجا که گروهی از مردان غیرتمند ایرانی ،همانها که راضی نمی شدند ،اندام پوشیده در حجاب ناموسشان را نامحرم مشاهده نماید وحتی کفش ولباس زنهایشان را از دید بیگانگان دور می کردند ،اکنون در مقابل خود نمائی وجلوه گری وبی عفتی زنان ودخترانشان بی تفاوت گردیده ،مردانگی وحماسه بلند غیرت وحمیت خود را فدای تبلیغات مسموم دشمنان به عنوان آزادی وتربیت روز نموده اند!!

   وبا کمال تأسف!این پدیده شوم در میان گروهی از افراد مذهبی نیز نفوذ کرده ومسئله حمیت وشرف آنان کم رنگ گردیده است !دختران ونوامیس آنان در کنار نامحرمان وگاهی هم در کنار خودشان در جمع نامحرمان به کار ،تحصیل وفعالیت اشتغال دارند وخواه ناخواه ارتباط وبرخوردهای مختلفی با نامحرم پیدا می کنند !!.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:40 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

در اولین روز محرم با آغاز مناسبت ها ی مذهبی ودر کنار آن نشستی با محوریت شناخت امام زمان (عج) در حسینیه سید الشهداء برگزار شد که در پی آن حجة الاسلام والمسلمین حاج آقا بهرامی در سخنان  خود اشاره ای فرمودند به وجود مبارک امام زمان (عج) در زندگی ما وتأثیرات خواندن زیارت عاشورا برای رفع گرفتاری ها که در آن نیز به وجود امام عصر اشاره شده است .وهمچنین فرمودند عاشورا با شهادت امام حسین (ع)به پایان نمی رسد بلکه باید به عشق امام زمان منتهی شود .وایشان به نشانه های عنایت امام زمان (عج)اشاراتی فرمودند: 1-اخلاص در دعا 2-توسل به امام زمان (عج)در اوج ناامیدی 3-عهد بستن با امام زمان (عج).

                                                                                                   «14آبان:نشست منتظران موعود»


برچسب‌ها:

[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:37 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

نماز جمعه 17 آبان در دلبران به امامت امام جمعه موقت حجةالاسلام والمسلمین عربیان در مسجد جامع دلبران برگزار شد .

ایشان در خطبه اول اشاره به تقواکردند وفرمودند که تقوای الهی را رعایت کنید هرچندکه تمام جوانب تقوا قابل درک نیست .

امیر المؤمنین علی(ع)فرمودند:بین خودت وخدایت پرده ای حفظ کن هر چند این پرده نازک باشد .

درخطبه دوم به مناسبت های پیش رو که ایام تاسوعا وعاشورا است اشاره کردند وفرمودند که عاشورا یک امتیاز بزرگی است برای شیعه .وایشان اشاره ای داشتند به حمله تروریستهای آمریکا که دیوار شرقی حرم حضرت زینب (س)را تخریب کردند .

سخن رهبر انقلاب در رابطه با آمریکاوسیاست های ضدبشری:

به من خوش نمی آید که به ما بگویند دولت سازشکار،هرکسی اگر زمزمه رابطه با آمریکا را داشته باشد با مشتی او را رد می کنیم


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:1 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

ماه محرم

ماه محرم ماه غم و اندوه دوستداران اهل بیت پیامبر و علی علیهم السلام است. ماهی که از محرم سال 61 هجری قمری تا هم اکنون خیل عاشقان به خاندان مطهر رسول الله صلی الله علیه و آله را عزادار کرده است. مصیبتی که بزرگی آن قابل وصف نیست! و چه مصیبتی از این بالاتر که فرزند امام علی علیه السلام که جانشین و برادر و داماد و خلیفه پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله بود یعنی امام حسین علیه السلام را کمتر از پنجاه سال از رحلت نبی خدا صلی الله علیه و آله به مسلخ ببرند؛ آن هم کسانی که خود را از امت رسول خدا صلی الله علیه و آله می دانستند! به تعبیر امام الساجدین علیه السلام: أَمْسَتِ الْعَرَبُ تَفْتَخِرُ عَلَى الْعَجَمِ بِأَنَّ مُحَمَّداً مِنْهَا وَ أَمْسَتْ قُرَیْشٌ تَفْتَخِرُ عَلَى الْعَرَبِ بِأَنَّ مُحَمَّداً مِنْهَا وَ أَمْسَى آلُ مُحَمَّدٍ مَخْذُولِینَ مَقْهُورِینَ‏ مَقْبُورِینَ.(1)

این است که عزای برای امام حسین بن علی علیهما السلام تمامی ندارد. که رسول اعظم صلی الله علیه و آله فرمودند(2): إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی‏ قُلُوبِ‏ الْمُۆْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَدا.(3)

کربلا تنها یک حادثه نیست بلکه یک واقعه است که انسانهای بسیاری در طول چهارده قرن در این مکتب تربیت شده اند. چه بسیار انسانهایی که با حضور در مجالس محرم جهت زندگی خود را عوض کرده اند.

کربلا و محرم نگرش انسان را به زندگی تغییر می دهد. محرم هدف برای زندگی کردن را عمیق تر می کند. محرم به زندگی معنایی بس عظیم می بخشد. محرم ماه توبه است و ماه بازگشت به خدا و ماه پیدا کردن حقیقت و راه درست زندگی کردن و درست مردن است. محرم بهترین شیوه زندگی را به انسان می آموزد و نیز بهترین مردن و بدرود گفتن دنیا را می آموزد.

محرم و کربلا اوج فضایل اخلاقی است؛ محرم اخلاق را با نمونه های عینی اش به ما می آموزد. محرم درس وفاست درس آزادی و آزادگی و درس عزت است.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:41 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

این جماعت برای توجیه افتضاحی که در عاشورای سال ۸۸ به بار آورد، به سیدحسن نصرالله هم رحم نمی‌کند!

به سخنرانی سیدحسن نصرالله در شب عاشورای امسال استناد کرده‌اند که در ابتدای سخنرانی‌اش عده‌ای از جوانان حاضر در مراسم سوت و کف می‌زنند! که چی؟! که اینها هم سوت و کف زده‌اند، پس کار ما ایرادی نداشته است!

دیگر این قسمتش را نمی‌گویند که سیدحسن نصرالله فوراً تذکر می‌دهد به جوانان که این کار یعنی سوت و کف زدن مناسب نیست و امشب، شب عاشوراست و از جمعیت می‌خواهد که صلوات بفرستند و جمعیت هم یک‌صدا صلوات می‌فرستند و بلافاصله این اشتباه رفع و جبران می‌شود!

دروغ و تحریف شاخ و دُم ندارد که!

اما این جماعت چه کرد؟! سوت زد، کف زد، هلهله کرد، سیاهی‌های عزای امام حسین(ع) را آتش زد و ... اما نه تنها اشتباه خودش را نپذیرفت و عذر نخواست بلکه هنوز هم خود را حق مطلق می‌داند!


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:40 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

روشهای افزایش رفتارهای خوب در فرزند

گاه دیده می‌شود که فرزند شما از عهده انجام کاری برمی‌آید اما آن کار را به دفعات لازم انجام نمی‌دهد.


مثلا سلام کردن را یاد گرفته است اما به ندرت به افراد بزرگتر از خود سلام می‌کند یا می‌تواند تکالیفش را انجام دهد اما در این کار سستی نشان می‌دهد. در این گونه موارد با استفاده از روشهای افزایش رفتار می‌توان رفتار دلخواه را در او افزایش داد.
 

روش تقویت مثبت تقریبا همان روش متداول پاداش است که همه با آن آشنا هستند و غالبا آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. با این حال بین پاداش و تقویت مثبت اندک تفاوتی وجود دارد که روان شناسان را بر آن داشته است تا به جای پاداش از اصطلاح دقیق‌تر تقویت مثبت استفاده کنند.


در پاداش دادن افراد هدف ما بطور عمده قدردانی و سپاسگذاری از اعمال گذشته آنهاست و گرچه پاداش یک رفتار معمولا به تکرار آن می‌انجامد هدف ما از پاداش دادن رفتار ضرورتا تکرار آن رفتار در آینده نیست.
 

اما در تقویت مثبت هدف الزاما تکرار رفتار است یعنی اگر پس از تقویت یک رفتار احتمال وقوع آن رفتار در شرایط همسان آتی افزایش نیابد گفته می‌شود که تقویت صورت نگرفته است. تقویت مثبت بهترین و موثرترین روش افزایش رفتار است .


فرایندی که در آن ارائه تقویت کننده مثبت بعد از رفتار منجر به نیرومند شدن آن رفتار می‌شود. وقتی والدی تصمیم می‌گیرد هر وقت فرزندش سلام کند با لبخند زدن به هنگام جواب دادن به سلام او رفتار سلام کردن آنها را تقویت کند در واقع از تقویت مثبت استفاده می‌کند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:35 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان گفت: چهاردهمین بیمارستان صحرایی استان با نام«شهید حبیب‌الله ارشدی» به مناسبت هفته بسیج در شهر بلبان‌آباد دهگلان راه‌اندازی می‌شود.

 

 طیب قدیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج با بیان اینکه چهاردهمین بیمارستان صحرایی استان با نام«شهید حبیب‌الله ارشدی» به مناسبت هفته بسیج در شهر بلبان‌آباد دهگلان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: در طول چهار سال اخیر  13 بیمارستان صحرایی توسط جامعه پزشکی استان در شهرها و روستاهای مختلف استان برپا شده است.

وی گفت: جامعه پزشکی با همکاری سپاه بیت‌المقدس، فرمانداری، بخشداری، شهرداری دهگلان و بلبان‌آباد، هلال‌احمر، آموزش‌ و‌ پرورش و بیمارستان شهیدقاضی سنندج اقدام به پوشش سلامت و غربالگری مردم مناطق محروم در این بیمارستان صحرایی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان اضافه کرد: هفت ‌نفر پزشک عمومی، هشت‌ متخصص، چهار دندانپزشک، 50 پرسنل پیراپزشکی به همراه 50 نفر پرسنل پشتیبانی از ساعت هشت‌ صبح تا چهار ‌عصر اقدام به غربالگری و ویزیت رایگان بیماران در بیمارستان صحرایی می‌کنند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:29 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه ظهر امروز در مراسم بدرقه این کاروان گفت: این کاروان متشکل از 150 نفر از بسیجیان شهرستان است که فردا همگام با 50 هزار تن از بسیجیان کشور، با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

جعفر کاوه هدف از این دیدار در آستانه هفته بسیج را اعلام آمادگی بسیجیان برای جانفشانی در راه دفاع از حریم ولایت و آرمانهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شاخصه ی مهم نظام حکومتی ولایت فقیه، آن است گفت: این شاخصه در کنار استمرار راه امامت و ولایت، شان و مرتبه انسان و آزادی و اختیار و انتخاب او در این حکومت، جایگاه ویژه‌ای دارد و افراد، با اراده و اختیار خویش، حکومت خداوند بر جامعه خویش را مستقر ساخته‌اند.

کاوه با اشاره به راهبرد دشمنان، برای دلسرد کردن مردم از اصل ولایت فقیه افزود: دشمن درصدد انهدام فکری و فرهنگی ارکان و اساس نظام است و از این رو مهمترین اصل نظام اسلامی یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده است.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:14 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

نیم‌ساعت‌ها!


كتابخوانى را بايد جزو عادات خودمان قرار دهيم. به فرزندانمان هم از كودكى عادت بدهيم كتاب بخوانند؛ مثلاً وقتى مى‌خواهند بخوابند، كتاب بخوانند. يا وقتى ايام فراغتى هست، روز جمعه‌اى هست كه تفريح مى‌كنند، حتماً بخشى از آن روز را به كتاب خواندن اختصاص دهند. در تابستان‌ها كه نوجوانان و جوانان محصّل، تعطيل‌اند حتماً كتاب بخوانند. كتاب‌هايى را معيّن كنند، بخوانند و تمام كنند. افرادى كه كار روزانه دارند مثلاً كارمند ادارى، كارگر، كاسب و يا كشاورز هستند وقتى به خانه مى‌آيند، بخشى از زمان را گرچه نيم‌ساعت براى كتاب خواندن بگذارند.

چقدر كتاب‌ها را در همين نيم‌ساعت‌ها مى‌شود خواند! بنده دوره‌هاى بيست جلدى و بيست و چند جلدى كتاب را در همين فاصله‌هاى ده دقيقه، بيست دقيقه و يك ربع ساعته خوانده‌ام. پشت اين كتاب‌ها را هم يادداشت مى‌كنم كه معلوم باشد. شايد صدها جلد كتاب را همين‌طور در اين فاصله‌هاى كوتاه ده دقيقه‌اى خوانده‌ام. بسيارى از افراد را هم مى‌شناسم كه اين گونه‌اند.
مصاحبه پس از بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب - 19/2/1369

پیش از خواب!


در منزل خود من، همه‌ى افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد. خود من هم همين‌طورم. نه اين‌كه وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌كنم، تا خوابم مى‌آيد، كتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه‌ى افراد خانه‌ى ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مى‌كنم كه همه‌ى خانواده‌‌هاى ايرانى بايد اين‌گونه باشند. توقع من، اين است. بايد پدر‌ها و مادر‌ها، بچه‌‌ها را از اول با كتاب، محشور و مأنوس كنند. حتى بچه‌‌هاى كوچك بايد با كتاب انس پيدا كنند.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:11 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

خواهران و برادران اولاً این را همه ما می دانیم که امامان ما همه معصوم و پاک آفریده شده اند و همان طور معصوم و پاک از دنیا رفته اند و دارای صفاتی بودند که هرگز یک انسان عادی دارای آن شرایط نبوده است. مانند ....

...سید طاووس می گوید: شبی در سامرا وارد سرداب امام زمان شدم. صدای ملکوتی امام را در حال مناجاتت با خالق یکتا شنیدم که می فرمودند:

«اَللهُمَ اِنَ شیعَتنٰا مِنا خلقوا مِنْ فٰاضل طینتِنا و عجنوا بماءِ ولایتِنا اَللهمَ اغفِرَّ لهمْ مِنَ ... .»

 پروردگارا ! شیعیان ما از ما هستند، از زیادی گل ما خلق شده اند و به آب ولایت ما عجین گشته اند، خدایا آنها را بیامرز و گناهانشان را عفو فرما.

پروردگارا! آنها را روز قیامت در مقابل چشم دشمنان ما مواخذه مفرما چنانچه میزان گناهانشان بیشتر و ثوابشان کم است از اعمال من بر دار و به ثوابشان بیفزای.

 خواهر و برادرم! خیال می کنید در مقابل این همه دروغها، غیبتها، رباخواریها، دنیا پرستی ها و بی حجابی ها و چون حیوانات بخاطر دنیا به جان هم افتادنها و همچنین بی حرمتی  به کلام خداوند یعنی قران و بی اعتنا بودن به امام زمان (ع) عذاب ندارد. به خدا قسم در مقابل این اعمال ما باید از آسمان سنگ ببارد.

 می دانید چه کسی جلو این عذاب الهی را گرفته است؟ آری آن دعاهای شبانه روزی امام زمان ماست. آخر چقدر بی انصافی  و چقدر بی معرفتی! چرا ما به فکر آن حجت الهی نیستیم؟ تا کی در حضورش مرتکب عصیان می شویم و به عنوان یک شیعه بجای این که زینت آقا امام زمان(ع) باشیم، با اعمالمان دل پاک و مطهرش را به درد می آوریم؟


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:10 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
در شرایطی که رئیس جمهور و تیم اقتصادی اش درگیر و مشغول آماده کردن گزارش 100 روزه عملکرد دولت یازدهم هستند، رئیس دفتر رئیس‌جمهور از تحقق وعده مهار تورم سخن گفت.
رشد نزولی تورم/ مهار تورم؛ بزودی

 حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود که در 100 روز اول عمر دولت، اقدامات محسوسی برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم انجام خواهد داد.

این سخنان که به "وعده 100 روزه" معروف شد، پس از ورود دولت یازدهم به میدان عمل و مشاهده مشکلات و موانع موجود، تغییر ماهیت داد و دولتمردان نام آن را "گزارش 100 روزه" نامیدند. به این معنی که این حرکت نه انجام اقدامات عملی و محسوس که تنها ارائه گزارش وضعیت موجود به مردم خواهد بود.

در این میان، برخی دولتمردان از هم در تلاشند که جنبه عملی گزارش 100 روزه هم مورد تاکید قرار دهند تا احساس ملموسی به مردم بدهد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:37 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
عمر بن عبدالعزیز آل شیخ، فرزند مفتی اعظم عربستان در عاشورای حسینی مراسم ازدواج خویش را برگزار کرد. در این مراسم بسیاری از مفتی های وهابی سعودی شرکت نموده و این ننگ را به مفتی اعظم و فرزندش تبریک گفتند. وی یکی از کسانی است که فتوای تخریب قبور ائمه اهل بیت علیهم السلام در عراق را صادر کرده‌اند.
مفتی اعظم وهابیت کیست؟ + فیلم و تصاویر

به گزارش جهان به نقل از مشرق، عبد العزيز بن عبد الله بن محمد بن عبد اللطيف آل الشيخ مفتی اعظم وهابیت و وزیر فتوا که خصومت عجیبی با امام حسین علیه السلام، شیعیان و ایران دارد. وی که از نسل محمد بن عبدالوهاب موسس وهابیت است، پس از بن باز متصدی این منصب شده و نابینایی اش از جمله ویژگیهایست که از همان ابتدا جلب توجه می کند. وی علاوه بر کوری باطن از ناحیه یک چشم نیز کور می باشد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:32 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

« وَ فـَـدَیــناهُ بـِـذِبــح عَـظـیـم » (سوره صافات ، آیه 107)

آجَـــــرَکَ ألله یـا بَـقــیَّـة ألله یـا صـــــاحِـــبَ الــزَّمــان

یـا فـارس الـحـجـاز! تــســـلـّــی دهـم تـو را
مـن عرض تسلیت به ماتم عُظمی دهم تو را
تـا عــرض تـسلـیت ز مـحــبـّـان کنی قـبـول
مـولا ! قـسـم به حضـرت زهـــرا دهم تو را

« أعظمَ ألله أجورَنا بمُصابَنا بالحُسَيـن(ع) وَ جَعَـلنا وَ إيّـاکم مِن الطالِـبـين بـثاره مَع وَليّه الإمام المَهـدي مِن آل مُحَمَّدٍ عَليهمُ السَّلام »
« خداوند اجرمان در عزاداری مصيبت حسين(ع) را بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که به همراه ولی امام حسين(ع) ، امام مهدی(عج) از آل محمد(ع)به خون ‏خواهی آن حضرت برخيزيم. »

(امام باقر(ع) ، در مفاتیح الجنان ، توضیحات قبل از زیارت عاشورا)

وقتی حسین(ع) در صحنه است ، اگر در صحنه نیستی ، هرکجا که می خواهی باش !
چه ایستاده به نماز و عبادت ، چه بر سر سفره شراب و هرزگی ...
چه بسا کسانی حسین(ع) را شهید کردند که هم به حساب خود نماز می خواندند و هم سفره شرابشان ترک نمی شد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:30 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

شهادت عمه جان امام زمان(عجل الله فرجه) ، دردانه حسین بن علی(علیه السلام) ، حضرت رقیه خاتون(سلام الله علیها) را به مهدی زهرا و شیعیان منتظرش تسلیت عرض می کنم.

حضرت فاطمه صغری بی بی رقیه(سلام الله علیها) ، در 22 شعبان سال 57 یا 58 هـ.ق متولد شده است و ایشان درکربلا سال 61هـ.ق حدود 3 یا 4 سال داشته اند.

ایشان را از چندین جهت به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) تشبیه کرده اند و همچنین پس از 3سال عمر پربار، دوباره همچون مادرشان فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با پهلو شکسته و تنی کبود پس از سختی های فراوان در پنجم صفر سال 61هـ.ق در خرابه شهر شام شهید شدند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:28 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

روزگار عجیبی است ...
برخی از مردم فقط امام گذشته را عاشق اند ، نه امام حاضر را !
می دانی چرا ؟!
امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسیر می کنند، ولی امام حاضر را باید فرمان ببرند !
و کوفیان عاشورا را اینگونه رقم زدند .
و ایـنچـنـین است که هنــــــوز امام زمانمان در زندان غیبت به سر می برد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:24 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

غدیر کربلای عوام بود
و کـربـلا غدیر خـواص
در غـدیـــر با آنکه بیعت گرفته شد ، جـفـا شد
در کربلا با آنکه بیعت برداشته شد ، وفـا ماند

حال پس از گذشت سال ها از ماجرای غدیر ، دیگر حسین بن علی(ع) دین حق را در خطر می دید و اسلام ناب محمدی که ولایت علی(ع) تکمیل کننده آن بود، کم کم داشت فراموش می شد و بنی امیه قدرت کاذبی را بدست آورده بود ، در این زمان بود که حسین(ع) دیگر بیعت با کفر را صلاح ندید و تصمیم به مقابله گرفت.

این چنین بود که وقتی امام حسین(ع) در مراسم حج به سر می برد، او را مجبور به جنگ کردند و امام حسین(ع) با تمام هستی و زندگیش ، خانواده و یاران با وفایش راهی کربلا شد تا دین حق را با قوانین کاملش برپا کند و امت جدش محمد(ص) اصلاح کرده و ولایت پدرش علی(ع) را دوباره به مردم یادآوری کند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:23 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]

علامه بحرالعلوم که نام کامل ایشان ( سید محمد مهدى بن مرتضى بن محمد بروجردى ‏طباطبایى ) است ، از عالمان بزرگ شیعه در قرن دوازدهم می باشد که در سال 1155 هـ.ق در کربلا متولد شد.

این عالم ارزشمند تبحّـر خاصی در فقه، اصول ، حدیث ، کلام ، تفسیر، رجال و سیر و سلوک معنوی نیز داشته اند و دارای مقام عرفانی بلندی هستند و همچنین ایشان توسط امام زمان(عج) تایید شده اند و حضرت او را به آغوش کشیده است .

از سيد بحرالعلوم(ره) تشرفی به پيشگاه امام عصر(عج) نقل کرده اند که توجه شگفت انگيز حضرت را به عاشورا و عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) نشان می دهد.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:21 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب